هلند - لاهه - گرامیداشت شهیدان قیام ایران

 

مراسم بزرگداشت چهلم شهیدان قیام سراسری مردم ایران با شرکت هموطنان آزاده و هواداران مجاهدین در کلیسای مرکزی شهر لاهه در هلند برگزارشد.

گرامیداشت شهیدان قیام ایران در لاهه

کشیش Dernee در سخنرانی خود به قیام سراسری مردم ایران علیه ظلم و سرکوب رژیم آخوندی اشاره کرد و یاد شهیدان این قیام را گرامی داشت وی گفت: ”مردم ایران دوران بسیار تاریکی از تاریخ کشورشان را میگذرانند، در نیمه نوامبر امسال صدها هزار ایرانی به خیابانها آمدند تا نقطه پایانی بر۴۰ سال سرکوب توسط رژیم حاکم در ایران بگذارند. اما بطرز وحشیانه ای سرکوب شدند.۱۵۰۰ کشته، ۴۰۰۰ زخمی و ۱۲۰۰۰ نفر دستگیر شدند. در میان کشته شدگان زنان و کودکان ۱۳ و ۱۴ ساله وجود دارد. بیایید با هم برای خانواده هایی که عزیزانشان را از دست دادند و برای آنهایی که الان در زندانها زیر شدیدترین فشارها هستند و همچنین برای کسانی که هیچ خبری از عزیزانشان ندارند که چه به سرآنها آمده است دعا کنیم چرا که ما معتقدیم همه انسانها برای انتخاب سرنوشت و اعتقاداتشان باید آزاد باشند.”
وی پس از سخنرانیش طی مراسمی با روشن کردن شمع به نماد شهیدان قیام مردم ایران ادای احترام کرد.

گرامیداشت شهیدان قیام ایران در لاهه

ژیلبر میتران رئیس فرانسه لیبرته-بنیاد دانیل میتران، طی سخنانی در این مراسم گفت: رژیم آخوندها حاکم بر ایران در جریان قیام مردمی دربیشتر از ۱۶۵ شهر در سراسر کشور با شلیک گلوله های واقعی به کشتار مردم پرداخت. بطور همزمان اینترنت را قطع کرد. و سپاه پاسداران شمار زیادی را هم دستگیر کرد. تا کنون بیش از ۱۵۰۰ تن کشته و ۴۰۰۰ تن زخمی و ۱۲۰۰۰ تن دستگیر شده اند.رژیم ایران حکومت ترور و بی قانونی است.
ژیلبر میتران در ادامه سخنان خود گفت: بنیاد دانیل میتران از بی عملی دولتهای اروپایی در محکوم کردن سرکوب خشن که به مردم ایران اعمال شده است ابراز تأسف می کند. این سازمان از فراخوان سازمان های غیردولتی بیشمار دیگر مبنی براعزام کمیته های حقیقت یاب توسط سازمان ملل به ایران استقبال میکند. و خواستار آزادی فوری دستگیر شدگان است.
ما امروز در لاهه، همراه با پاریس و تمامی پایتختهایی در جهان که از طریق برگزاری چنین برنامه هایی این رژیم جنایت کار را محکوم کرده با قربانیان و خانواده های آنها همدردی و همبستگی خود را ابراز میداریم.
بنیاد فرانس لیبرته- دانیل میتران همراه با شما از دولتها، می خواهد فراتر از هشدارهای دیپلماتیک، به طور واضح و قاطع، این جنایات غیرقابل قبول را محکوم کرده و کلیه ابتکارات لازم برای بسیج جامعه بین المللی و سازمان ملل را بکار گیرند سکوت در مقابل جنایات این رژیم قابل پذیرش نیست زیرا رژیم آخوندی را در استمرار جنایاتش تشویق می کند
ژیلبر میتران تاکید کرد: اگر رژیم ایران در مقابل جامعه جهانی ناچار از شفافیت در مورد جنایاتش باشد آنچه که بی شک صورت خواهد گرفت این است که این رژیم در دسته رژیم های جنایتکار علیه بشریت قرار می گیرد.
باشد که سال نو میلادی ۲۰۲۰بازگشت نور و صلح به ایران باشد.

گرامیداشت شهیدان قیام ایران در لاهه

خانم کورین میتران با یادآوری قتل عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال ۶۷ بفرمان خمینی، گفت مردم ایران چهل است است گرفتار رژیمی شده اند که با قتل عام بر سر پا مانده است.
ما امروز در اینجا برای بزرگداشت ۱۵۰۰ شهید در جریان قیام مردم ایران گرد آمده ایم.
آنها قدرت مقاومت و شورش را نشان دادند زیرا به یک ایران آزاد و دمکراتیک اعتقاد داشتند. هلند باید نقض حقوق بشر در ایران را در جلسات بین المللی محکوم کرده و از محاکمه سران دیکتاتوری مذهبی حمایت کند.
کورین میتران با اشاره به محکومیت رژیم در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و بیانیه های عفو بین الملل درباره کشتار معترضان در جریان قیام آبانماه و فشارهای ضدانسانی رژیم به خانواده و بستگان کشته شدگان قیام و فراخوان خانم مریم رجوی برای اعزام یک هیئت حقیقت یاب به زندانهای ایران گفت: جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل باید هر چه سریعتر اقدام کنند تا سرکوب و قتل گسترده مردم ایران را متوقف کرده و سران رژیم را به دلیل ارتکاب جنایت علیه بشریت مجازات کنند. این پرونده باید بسیار فوری ارزیابی شود.

در این مراسم یوری ین، هنرمند هلندی، برای ادای احترام به شهیدان قیام و گرامیداشت خاطره آنها به اجرای چند قطعه موسیقی پرداخت وی در سخنانش با ابراز حمایت از قیام، با مردم ایران و خانواده های شهیدان ابراز همدردی کرد.
در ادامه این مراسم، نمایندگان انجمنهای زنان و جوانان هوادار مقاومت در هلند در سخنرانیهای خود ضمن بزرگداشت شهیدان قیام با آنها تجدید عهد کردند و بر پایداری خود و هر لحظه بودن با قیام تا سرنگونی رژیم پای فشردند. 

 

گرامیداشت شهیدان قیام ایران در لاهه

گرامیداشت شهیدان قیام ایران در لاهه

گرامیداشت شهیدان قیام ایران در لاهه

گرامیداشت شهیدان قیام ایران در لاهه