قیام علیه افزایش قیمت بنزین – شماره ۴


گسترش قیام عمومی علیه افزایش قیمت بنزین به شهرهای مختلف کشور

از صبح امروز، شنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۸، هزاران تن از مردم شهرهای مختلف ایران با برگزاری تجمعات اعتراضی، بستن خیابان ها و جاده ها، آتش زدن لاستیک و شعارهای ضد حکومتی، اعتراض خود را نسبت به سه برابر شدن قیمت بنزین و خشم و نفرت خود را از رژیم تبهکار و فاسد آخوندی ابراز داشتند.
تهران، کرج، شهریار، اصفهان، شیراز، تبریز، اردبیل، ارومیه، رشت، ساری، بابل، کرمانشاه، جوانرود، کامیاران، سنندج، نیشابور، ساوه، بیرجند، نورآباد ممسنی، مرودشت، بجنورد،، اندیمشک، بهشهر، نور، بوشهر، ماهشهر، چابهار، گچساران، آبادان، بهبهان، بندر ریگ، کنگان و ایرانشهر صحنه اعتراضات و تظاهرات گسترده مردمی است.
در تهران، برغم بارش برف، مردم خودروهای خود را در اتوبان حکیم خاموش کرده و شعار «مرگ بر دیکتاتور» «ایرانی باغیرت، حمایت، حمایت» سر دادند. در تهران پارس، گروه کثیری از مردم به خیابان ها آمده و علیه سرمداران رژیم آخوندی شعار می دهند. رژیم آخوندی در وحشت از گسترش اعتراضات به سایر نقاط تهران، دهها موتور سوار و گله های مزدوران انتظامی و اطلاعاتی و لباس شخصی ها را در میدان انقلاب و دیگر نقاط حساس شهر مستقر کرده است. 
اتوبان تهران – کرج توسط مردم از هر دو طرف بسته شده است. گروه کثیری از مردم در کرج خودروهای خود را خاموش کرده و خیابان منتهی به پاساژ ملاصدرا و خیابان موسوم به بهشتی را بسته اند.
در تبریز، جمعیت زیادی به وسط اتوبان آمده و با نیروی سرکوبگر انتظامی درگیر شده و فریادهای «بیشرف، بیشرف» سرداده اند. جمعیت در میدان فهمیده جمع شده و علیه رژیم شعار می دهند. در اردبیل، مردم با پارک کردن خودروهایشان در خیابانهای اصلی، از جمله حد واسط چهار راه و میدان شریعتی، دست به اعتراض زده اند.
در سنندج، مردم خودروهای خود در خیابانها را خاموش کرده و شعارهای ضد حکومتی می دهند. موتور سواران نیروهای سرکوبگر به تظاهرکنندگان حمله ور شده و شماری از آنان را مجروح کردند. در کرمانشاه، مردم در میدان آزادی این شهر تجمع کرده و علیه سردمداران رژیم شعار می دهند. در جوانرود، جوانان بطور دستجمعی در خیابان های روی زمین نشسته اند.
مردم شیراز در چهارراه زندان تجمع کرده و شعارهای ضد حکومتی می دادند. آنها همچنین کمربندی شهرک صنعتی شیراز را بستند. مردم در شهرکهای صنعتی کشن، معالی آباد، عفیف آباد، ملاصدرا و زند تجمع کردند. در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، مردم ماشین‌ها
را خاموش کرده و دو طرف خیابانها را مسدود کردند. در نورآباد ممنسی نیز مردم به خیابان ها آمده و علیه رژیم شعار می دهند. مردم شیراز شماری از مراکز سرکوب از جمله دو مرکز بسیج را به آتش کشیدند. در اصفهان، مردم خودروهای خود را در اتوبان آقابابایی خاموش کرده دست به اعتراض زدند.
در بوشهر، مردم خودروهای خود را در خیابان ها متوقف کرده و دست به اعتصاب زده اند. شماری از مردم در مقابل استانداری رژیم تجمع کرده اند. شماری از جوانان به مقابله با نیروی سرکوبگر انتظامی پرداخته و شعارهای «بیشرف، بیشرف» می دهند. رژیم آخوندی با استفاده از ماشین آب پاش تلاش می کند مردم را متفرق کند.
در بندر ریگ، در استان بوشهر، مردم سه راه بندر ریگ را بسته و مانع خارج کردن بار توسط خودروها شدند. در ماهشهر، جوانان جاده ماهشهر به خورموسی را با آتش زدن لاستیک‌ها مسدود کردند.
در چابهار، مردم با بستن خیابانها و آتش زدن لاستیک علیه سران حکومتی شعار می دهند. بسته شدن خیابانها ترافیک سنگینی را ایجاد کرده است. مزدوران سرکوبگر به مردم تهاجم کرده و تلفن های همراه آنها را به منظور جلوگیری از فیلمبرداری و عکس گرفتن از صحنه ها ضبط می کنند.
در کنگان، در استان بوشهر، مردم علیه گرانی بنزین دست به تظاهرات زده و شعار می دهند: «روحانی حیا کن مملکتو رها کن».
در آبادان جوانان جاده شادگان به آبادان را با آتش زدن لاستیک‌ها مسدود کردند. در گچساران مردم با خاموش کردن ماشین‌هایشان در خیابان ها دست به اعتراض زده اند. در اندیمشک، جوانان شعار می دهند، «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران». در ایرانشهر، جوانان با آتش زدن لاستیک، خیابانهای شهر را مسدود کرده اند.
در بهبهان مردم خودروهای خود را در خیابان ها پارک کرده و اقدام به برگزاری تجمع کرده اند. نیروهای سرکوبگر برای متفرق کردن مردم شلیک هوایی می کنند. مردم در حالیکه شعار «مرگ بر خامنه ای» سر داده بودند، با آنها به مقابله پرداختند و برخی از مراکز حکومتی از جمله بانک ملی به آتش کشیده شد. در بجنورد، مردم بلوار وکیل آباد را با خاموش کردن خودروهای خود مسدود کرده اند.


شب گذشته نیز مردم بیرجند و بویژه جوانان این شهر دست به یک تظاهرات ضد حکومتی زده و شعار می دادند، «ایرانی بس دیگه، غیرتتو نشون بده»، «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم».
خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، به مردم بپاخاسته شهرهای مختلف کشور درود فرستاد و عموم مردم بویژه جوانان را به حمایت از قیام کنندگان فراخواند. وی گفت تا این آخوندها برسر کارند، دزدی، غارت و چپاول سرمایه های مردم ایران ادامه خواهد یافت و یا در جنگ طلبی، صدور تروریسم و برنامه های تسلیحات اتمی و موشکی رژیم به هدر خواهد رفت. خانم رجوی، از جامعه بین المللی خواهان محکومیت سیاست های سرکوبگرانه رژیم آخوندی وحمایت از حق مردم ایران برای تغییر رژیم آخوندی و استقرار دمکراسی و حاکمیت مردم در کشورشان شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۵ آبان ۱۳۹۸ (۱۶ نوامبر ۲۰۱۹)