پیام خانم مریم رجوی به کنفرانس قیام مردم ایران برای آزادی در سنای آمریکا


خانم مریم رجوی روز پنجشنبه۱۴ آذر یک پیام ویدئویی به کنفرانسی که در حمایت از قیام مردمی ایران در سنای آمریکا تشکیل شده بود ارسال نمود.

متن پیام:‌

سناتورها، نمایندگان کنگره و شخصیت‌های محترمی که دراین روزها در کنار مردم ایران ایستاده‌اید.
قیام ایران که از ۲۴آبان شروع شد در مدت چند روز بیش از ۲۰۰شهر در سراسر ایران را در برگرفت.
واکنش رژیم آخوندی بسیار وحشیانه است. آن‌ها بیش از ۱۰۰۰نفر از تظاهرکنندگان را در خیابان‌ها به‌قتل رساند‌ند. فیلم‌هایی که از شلیک مستقیم پاسداران به ‌جوانان به‌دست آمده شوکه‌آور است. در یک صحنه در شهر شمالی گرگان یک فرمانده پاسداران به‌ یک جوان از فاصله نزدیک شلیک می‌کند. سپس پاسدار دیگری با تبر به ‌جوان مجروح ضربه می‌زند.
بیش از ۱۲هزار نفر دستگیر شده‌اند. در مقابل این سبعیت، اما جوانان شجاع ایرانی مقاومت می‌کنند.
عمده شهر دو میلیون نفری شیراز به‌ مدت دو روز در دست مردم بود. در برخی‌ شهرهای دیگر هم مردم مناطقی را از کنترل سپاه پاسداران درآوردند. مردم نشان دادند که به چیزی کمتر از سرنگونی رژیم رضایت نمی‌دهند.
این قیام چند واقعیت اساسی را نمایان کرد.
اول:‌ رژیم آخوندها در بین مردم پایگاهی ندارد و فاقد هرگونه مشروعیت است.
دوم: رژیم برای بحران‌های سیاسی و اقتصادی‌ راه حلی ندارد.
سوم:‌ مبارزه مجاهدین برای ساختن یک جنبش سازمان یافته موفق شده است. کانون‌های شورشی مجاهدین در این قیام نقش کلیدی داشتند.
چهارم: راه‌حل مشکل ایران سرنگونی فاشیسم مذهبی است این خواست مردم ایران است. راه حل بحران‌های منطقه از عراق تا یمن و سوریه و لبنان نیز در سرنگونی همین رژیم است. این قیام تا برقراری آزادی و دمکراسی ادامه دارد.
رهبر مقاومت مسعود رجوی گفته است:‌ «این قیام‌ تداوم دارد، گسترش و عمق پیدا می‌کند. با مقاومت سازمان‌یافته پیوند دارد. و رژیم در برابر آن هیچ برون‌رفتی ندارد».
رژیم کشتار و سرکوب را تنها برون رفتش برای بقا می‌داند. اما هیچ چیز نمی‌تواند مردم ایران را از نبرد برای رسیدن به هدفشان یعنی آزادی باز دارد.

پیام خانم مریم رجوی  به کنفرانس قیام مردم ایران برای آزادی در سنای آمریکا



حضار محترم!
متاسفانه جامعه بین‌المللی تاکنون پاسخ مناسبی به این همه کشتار و دستگیری نداده است. این ادامه همان روندی است که مسئولان قتل عام زندانیان سیاسی در دهه۶۰ و به‌خصوص در ۱۳۶۷ هم‌چنان مصونیت دارند و رهبران فعلی این رژیم در آن زمان مسئولین قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی بودند.
جامعه جهانی را فرا می‌خوانم تا به مسئولیت خود قیام کند و به این مصونیت پایان دهد.
دولت‌ها و مجامع بین‌المللی باید هرگونه ملاحظه و مراعات در مورد این رژیم را کنار گذاشته و خواهان توقف فوری کشتار و دستگیری‌ها شوند و اگر رژیم سرپیچی کرد باید بی گفتگو ماشه تحریم‌های شورای امنیت را بچکانند.
رژیم با انواع ترفندها تلاش می‌کند شمار واقعی شهیدان و زندانیان را مخفی نگاه دارد.
سازمان ملل باید هیأت‌های تحقیق در مورد شهیدان و مجروحان و زندانیان به ایران بفرستد.
با توجه به اینکه بسیاری از بازداشت‌شدگان قیام در معرض شکنجه و اعدام قرار دارند اعزام این هیات‌ها از فوریت بسیار بالا برخوردار است.
-زمان آنست که جامعه جهانی به‌ویژه اتحادیه اروپا و آمریکا مبارزه و مقاومت مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی را به‌رسمیت بشناسند و از حق مردم ایران برای مقاومت در مقابل سرکوب و اختناق حمایت کنند. مردم ایران انتظار دارند که کنگره آمریکا پیشتاز به‌رسمیت شناختن این حق بزرگ باشد.
-زمان آن است که رژیم آخوندی برای توقف شکنجه و اعدام دستگیرشدگان قیام‌ تحت فشار گذاشته شود.
-شورای امنیت ملل متحد باید سران رژیم آخوندی و مسئولان سرکوب قیام را به‌عنوان جنایتکار علیه بشریت معرفی کند تا در برابر عدالت قرار گیرند.
-رژیم آخوندی تنها زبان قدرت و قاطعیت می‌فهمد. زمان آن است که جامعه جهانی از جمله آمریکا هر اقدامی انجام دهند تا دیگر آخوندها نتوانند در شرایط بحرانی اینترنت را بلوکه کنند.
مردم ایران انتظار دارند که سنا و مجلس نمایندگان، دولت ایالات متحده، اتحادیه اروپا و همه دولت‌ها مبارزه و مقاومت مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی را به‌رسمیت بشناسند.
یک ایران آزاد، دمکراتیک، نه تنها خواست مبرم مردم ایران بلکه لازمه صلح و امنیت در منطقه و جهان است.
از همه شما متشکرم.