قیام سراسری مردم ایران در ۱۸۷ شهر کشور



پاسدار علی لاریجانی: اعتراضات تبدیل شد به رفتار خشونت‌آمیز استفاده از سلاح سرد سلاح گرم یکی از این شهرها تیربار هم استفاده کردند.

خبرنگار خبرگزاری سپاه- فارس: فکر می‌کنید که در واقع نظر سران سه قوه بوده اجرای این طرح چرا که دولت و در رأس آن  روحانی یک صحبت عجیبی را مطرح کردند که  تعجب مردم را به‌دنبال داشت و گفتند که من هم روز جمعه متوجه شدم و از زمان دقیق اجرای این طرح مطلع نبودم مشخصاً می خواستم نظر جنابعالی را در مورد نحوه و اجرای شیوه اجرای چنین طرحی توی شرایط فعلی بدانم؟
علی لاریجانی: من فکر می‌کنم توضیح دادم در این زمینه که دو وجه داشت یک وجه مشورتی یک وجه تصمیم‌گیری. به نظرم می‌آید آن چیزی که رهبری معظم فرمودند در درس خارج فقه خودشان کاملاً همین بود که حق بود یعنی این مسأله در جلسه سران مطرح شد و ایشان هم حمایت فرمودند حالا حواشی یک چیزهایی مطرح می‌کنند بحث دیگری است ولی حق همین است
مشکل آنجاست که این تبدیل می‌شود به یک نوع رفتار خشونت‌آمیز استفاده از سلاح سرد سلاح گرم و یکی از این شهرها گفته بودند تیربار هم استفاده کردند این اشکال است این معلوم است که دو صنف هست یکی معترضان هستند که حتماً باید حرف آنها را شنید و سنجید و راه‌حل برای آن پیدا کرد یکی این‌که یک عده از این بلوا می‌خواستند یک چیز دیگری را دنبال کنند که این همان نکته‌یی بود که آقا فرمودند صفها جدا بشود.

شعله های فروزان قیام مردم ایران
و فغان و فریاد وزارت اطلاعات
 تحت عنوان «انتقام چهل ساله (مجاهدین)»

براساس اعلام نیروهای امنیتی
 نقش مهم در این اغتشاشات برعهده (مجاهدین) بود

وزارت اطلاعات در تحلیلی از قیام مردم ایران و زمینه های چهل ساله آن تحت عنوان «انتقام چهل ساله (مجاهدین)...»، از اینکه مجاهدین با استراتژی قیام و سرنگونی، رژیم آخوندی را بی ثبات کرده اند، زوزه سرداده است.
اطلاعات آخوندی که با دجالگری از کلمات «مردم» و «ایران» به عنوان اسم مستعار نظام ضد مردمی و ضد ایرانی آخوندها استفاده می کند، با فغان و فریاد از شعله کشیدن قیام سراسری، می نویسد:«در روزهای اخیر بار دیگر کشور درگیر اغتشاشات شد... براساس اعلام نیروهای امنیتی، نقش مهم در این اغتشاشات برعهده (مجاهدین) بود. این واقعیت وقتی پررنگ‌تر می‌شود که بدانیم در ۴۰سال گذشته، (مجاهدین) از هر فرصتی برای ایجاد ناامنی و اغتشاش در کشور استفاده کرده و این تاکتیک آنها مهمترین راهکار این گروهک ... است.
از سال ۵۸ تا ۹۸ یعنی در ۴۰سال گذشته، (مجاهدین) همواره کوشیده‌اند نظام به ثبات سیاسی نرسد....
در سال ۸۱ موجی تبلیغاتی علیه برنامه هسته‌ای ایران راه انداختند که هنوز کشورمان درگیر این پرونده ساختگی است...
در دی‌ماه ۹۶، (مجاهدین) از نارضایتی اقتصادی مردم بهره برده و هماهنگ با مستاجر جدید کاخ سفید، زمینه خروج ترامپ از برجام را با ناآرامی‌های خیابانی ایجاد کردند....
(مجاهدین) در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی فضای مجازی کردند و از آلبانی، اکانت‌های ضد (نظام) راه انداختند. حاصل آن فعالیت‌ها، اغتشاشگری در ۱۰۰شهر ایران بود....
بی‌تردید (مجاهدین) هنوز هم امید به ایجاد یک آشفتگی کوچک دارند تا حوادث خرداد ۱۳۶۰ را تکرار کنند ....
حالا نوبت دولتمردان است که اثبات کنند حواسشان هست که نباید با تصمیمات شوک‌آور، التهاب اولیه مورد نیاز (مجاهدین) را ایجاد کنند.از یاد نبریم که (مجاهدین) در فضایی تنفس می‌کنند که ناآرام و بی‌ثبات باشد.»

آخوند رضاپور امام جمعه خامنه‌ای در جوادآباد استان تهران:
در این توطئه مجری اصلی مجاهدین بودند
به آتش کشیدن پمپ بنزینها و بانکها حاکی از توطئه بسیار بزرگ
خطرناک و عمیق بود

در این سال‌های اخیر طرحهای خطرناکی را برای آشوب در کشورهای مقاومت مثل لبنان و عراق به اجرا درآوردند که آشوب‌های یکی دو ماهه اخیر در عراق و لبنان بخشی از طراحی آنان بود طبق آنچه که گفته شده است از آذرماه تا زمان انتخابات مجلس بود پیش بینی اجرای این طرح خطرناک در این مدت بود که با قضیه گران شدن بنزین فرصت خوبی برای اجرا زود ترین توطئه خطرناک برای آنان شد در این توطئه مجری اصلی منافقین بودند.
در شهرها هم شما دیدید که هدف آنها چه بود به آتش کشیدن پمپ بنزین ها فروشگاه ها و بانکها و عده‌ای از کار کشته‌تر از آنها هم مأمور بودند که پالایشگاه های نفت را آتش بزنند و جاهای حساسی مثل عسلویه و امثال اینها را به آتش بکشند همه این ها حکایت از توطئه بسیار بزرگ و خطرناک و عمیقی بود.

اعتراف خبرگزاری سپاه پاسداران:
۷۳۱ بانک، ۹ حوزه، ۱۸۳ خودروی نظامی، ۵۰ پایگاه و پاسگاه نظامی
تنها بخشی از خسارات بود

شمار کشته شدگان قابل ملاحظه‌ است و نسبت به سایر حوادث کشور
 از نظر آمار پیشی گرفته است
هفتاد و پنج درصد بازداشت شدگان زیر دیپلم و بیکار بوده‌اند

در ایران گسل‌ها و بحران‌های اجتماعی، فرهنگی زیادی داریم
 فعال شدن هر یک از آنها تهدید بزرگی برای امنیت نظام است

شوک افزایش چند برابری قیمت بنزین «تهدید بزرگی بر سفره مردم محروم» شد که دیگر رمق و توانایی برای معیشت و زندگی خود نداشتند. وقتی مشاهده می‌کنیم که ۷۵% بازداشت شدگان حوادث اخیر زیر دیپلم و بیکار بوده‌اند این مشکل بیش از هر امری رخ نمایی می‌کند.
 برابر آمار وزیر کشور ۷۳۱ بانک، ۳۴ آمبولانس، ۷۰ پمپ بنزین، ۹ حوزه علمیه، ۱۴۰ مکان عمومی، ۱۸۳ خودروی نظامی، ۵۰ پایگاه و پاسگاه نظامی، ۱۰۷۶ موتور سیکلت شخصی، ۳۰۷ خودرو، تنها بخشی از خسارات وارده به کشور بوده است؟ خسارات جانی و انسانی، تعداد زیادی که دستگیر و بازداشت شده اند، جمع زیادی که مجروح و آسیب دیده‌‌اند، کشته شدگان قابل ملاحظه‌ای که نسبت به سایر حوادث کشور از نظر آمار پیشی گرفت از دیگر خسارتهای این رخداد بوده است.
در ایران «گسل‌ها و بحران‌های اجتماعی، فرهنگی» زیادی داریم؛ فرار مغزها، ضعف نهادهای اجتماعی، نبود اعتماد اجتماعی، سنت و مدرنیته، ساختار جمعی ایران، بیکاری، فقر، نارضایتی، مسایل اقوام و قومیت‌­ها، شکاف طبقاتی میان‌دار و ندار، گسست میان ساختار نسلی از جمله مهم‌ترین این گسل‌ها هستند.
فعال شدن هر یک از این گسل‌ها، تهدید بزرگی برای ثبات و امنیت کشور است.
این حادثه و برخی رخدادها و حوادث قبلی گویای حفره‌های امنیتی در کشور است که باید مسئولان ذی‌ربط برای آن چاره‌اندیشی کنند. تردید نداشته باشید جامعه ایران آبستن حوادث و رخدادهایی در آینده است که باید به فکر علاج آنها بود.
افول شتابناک سرمایه‌های اجتماعی و کاهش اعتماد مردم نسبت به سیاست‌ها، رفتارها و عملکرد مسئولان و نهادها رو به کاهش است.
طبقه متوسط شهری جدید که در جامعه امروزی ما تاثیرگذار در تحولات سیاسی، اجتماعی است به خصوص «زنان» و «جوانان» آنها مطالبات و خواسته‌هایی دارند که با رویکرد انقباضی فعلی در اداره امور در تضاد است.

پاسدار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خامنه‌ای
این که اعتراضات به سرعت به یک رفتار فوق العاده خشونت‌آمیز تبدیل شده
و باعث بر هم خوردن امنیت (نظام) شده، عادی نیست
دشمنان مترصد فرصتی مانند اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت بودند
اگر اقدام (خامنه‌ای) در تأیید تصمیم سران قوا نبود، برای نظام مشکل ساز می‌شد
 

پاسدار سرلشگر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خامنه‌ای: این‌که اعتراض مسالمت آمیز نسبت به یک تصمیم به سرعت به یک رفتار فوق العاده خشونت‌آمیز، تخریب، قتل و آسیب‌رسانی به اماکن که باعث بر هم خوردن امنیت (نظام) می شود، موضوعی عادی نیست.
در همان ۲۴ ساعت اول، مشخص شد آنچه که مردم انجام می دادند، اعتراض عادی بود؛ اما عده ای برای اغتشاش، تخریب و نابودسازی امنیت کشور به خیابان ها آمده بودند و اگر اقدام (خامنه‌ای) در تأیید تصمیم سران قوا و همچنین سایر اقدامات صورت گرفته برای بازگرداندن آرامش نبود، ادامه چنین رویه ای می توانست برای کشور، مشکل ساز باشد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خامنه‌ای هم‌چنین گفت: دشمنان با برنامه ریزی مترصد فرصتی مانند اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت بودند تا با بهره گیری از این فرصت و سوار شدن بر موج اعتراضات مردمی، دست به اقدام علیه امنیت (نظام) بزنند. حوادث روز های اخیر در کشور، توطئه ای بود که علیه کشور طراحی و برنامه‌ریزی شده بود؛ بعد از حوادث دی ماه ۹۶ دشمنان (نظام) احساس کردند که ایجاد ناامنی با سوءاستفاده از اعتراضات مردمی و موج سواری بر مشکلات مردم راه کم هزینه و پر نتیجه ای برای آسیب رساندن به اقتدار (نظام) خواهد بود.

پاسدار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل رژیم:
طرح افزایش قیمت بنزین به حدی بد اجرا شد که وزارت اطلاعات
باید احتمال نفوذ در سیستم مدیریتی نظام را بررسی کند

پاسدار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل رژیم: طرح افزایش قیمت بنزین به حدی بد اجرا شد که برخی معتقدند احتمال نفوذ دشمن در سیستم مدیریتی کشور وجود دارد که البته وزارت اطلاعات باید درخصوص آن به جمع بندی برسد و اعلام نظر کند.
وی با اعتراف به این که جمعیت فعال کشور عضو شبکه‌های اجتماعی غیر از رژیم هستند، گفت: دشمن چندین قرارگاه ثابت برای حملات سایبری دارد و برای آن طرح ریزی کرده و برای شرایط خاص نقشه کشیده است و از همه ظرفیت ها بهره می برد، ما دچار یک وادادگی و ولنگاری در صیانت از افکار عمومی جامعه هستیم. گفته می شود حدود ۴۰ میلیون از افراد این کشور عضو شبکه های اجتماعی خارج پایه هستند که تقریبا همه جمعیت فعال کشور است.

روزنامه حکومتی فرهیختگان
 بیکاری بمـب ساعتـی است. آن‌را جدی بگیـریـد
اینکه ۳۰ درصد از جوانان ۱۵ تا ۲۴ساله
 مشغول هیچ فعالیتی، هیچ مهارت‌آموزی و هیچ شغلی نیستند
می‌تواند به‌عنوان یک تهدید امنیتی محسوب شود

از حدود ۱۰.۵ میلیون جوان ۱۵ تا ۲۴ ساله کشور، ۳۰ درصد آنان نه در حال تحصیلند نه مشغول مهارت‌آموزی و نه در جایی مشغول به‌کار هستند‍. این بمـب ساعتـی را جدی بگیـریـد.
اینکه ۳۰ درصد از جوانان ۱۵ تا ۲۴ساله مشغول هیچ فعالیتی، هیچ مهارت‌آموزی و هیچ شغلی نیستند... می‌تواند به‌عنوان یک تهدید امنیتی محسوب شود. برای مثال اگر نگاهی به سن افراد شرکت‌کننده در تجمعات دی‌ماه ۹۶ و همچنین آبان ۹۸ داشته باشیم، ترکیب سنی به‌نفع جوانانی است که در سن ۱۵ تا ۲۴ سال) قرار دارند... به‌طوری که استان‌های گلستان، هرمزگان، کرمانشاه، لرستان، آذربایجان‌غربی، خوزستان، کردستان، همدان، بوشهر و خراسان‌رضوی در حالی ازجمله استان‌های دارای بالاترین نرخ NEETها هستند که در دو مقطع تاریخی دی‌ماه ۹۶ و آبان‌ماه سال جاری شاهد اعتراضات و تجمعات خیابانی بوده‌اند و مهمتر از آن، این اعتراضات با شیطنت عوامل خارجی با رفتارهای هیجانی معترضان، تبدیل به یک تهدید امنیتی برای کشور شد.


بنیاد دانیل میتران – فرانس لیبرته:
کشتار را در ایران متوقف کنید
فرانسه وسازمان ملل متحد باید واکنش نشان دهند!
 بی عملی جرم است

ژیلبر میتران، رئیس– فرانس لیبرته:
کشتار و ترور علیه مخالفان توسط رژیم آخوندها
به صورت امری روزمره در آمده است
قتل عام سال ۱۹۸۸ -۱۳۶۷ در خاطرهمگان باقی است

بنیاد دانیل میتران- فرانس لیبرته از نقصان جدی مواضع دولتهای غربی در محکومیت تعرضات وحشتناکی که مردم ایران را زیر ضرب برده اند، اظهار تأسف می کند. این بنیاد، همزمان با دیگر سازمانهای غیر دولتی، می خواهد که سازمان ملل متحد بلادرنگ هیئت های تحقیق ضروری را برای مشخص کردن وقایعی که رخ داده است به ایران اعزام کند و فورا اعدامها و سرکوب را متوقف کرده، آزادی زندانیان را بدست آورد.
بنیاد(فرانس لیبرته) از دولت فرانسه می خواهد همه تدابیر لازم را برای بسیج جامعه بین المللی و سازمان ملل متحد درپیش بگیرد. بی عملی جرم است. باعث می شود که رژیم ملاها به ادامه تعرضات خود تشویق شود و تصور کند که دارای مصونیت از مجازات است و روی ضعف و منافع متباین دولتهای غربی حساب باز کند.
روشهای سرکوب (رژیم ایران) شناخته شده هستند:‌

قتل عام سال ۱۹۸۸ (اعدام ۳۰ هزار زندانی سیاسی درسال۱۳۶۷) در خاطره همگان باقی است.

سازمان ملل متحد در برابر خواسته ی ضرورت گشایش تحقیقات در مورد قتل عام ۱۹۸۸ قرار گرفته است تا راه برای یک کمیسیون تحقیق ملل متحد در مورد جنایات رژیم ملاها باز شود.
تعرضاتی که امروزه صورت می گیرد در امتداد و نشان دهنده آن (قتل عام) هستند که این روش ترور بر علیه هر مخالفٍ رژیم و یا هر اعتراض مردمی از ۴۰ سال پیش که آخوندها در ایران حاکم شده اند، بصورت امری روزمره در آمده است.
زمان آن فرارسیده است که همه به یک صدا سخن بگویند و صدای قاطعیت فرانسه در مورد این جنایات بگوش برسد؛ این امری اضطراری است که از رژیم ایران شفافیت اعمالش در برابر چشمان جامعه بین المللی خواسته شود. تا جانها نجات داده شوند.

اطلاعیه توماس نورد نماینده مجلس فدرال آلمان
در حمایت از قیام مردم ایران
دولت آلمان فدرال باید از خواسته انجام یک تحقیق بین المللی
در مورد رفتار نیروهای امنیتی رژیم ایران حمایت کند
 

اعتراضات مردمی در ایران شایسته همبستگی تام و تمام ماست
علیرغم خبررسانی بد، ادامه کنترل و بخشا بسیار محدود ارتباطات اینترنتی و علیرغم اطلاعیه های ضعیف اتحادیه اروپا در مورد اعتراضات در ایران، گزارشهای سازمانهای حقوق بشری مانند عفو بین الملل مایه نگرانی از بابت استمرار سرکوب شدیدعلیه اعضای اپوزیسیون و تظاهرکنندگان است.
حکومت ایران ابعاد واقعی وحشیگریها را میپوشاند. اعلام پیگرد علیه فعالان جنبش اعتراضی و تهدید به اعمال اشد مجازات نشاندهنده آنست که رژیم آماده است شدیدترین خشونتها و سرکوب دولتی را اعمال کند.
شدت درگیریها، شجاعت انسانهایی که جان خود را بخطر می اندازند و طول کشیدن ناآرمیهایی که در این اثنی به دو سال بالغ میشوند، نشان میدهند که رژیم رفرم پذیر نیست، بلکه در آستانه سقوط قرار دارد. دقیقا بدین خاطر بسیاری از تظاهرکنندگان موجویت نظام را زیرسئوال برده و خواستار یک تغییر بنیادین هستند.
دولت آلمان فدرال باید از خواسته انجام یک تحقیق بین المللی در مورد رفتار نیروهای امنیتی حمایت کند. سرکوب وحشیانه علیه مردم ایران باید پایان پذیرد و مقصرین این سرکوب باید مورد پیگرد قرار بگیرند.
مبارزه مردم ایران برای آزادی در داخل کشور و در اینجا نیاز به همبستگی تمام عیار ما دارد.


جلسه پارلمان سوئد
سؤال لارش آرنه نماینده پارلمان از نخست وزیر سوئد
سوئد چه اقدامی در قبال کشتار مردم ایران انجام می دهد؟

نخست وزیر سوئد
اطلاعاتی که در مورد ایران می رسد نگران کننده است

نماینده پارلمان سوئد لارش آرنه خطاب به نخست وزیر سوئد:
من می خواستم در مورد شرایط نگران کننده در ایران صحبت کنم. کما اینکه مسایل و مشکلاتی نیز در عراق ایجاد میکند. طی روزهای گذشته مشکلات زیادی وجود داشته است. مثلا ما شنیدیم که وزیر دفاع عراق دارای تابعیت سوئد است. من نگرانم که به چه دلیل سوئد در مورد این مسائل سکوت کرده است. براساس اطلاعی که در دست من است طی هفته گذشته بیش از ۴۵۰تن در ایران کشته شده اند. بیش از ۵۰۰۰تن مجروح و ۱۰۰۰۰تن دیگر به زندان افتادهاند. بنابراین سوال من از نخست وزیر به از این قرار است: چه اقدامی سوئد می تواند بکند که تغییری در این شرایط وحشتناک ایجاد کند؟ و چگونه ما می توان به این کشتارها و وضعیت ناهنجار اعتراض کنیم؟

نخست وزیر سوئد:
آقای رئیس از شما و لارش آرنه تشکر میکنم. همانطور که وی گفت، شرایط ناهنجار و نگران کنندهای در بسیاری از کشورها شامل درگیری و سرکوب وجود دارد. کما اینکه اطلاعات نگران کننده یی از ایران بدستمان میرسد. ما به تلاش خودمان برای بهبود شرایط چه در ایران و چه در سایر نقاط ادامه خواهیم داد.