رژیم آخوندی قیمت بنزین را ۳ برابر گران کرد

 

این اقدام ضدمردمی به دلیل هراس از واکنشهای اعتراضی مردم به ستوه آمده از گرانی و تورم، بدون اطلاع قبلی و از ساعت ۲۴ پنجشنبه شب صورت گرفت.

براساس این تصمیم قیمت بنزین سهمیه‌یی از هزار تومان به هزار و پانصد تومان افزایش یافته و بنزین آزاد لیتری سه هزار تومان فروخته می‌شود. از آنجایی که میزان سهمیه تنها ۶۰لیتر در ماه است یعنی روزانه ۲لیتر عملا مردم مجبورند بنزین را به نرخ آزاد ۳هزار تومان خریداری کنند.
این تصمیم که بیانگر شدت بحران اقتصادی و ورشکستگی رژیم است، به دستور خامنه ای و توسط سران سه قوه رژیم اتخاذ شده است.
افزایش قیمت بنزین باعث افزایش سریالی قیمت تمامی کالاهای اساسی شده و بیش از پیش بر فقر و گرسنگی مردم محروم ایران می افزاید. حکومت آخوندی به جای کاستن از میلیاردها دلار هزینه جنگ افروزی در سوریه و عراق و لبنان، یمن نان را از سفره ها و دهان می رباید.

به دنبال تصمیم ضدمردمی رژیم آخوندی برای گران کردن بنزین، بامداد روز جمعه جمع زیادی از مردم اهواز در پمپ بنزیهای گلستان، سروش و لشگر تجمع واعلام کردند در اعتراض به گرانی بنزین از خرید آن خودداری خواهند کرد. در سایر شهرها نیز اعتراضات مشابهی گزارش شده است. این در حالی است که رژیم آخوندی از قبل مأموران انتظامی و لباس شخصی خود را در پمپ بنزینها مستقر کرده تا مانع از شکل گیری تظاهرات شود.

جمعی از مردم گتوند در اعتراض به گران شدن قیمت بنزین، جاده شوشتر به دزفول در سه‌راهی گتوند را با آتش زدن لاستیک بستند.
در ماهشهر مردم این شهر علیه گرانی بنزین دست به تظاهرات زدند و برخی چهارراهها و خیابانها را بستند
جمعی از ساکنان شهرک طالقانی از توابع ماهشهر نیز خیابان را مسدود کردند و مانع نزدیک شدن ماشین‌ها به پمپ بنزین شدند.
جمع زیادی از مردم خرمشهر در فلکه الله این شهر تجمع کردند و خشم خود را از گران شدن بنزین ابراز کردند. رژیم از ترس گسترش این حرکت اعتراضی نیروهای سرکوبگر خود را در محل مستقر کرده بود.
بامداد روز جمعه یکی از زنان هموطن در حیدرآباد کرج فریاد اعتراض خود را علیه این تصمیم ضدمردمی حکومت آخوندی بلند کرد.

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران طی پیامی گفت: رژیم آخوندی با سه برابر کردن قیمت بنزین، باعث فقیرتر شدن زحمتکشان میشود. در حالیکه گلوگاههای اقتصادی کشور همه دست خامنه ای و روحانی و دزدان چند هزار میلیاردی دربار آنهاست، اموال مردم را چپاول و با جنگ افروزی و پروژه های ضد میهنی اتمی و موشکی در خدمت غصب حاکمیت مردم به کار میگیرند.
نیروهای سرکوبگر در وحشت از اعتراضات مردمی به حالت آماده باش در آمده اند. تا این رژیم ضد بشری بر سر کار است، گرانی و تورم و بیکاری و دیگر فجایع اقتصادی و اجتماعی تشدید میشود.
با درود به مردم اهواز و خرمشهر و دزفول و شوشتر و سراسر خوزستان که در اعتراض به گرانی بنزین به پاخاسته اند. از عموم جوانان در خوزستان و دیگر استانها میخواهم به صفوف معترضان بپیوندند. این تنها راه خلاصی از گرانی و فقر و تورم و فجایعی است که حکومت آخوندی به ارمغان آورده است.
آخوند روحانی روز جمعه در توجیه افزایش قیمت بنزین با شیادی مدعی شده این افزایش به نفع مردم بوده و برای جبران کسری بودجه از جیب مردم نیست. هیچ کس تصور نکند چون شرایط اقتصادی دولت سخت شده دست به این اقدام زده است تا بخواهد بودجه خود را جبران کند.
این دعاوی شیادانه خشم و انزجار عمومی را به دنبال داشته است، به خصوص که روحانی در روز ۲۱ آبان در سخنرانی خود، به چشم‌انداز وضع مالیاتهای کلان به منظور تأمین هزینه های نظام جنگ افروز آخوندها، اذعان کرده بود: مالیات واجب است یک وقتی در یک بحثی خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان به من فرمود همه باید به مردم تاکید کنند که دادن مالیات واجب شرعی است واجب است امسال سال دیگه بالاترین مالیاتی که پیش بینی میکنیم ما میتوانیم سال آینده بگیریم صد و پنجاه هزار میلیارد تومان هست بقیه چی؟ ۳۰۰ هزار میلیارد تومان دیگه از کجا باید بیاوریم؟.

درهمین حال امام جمعه خامنه‌ای در تهران آخوند امامی کاشانی، وحشت رژیم را از پیامدهای اجتماعی گران شدن پنجاه درصدی قیمت بنزین برملا کرد و با حماقت گفت حالا که بنزین گران شده، نباید با گران کردن سایر اجناس، بحران درست کنند!.