فاجعه سیل و بالا زدن فاضلاب در اهواز و کوت عبدالله

 

بحران بالا آمدن فاضلاب در کوت عبدالله و اهواز و دیگر شهرهای مجاور آن مردم این مناطق را دچار مشکلات شدیدی کرده و زندگی روزمره هموطنان به شدت مختل شده است.

وخامت اوضاع به حدی است که سر کردگان رژیم از پیامدهای این وضعیت به شدت وحشت زده شده اند.
خامنه‌ای در هراس از فوران خشم مردم و بالا گرفتن قیام پاسدار علی شمخانی، دبیر و نماینده اش در شورای عالی امنیت رژیم را که در جریان قیام و به ویژه در ماهشهر دستش به خون قیام کنندگان به ویزه هموطنان عرب آغشته است، به صحنه‌گردانی و ادامه مانور سخیف باصطلاح رأفت خلیفه جلاد ارتجاع، به این منطقه اعزام کرد.
خامنه ای در یک اقدام وحشت ‌آلود دیگر ۴ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه رژیم را برای مهار بحران و جلوگیری از بالا گرفتن شعله های قیام اختصاص داد.

وحشت و نگرانی در مجلس ارتجاع نیز بالا گرفته و کاظمی نسب ضمن اعتراف به مصیبتی که اکنون مناطق سیل‌زده در خوزستان دچار شده‌اند از کشف دو میدان بزرگ فاضلات در کوت عبدالله و اهواز خبر داد و گفت: خبر کشف دو میدان بزرگ فاضلاب در اهواز و کوت عبدالله که در مجاورت میادین بزرگ نفت قرار دارند به دولتمردان تبریک می‌گویم. آره آری دوستان نماینده دو تا میدان فاضلاب در کوت عبدالله و اهواز کشف شدند که باید آقای روحانی تبریک بگوید.
تذکر من به آقای ریاست محترم جمهور و وزیر نیرو آیا این است که مردم خوزستان هنوز مصیبت سیلاب فروردین ۹۸را فراموش نکردند که مصیبت دیگری به نام فاضلاب زندگی مردم اهواز و کوت عبدالله را مختل و خسارات زیادی به منازل مردم وارد کرد و کودکان معصوم در اثر طغیان فاضلاب راهی بیمارستان شوند.

از این پیشتر اهالی این مناطق در باره مشکلات بالا آمدن فاضلاب، خشم و نفرت خود را نسبت به سرکردگان رژیم، ابراز کرده بودند:
یک هموطن:‌ آقای خضراوی صندلی ریاست امام جمعه وفا نداره. یک روز مثل سگ دفن میشی. خانم خنفری! آقایون شورای شهر! آقای ... لعنت خدا بر شما انشاالله سرطان به جون شما و خانواده تون بیفته. خطر برق گرفتگی هم هست! بی شرفای بی ناموس!
هموطن دیگر:«اینجا اهوازه. فاصله ما تا خیابان نادری کمتر از هزار متره. این قلب اهوازه. این وضع یه کلانشهره. این وضع یه شهری است که تمام ایران که هیچ، سوریه و لبنان و فلسطین و همه جا رو داره خرجشو میده اونوقت این وضعشه. این وضع مردم‌اش است. تمام خونه زندگی های مردم زیر آبه. خیلی از همسایه ها دیشب آب تو خونه شون بوده روی آب خوابیدند. این وضعیت ماست. این وضعیت زندگی کردن تو مملکتیه که ادعای اسلام و خدا و پیامبر می کنن. من نمی دونم این مسئولین‌اش کجان؟ فقط برا دزدی آماده‌ان. ما رو از سوریه شدن می ترسونن. آخه واقعا سوریه هم همچین وضعی داره؟ سوریه هم اینطور آب می آید می بره خیابوناشو؟ زندگی مردمو اینطوری آب میبره؟».
درحالیکه هموطنانمان در خوزستان با بحران سیل و پیامدهای آن روبه روهستند، گزارشها حاکیست که ساعت ۱۴ و ۵۷دقیقه روز یکشنبه اول دی ۹۸ زمین‌لرزه‌یی به قدرت ۵ درجه در مقیاس ریشتر حوالی سالند در استان خوزستان را لرزاند. هنوز از تلفات و خسارات این زمین لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد، گزارشی منتشر نشده است.