قیام ایران – شماره ۱۰ - جنگ و گریز در خیابانهای تهران، استمرار قیام در سایر شهرها


رژیم آخوندی برای جلوگیری از گسترش قیام و درز اخبار آن به خارج شبکه اینترنت را قطع کرد.

امروز مناطق مختلف تهران صحنه درگیری و جنگ و گریز گسترده بین جوانان شورشی و نیروهای سرکوبگر انتظامی، سپاه، بسیج، اطلاعات و لباس‌شخصیها بود که تا پاسی از شب ادامه یافت. همزمان تظاهرات و اعتراضات در ۷۵شهر ادامه داشت
رژیم وحشت‌زده از گسترش این خیزش، برای قطع ارتباطات تظاهرکنندگان و درز کردن خبرهای قیام به خارج از ایران، از غروب امروز دسترسی مردم به شبکه اینترنت را به‌طور کامل قطع کرده است. علاوه بر این شبکه تلفن «همراه اول»، »رایتل» و »ایران‌سل» را قطع کرده تا از این طریق نیز مانع دسترسی به شبکه اینترنت شود.
در برخی مناطق، از جمله در شهریار، نیروی انتظامی و لباس‌شخصیها در اثر تهاجم جوانان دلیر پا به فرار گذاشتند. جاده تهران به شهریار توسط جوانان مسدود شد.
منطقه صادقیه به‌رغم حضور گسترده مأموران سرکوبگر در تمامی چهارراه‌ها و کوچه‌ها، شاهد درگیری جوانان با نیروی انتظامی بود. جوانان خیابان اصلی را مسدود کردند و به سردادن شعارهای ضدحکومتی پرداختند. جوانان شهرداری قلعه حسن خان، شهرداری پردیس، یک پایگاه بسیج ضدمردمی و یک بانک حکومتی را به آتش کشیدند. در بسیاری از مناطق عکسهای خامنه‌ای و روحانی پاره شد و یا به آتش کشیده شد.
جوانان هم‌چنین تمامی جاده‌های محمد آباد در کرج و جاده اصلی رباط کریم را با آتش زدن لاستیک مسدود کرده و یک پاسگاه نیروی انتظامی را در منطقه وایین به آتش کشیدند.
در اسلام‌آباد - استان کرمانشاه - درگیریهای گسترده‌یی بین جوانان شورشی و نیروهای سرکوبگر درگرفت. در گیلان غرب و در پلدختر نیز مردم تجمعات اعتراضی ضدحکومتی برگزار کردند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۵آبان ۱۳۹۸ (۱۶آبان ۲۰۱۹)