واشینگتن تایمز: کنگره آمریکا اولین لایحه در حمایت از اعتراض کنندگان در ایران را بررسی می کند



واشنگتن تایمز: کنگره فشار بر رژیم ایران را در رابطه با اعتراضات در سراسر کشور بالا می برد.

واشنگتن تایمز:‌ «تاکنون صدها تن از اعتراض کنندگان جانشان را از دست داده اند و پایانی هم برای این سرکوب در کار نیست.
قانونگذاران در کنگره شامل مجلس نمایندگان و سنا در این هفته لایحه رسمی برای حمایت از اعتراضات در ایران و همچنین لایحه یی در مورد سرکوب اعتراضات ارائه دادند. اعتراضاتی که تهران را تکان داده است.
نماینده جمهوریخواه کنگره جو ویلسون از کارولینای جنوبی حامی این لایحه گفت با این لایحه، کنگره، یک پیام قوی دو حزبی به مردم ایران می دهد که ما از خواستهای دموکراتیک آنها حمایت می کنیم و ما هر کاری در توان داریم انجام می دهیم تا این رژیم را بخاطر نقض عامدانه حقوق بشر مورد حسابرسی قرار دهیم.
این اعتراضات که بعد از انقلاب ۱۹۷۹ (انقلاب بهمن ۱۳۵۷) خشونتبار ترین در نوع خود بوده، روز ۱۵نوامبر با افزایش قیمت ۳۰۰درصدی سوخت جرقه خورد اما به سرعت به جنبش ضدحکومتی گسترده یی در سراسر کشور تبدیل شد
رژیم ایران در مقابل اعتراضات، با قطعی سراسری اینترنت واکنش نشان داد و ارتباطات بین شهرها را در تلاشی برای خاتمه دادن به تظاهرات، قطع کرد.

تد دویچ نماینده دموکرات کنگره که حامی این لایحه است، گفت رژیم ایران یک سابقه رسوا در سرکوب مردم دارد از جمله اینترنت را سانسور می کند، آزادیهای مذهبی و تجمعات سیاسی را محدود می سازد، خبرنگاران را زندانی و مخالفان سیاسی را شکنجه می کند.
یک مقام ارشد دولت ترامپ هفته گذشته اعلام کرد در اعتراضات ایران ممکن است بیش از ۱۰۰۰تن توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران کشته شده باشند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تایید کرده است که در نظر دارد نیروهای افزوده آمریکا را به این منطقه اعزام کند تا تجاوزات رژیم ایران در این منطقه را مهار سازد.
مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه درکنگره گفت تلاشهای رژیم تهران برای بی ثبات کردن این منطقه در ماههای اخیر افزایش یافته است. وی افزود این روزها شورشهای زیادی را در بسیاری از شهرهای ایران می بینیم.
تحرکات آمریکا برای اعمال فشار بر رژیم ایران و برای حمایت از اعتراض کنندگان مورد استقبال منتقدان ایرانی رژیم که مقیم آمریکا هستند قرار گرفته است. عصر چهارشنبه جمع کثیری در ساختمان کنگره گرد آمده بودند تا سخنان قانونگذاران مختلف را در حمایت از اعتراضات بشنوند.
علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا در یک گردهمایی به میزبانی سازمان جوامع ایرانی مقیم آمریکا این لایحه دو حزبی را یک گام بزرگ دانست.
نماینده دموکرات کنگره جان گاراماندی از کالیفرنیا به این گردهمایی گفت، من در این راه طولانی که در پیش داریم، به شما می پیوندم».