قیام ایران - شماره ۱۵ - ادامه قیام سراسری برغم سرکوب وحشیانه

 

یکشنبه، ۲۶ آیان شاهد استمرار قیام سراسری علیه رژیم آخوندی بود.

برغم خط و نشان کشیدن خامنه ای و رئیس جنایتکار قضاییه اش، شهرهای مختلف صحنه تظاهرات و درگیری با نیروهای سرکوبگر بود.

اکثر مناطق شهریار، جنوب تهران، از جمله خادم آباد، شاهد شهر، نصیرآباد و اسد آباد شاهد درگیری و زدوخورد بین مردم و نیروهای سرکوبگر بود. رژیم آخوندی برای مقابله با قیام مردم شهریار، یکان های ویژه ضد شورش نوپو (نیروی ویژه پاسداران ولایتی) را وارد صحنه کرد، اما مردم با سنگ به مقابله برخاستند. چندین بانک حکومتی، از جمله بانکهای مسکن، کوثر و ملت به آتش کشیده شد.

در اسلام شهر، جنوب تهران، مقر بسیج ضدمردمی و کانکس نیروی انتظامی درخیابان خمینی توسط جوانان به آتش کشده شد.

در شهرک اندیشه تهران، جوانان با استفاده از تاریکی شب به نیروهای سرکوبگر حمله ور شده و آنان را فراری داده و خیابان ها را مسدود نمودند.

در شیراز، پمپ های بنزین به آتش کشیده شد. دانشجویان در دانشگاه لاستیک ها را آتش زدند تا مانع هجوم مزدوران بشوند. جوانان با رشادت علیه گله های پاسدار و لباس شخصی ها مقاومت کردند. چند بانک را به آتش کشیدند و در خیابان ها آتش روشن کردند.

در کرمانشاه، جوانان تمامی خیابانهای شهر را با آتش زدن لاستیک مسدود کرده اند و تردد در سطح شهر امکان پذیر نبود. مزدوران سرکوبگر با شلیک های کور تلاش در متفرق کردن جوانان را داشتند. شماری از تظاهرکنندگان به شهادت رسیدند.

درگیری های شدیدی در گرگان و کازرون بین مردم و نیروهای سرکوبگر در جریان بود و جوانان با پرتاب سنگ از خود در مقابل تهاجم مزدوران دفاع می کردند. مردم با تجمع در نقاط مختلف، برخی جاده ها را مسدود کردند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷ آبان ۲۰۱۹ (۱۸ نوامبر ۲۰۱۹)