کنفرانس در سنای آمریکا حمایت از تغییر دموکراتیک در ایران - سخنرانی‌ها

 

روز چهارشنبه، ۶ نوامبر در جلسه‌ای در سنای آمریکا با شرکت سناتورها، مشاوران، مقامات سابق دولتی، و رسانه های جمعی، از جمله سناتور تد کروز و سناتور بوزمن در حمایت از تغییر دموکراتیک در ایران سخنرانی کردند.


سونا صمصامی، نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا

تا آنجا که به ایران و خاورمیانه بر می گردد، ما هم اکنون در شرایط مهم و حساسی هستیم: رژیم ایران تحت فشار تحریمها از یکطرف، و قیامهای مردم عراق و لبنان در اعتراض به حضورش در منطقه ازطرف دیگر، قرار دارد.
در واقع، دیکتاتور مذهبی حاکم بر ایران با اعتراضات اجتماعی و فعالیتهای کانونهای شورشی و هم چنین با بحرانهای عمیق سیاسی و اقتصادی مواجه است.
آخوندها در تنگنای این بحرانهای داخلی و در چنبره انزوی بین المللی، به افزایش سرکوب و اعدام در ایران و صدور تروریسم و جنگ طلبی در منطقه رو آورده اند.
در داخل ایران، در مهر ماه ۱۳۹۸، جوانان شجاع شورشگر، به مراکز بسیج ضدمردمی، سپاه پاسداران و دیگرارگانهای سرکوبگر در شهرهای مختلف ایران تهاجم کردند. آنها همچنین عکسهای خمینی، خامنه ای، پاسدار قاسم سلیمانی را در شهرهای مختلف یا پاره کردند یا به آتش کشیدند.
درحالیکه تظاهرات و تجمعات اعتراضی کارگران، بازاریان، کشاورزان، معلمان، دانشجویان، بازنشستگان و غارت شدگان، به رغم سرکوب و خفقان ادامه دارد، کانونهای شورشی تصاویر رهبری و فراخوانهای ‌آنها به مقاومت برای آزادی را از پلها و اتوبانهای بزرگ آویزان کرده و خفقان و سرکوب رژیم را به چالش می کشند.
به لحاظ منطقه ای، رژیم آخوندی ضربات درهم کوبنده یی را از قیامهای مردمی در عراق و لبنان دریافت کرده است. میلیونها مردم در این کشورها بخصوص جوانان غیور و شجاع، علیرغم سرکوب وحشیانه دست نشاندگان رژیم آخوندها، به پا خاسته اند تا با دخالتهای رژیم ایران در منطقه مخالفت کنند. خامنه ای، روحانی و فرماندهان سپاه پاسداران همواره تکرار کرده اند که بغداد و بیروت عمق استراتژیک نظام و تضمین بقای نظام ولایت فقیه است.
اما حالا همه چیز بر علیه رژیم تغییر کرده است.
شعارهای اخراج رژیم ایران در خیابان های بغداد، نجف و کربلا طنین انداز می شود و این جمعیت عظیم شیعیان عراق هستند که در شهرهای مقدس نجف و کربلا برای نشان دادن خشم خود نسبت به خامنه ای، و مهره سرکوب و صدور تروریسم او قاسم سلیمانی به پا خاسته و مظاهر و مقرها و ساختمان های متعلق به رژیم آخوندها را مورد حمله قرار می دهند.
پیام در عراق کاملاً واضح است. سیاست های رژیم ایران در آن کشور به شدت شکست خورده است و تعادل سیاسی علیه رژیم تغییر کرده است.
هرگونه توقعی مبنی بر اینکه این رژیم قرون وسطایی آخوندها می تواند رفتار خود را تعدیل یا تغییر دهد و به عنوان یک دولت معقول عمل کند، یک توهم است. راه حل نهایی، سرنگونی رژیم آخوندها توسط مردم ایران و مقاومت آنهاست. اکنون زمان آن رسیده است که نمایندگان منتخب مردم آمریکا حمایت خود را از خواستهای برحق مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی اعلام کنند و سران این رژیم را بخاطرجنایاتشان وکارهای تروریستی شان محاکمه کنند. الان زمان آن رسیده که جامعه جهانی در کنار مردم و مقاومت ایران و در سمت درست تاریخ قرار بگیرند.


سناتور جان بوزمن نیز در کنفرانس تغییر دموکراتیک در ایران شرکت داشت و طی سخنانی ضمن ابراز خوشوقتی از حضور در این کنفرانس گفت به ویژه از آن رو خوشحال است که این کنفرانس در زمان مناسب و مهمی برگزار میشود که مساله تهدیدات حکومت آخوندی علیه صلح جهانی بسیار مطرح است.
وی با قدردانی از درگیر بودن ایرانیان مقیم آمریکا دراین چالشهای سیاسی تاکید کرد، من درهر حال از این تلاشهای شما بسیار حمایت خواهم کرد.

سفیر رابرت جوزف، معاون سابق وزیرامور خارجه در امور منع تسلیحات اتمی
من میخواهم چهار نکته را بطور مختصر بیان کنم. اول لازم است که ما توجه خودمان را به تهدیدی جلب کنیم که از طرف رژیم ایران متوجه ما در منطقه است.
۳ سال قبل اتفاق نظر وسیعی وجود داشت ‌که رژیم ایران یک تهدید جدی و روشن برای منطقه است که از طریق حمایت از تروریزم بین‌المللی و در جهت ایجاد بی‌ثباتی در منطقه است. تهدید با استفاده از ایجاد اختلاف در میان شهروندان سوری، لبنانی، یمنی و افغانی و همین‌طور تهدید از طریق دخالت مستقیم نظامی یا ایجاد تهدید و خرابکاری در ارتباط با کشور های منطقه و دیگر نقاط جهان.
این سیاست براساس این امید نابجا بار ها و البته بی‌نتیجه تکرار شده است. امید به این که با گذر زمان رژیم ایران نرمال و مدره خواهد شد و رژیمی خواهد شد که ما بتوانیم با آن معامله کنیم.
نکته دوم این است که برای ساختن یک استراتژی مؤثر در مقابل رژیم ایران، ما بایستی آسیب پذیری رشدیابندة آن را که تعداد زیادی از رسانه ها مقالات متعددی در بارة آن درج کرده‌اند، مبنی بر این که رژیم آخوندی و نیروهای وابسته به‌آن در لبنان و جنوب عراق قافیه را باخته اند.
نکته سوم من این است که این رژیم بطور روز افزونی از مردم ایران نیز بیگانه شده و مردم رودر روی آن قرار گرفته‌اند . ما باید مقاومت ایران را رسمیت بشناسیم و از آن حمایت کنیم. حمایت از مقاومت در داخل و خارج ایران. امری است که ما در گذشته در مورد آن کم کاری کردیم یا بهتر است بگویم اصلا نکردیم. و البته این مقاومت قوی ترین نیروی واقعی برای سرنگونی این رژٰیم و کلید بنای ایران دمکراتیک فردا است.
بیش از چهل سال است که رژیم بطور مدام و خستگی ناپذیر سعی در نابودی مجاهدین، قوی‌ترین و مؤثرٰترین مخالفش نموده است. ده ها هزار هوادار مجاهدین را اعدام کرده است و با استفاده از انواع ابزارهای تبلیغاتی در اختیارش سعی در شیطان سازی آنها کرده است.
مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران یک جایگزین موثر و قدرتمند در مقابل رژیم خونریز آخوندها هستند. وجود چنین جایگزین قدرتمندی با یک برنامة مشخص برای یک ایران آزاد و دمکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت بزرگترین تهدید برای رژیم دیکتاتوری مذهبی است که سعی در کنترل مردم از طریق ایجاد ترس و کشتار دارد.
زمان تغییر و بازنگری سیاست ایالات متحده آمریکا فرا رسیده و تغییر رژیم الزامی است. تغیر بنیادین بایستی از درون ایران و صرفا توسط مقاومت ایران هدایت و عملی شود. ایالات متحده و جامعه جهانی میتوانند با حمایت همه جانبه از این مقاومت در داخل و خارج ایران به این روند کمک کنند.
آخرین نکته که من سخنانم را با آن به پایان میبرم این است که رژیم ایران گام به گام در حال باز سازی توان ساخت سلاح اتمی است. حرکت جدیدش در فردو که با بیشتر از هزار سانتریفیوژ به غنی سازی اورانیوم خواهد پرداخت. ضرورت و فوریت یک اقدام را به همه ما نشان میدهد. این فراخوانی برای اقدام است: این یک فراخوان است برای یک اتحاد دو حزبی بسیار قوی در آمریکا که بتواند با این تهدید مقابله کند و این یک فراخوان برای شکل دادن یک استرتژی مؤثر با هدف برپایی یک ایران آزاد و دمکراتیک است.

سفیر لینکلن بلومفیلد، مدیرکل سابق وزارت خارجه آمریکا در امور سیاسی ـ نظامی
وقتی از نزدیک به این رژیم نگاه می کنید، می‌بینید که همین حالا بسیاری از سردمداران آن زمانی در دار‌و‌دسته‌های تروریستی بوده‌اند.
منظور من از بیان این موارد تکرار بدیهیات نیست، بلکه از همه شما می خواهم فکر کنید که ما در واشنگتن چطور به این منبع بی رحم خشونت و تروریسم پاسخ می دهیم.
در سال گذشته دیدیم شمار بسیار بیشتری از مردم سوریه بمباران و آواره شدند، نیروی قدس رژیم ایران و شبه نظامیان وابسته به این رژیم هستند که تخریب سوریه را ادامه می‌دهند. شبه نظامیان شیعه وفادار به رژیم ایران هم‌چنین اتحاد و ثبات عراق را تهدید می کنند؛ حمل و نقل بین المللی و تأمین انرژی در جهان به طور مکرر توسط نیروهای دریایی رژیم ایران هدف قرار می گیرتد.
سفیر بلومفیلد افزود:
من پس از چندین سال بررسی وضعیت این رژیم توانستم نتیجه گیری کنم که داستان سرپا ماندن این رژیم خشن و بسیار دجال چیست؟ و چگونه یک گروه کوچک از مردان جنایتکار توانستند برای چهار دهه علیه کل جهان تجاوز کنند و هنوز هم در قدرت باشند و بطور قابل توجهی، بسیاری را در واشنگتن وادارند که این وضعیت را توجیه کنند. 
توجه داشته باشید که همه این داستانها، گروهی از حاکمانی را به‌تصویر می‌کشد که از مردم خود، از همسایگانشان و از جامعه بین المللی می ترسند. دیکتاتوری آخوندها روز به روز از ترس سرنگون شدن توسط مردم می لرزد. این رژیم نامشروع است، و هیچ‌گاه مشروع نبوده است. آنها راه خود را برای ماندن در قدرت در سرکوب مداوم مردم و صادر کردن تروریسم و جنگ افروزی یافته اند و از آغاز با ترس حکومت کرده اند.
البته ما تظاهرات در سراسر کشور که خواستار تغییر سیاسی بود را از دسامبر ۲۰۱۷ دیده ایم. و حالا ما می بینیم که مردم در لبنان و عراق به خیابان ها می ریزند و در هر دو کشور می خواهند که یک دولت بر اساس حاکمیت قانون به دور از نفوذ رژیم ایران داشته باشند.
در طول دو سال گذشته، سفارتخانه های رژیم ایران تحت نظر وزارتخارچه که ظریف وزیر آن است، در دانمارک، فرانسه، بلژیک، اتریش، آلبانی، و احتمالا سایر جاها، محلی برای عوامل اطلاعاتی و قاتلینی بوده که طرحهای تروریستی در اروپا را برنامه ریزی می کردند.
زمان آن است که طرف واقعا مقصر، حامی شماره یک تروریسم در جهان، منبع شماره یک تنش های بین المللی در جهان، بیشترین اعدام کننده به نسبت جمعیت در جهان، یعنی رژیم حاکم در تهران، پاسخگوی همه جنایاتش باشد.