هلاکت قاسم سلیمانی و شماری از سرکردگان سپاه تروریستی قدس

 

در اثر حمله پهپادی نیمه شب گذشته آمریکا بر روی دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردژخیم قاسم سلیمانی و تعدادی دیگر از سرکردگان نیروی تروریستی قدس به هلاکت رسیدند.

یک مرکز تحقیقاتی و مطالعات استراتژیک در خاورمیانه مشخصات شماری از سرکرده های تروریستی که همراه با قاسم سلیمانی به هلاکت رسیدند را اعلام کرد.
مرکز روابط برای تحقیقات و مطالعات استراتژیک اعلام کرد ...در حمله موشکی آمریکا، علاوه بر قاسم سلیمانی، و ابومهدی مهندس، نفر دوم حشدالشعبی،
- محمد جابری، مسئول روابط حشدالشعبی
- حیدرعلی، مسئول ترابری حشدالشعبی
و چند نفر دیگر از جمله محمد کوثرانی، از رهبران ارشد حزب الله لبنان نیز کشته شدند.

ولید فارس مشاور سابق دونالد ترامپ در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با فاکس‌نیوز درباره هلاکت پاسدار جنایتکار قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس از سرکردگان شبه‌نظامیان وابسته به رژیم در عراق گفت:
آنچه که امروز اتفاق افتاد خیره کننده است این یک حمله پیشگیرانه و برای امنیت ملی آمریکا علیه شبکه ای به سرکردگی سلیمانی بود که مسئول عملیات رژیم ایران در ۴ کشور است. اگر که بیشتر از آن نباشد. او کسی بود که با رهبران شبه نظامیان طرفدار رژیم ایران در عراق و لبنان و سایر کشورها هماهنگ می کرد.
وی افزود: اساساً سازمان مادر، سپاه قدس است که به ریاست قاسم سلیمانی بود که شبه نظامیان را در عراق و لبنان و سوریه و حتی در یمن با حوثی ها تحت کنترل خود دارد. در عراق تعداد بسیاری از گروههای شبه‌نظامی را زیر کنترل دارد که یکی از آنها کتائب حزب الله است. این که شبه نظامیان طرفدار رژیم ایران زیر چتر دولت عراق قرار دارند این اشتباه بزرگی است.
ولید فارس گفت: رژیم ایران اکنون شوکه شده است آن‌چه آنها اکنون دیده‌اند از دست دادن سر استراتژیکشان است. اساساً در عراق این شبه نظامیان مورد نفرت مردمند. اکثریت مردم و اکثریت جوانان عراقی و شیعیان و اکثریت سنی ها و تقریباً تمامی اکراد و اقلیتها علیه رژیم ایران هستند لذا در موقعیت بسا بهتری بعد از هلاکت قاسم سلیمانی هستیم.

مریم رجوی: هلاکت قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس سرکرده بسیج ضدمردمی در عراق را ضربه جبران‌ناپذیر به رژیم آخوندی خواند.
مریم رجوی: زمان خلع ید از ملایان در منطقه به‌ویژه در عراق و سوریه و لبنان و اخراج پاسداران از این کشورها فرا رسیده است. به این ترتیب عراق که پس از جنگ توسط آمریکا در سینی طلایی تقدیم رژیم آخوندی شده بود، از یوغ فاشیسم دینی آزاد می‌شود.
مریم رجوی: در حالی‌که سرنگونی رژیم آخوندی در چشم‌انداز قرار گرفته زمان آنست که نیروهای مسلح رژیم از شلیک به مردم خودداری کنند، سلاحهای خود را بر زمین گذاشته و تسلیم شوند. پرسنل مردمی ارتش باید به مردم بپیوندند.

خانم مریم رجوی با یادآوری شهادت دست کم ۱۵۰۰تن از فرزندان مردم ایران در قیام آبان و دستگیریهای بی‌پایان خاطرنشان کرد: جامعه بین‌المللی به‌ویژه اتحادیه اروپا باید بر سیاست مماشات با رژیم ملایان نقطه پایان بگذارد و حق مقاومت و قیام برای آزادی و حق حاکمیت مردم ایران به‌جای حاکمیت ملایان را به‌رسمیت بشناسد.

مسعود رجوی: گفته بودیم کاملاً موافقیم که آخوند رئیسی و پاسدار سلیمانی به لاجوردی و صیاد شیرازی ضمیمه شوند. لعنت خدا و خلق برهمه آنها باد. اکنون خطاب به خلیفهٔ ارتجاع تأکید می‌کنیم: شاه سلطان ولایت مرگت فرا رسیده و چرخهای سرنگونی با سرعت بیشتر حرکت خواهد کرد.

به نام خلق قهرمان و ارتش آزادی ستان به دژخیمان و مزدوران اخطار می‌کنم که هم‌چون رژیم شاه روزگار پایانی فرا رسیده است. به خلق و ارتش آزادی و کانونهای شورشی تسلیم شوید و سلاحهای خود را تحویل دهید.

قاتل مجاهدین و دژخیم خلق عراق به نام ابومهدی مهندس که از دو دهه پیش توسط مجاهدین در لیست سپاه تروریستی قدس افشا‌شده بود به هلاکت رسید.

مسعود رجوی -پیام به خلق در زنجیر: روح شهیدان شاد، زمان برخاستن است.

مسعود رجوی –پیام به ارتش تحت‌امر خامنه‌ای: پرسنل مردمی ارتش باید به مردم بپیوندند و سلاحها را به مردم و ارتش آزادیبخش ملی ایران تحویل دهند. تنها جواب شیخ آتش است. آتش شعله برکش.

اعلام آماده‌باش به تمام جوانان دلیر و شورشگر و کانونهای شورشی در سراسر میهن اشغال شده: بیدار و هوشیار و آماده باشید. در این شرایط هر تجری و تعرض و شلیک دشمن زبون را باید با تمام قوا و به‌طور مضاعف به‌طور آتشین پاسخ داد.

مسعود رجوی –پیام به سپاه و بسیج ضدمردمی: تسلیم شوید، سلاحها را تحویل بدهید و دنبال زندگی خودتان بروید. در غیراینصورت دیر یا زود به سختی کیفر خواهید دید.

مسعود رجوی-پیام به خبرگان و شورای نگهبان و نمایندگان مجلس ارتجاع و تشخیص مصلحت نظام: شورش و عصیان آبان را دیدید. این شمه‌ای از آتش قهر و انتقام خلق ستمدیده و شهیدان است. کیفری سخت و سنگین در انتظار شماست. عمامه‌ها را بردارید. خامنه‌ای را حذف و خود را منحل کنید. هیچ راه دیگری وجود ندارد.

    به نام شهیدان و ارتش آزادیبخش ملی ایران سال میلادی جدید را سال سرنگونی رژیم ولایت فقیه اعلام می‌کنم و ما باید قیمت آنرا برای نیل به آزادی و حاکمیت جمهور مردم به تمام و کمال بپردازیم.

    مسعود رجوی - پیام و تبریک به انقلابیون و جوانان شورشگر عراقی: اکنون عراق می‌تواند از یوغ اشغال رژیم ولایت فقیه آزاد شود. بلادرنگ دولت موقت برای برگزاری انتخابات آزاد را خودتان اعلام و خواهان شناسایی بین‌المللی شوید.

    مسعود رجوی - پیام و تبریک به انقلابیون آزاد و مستقل و ارتش آزاد در سوریه: خاک میهن مجروح و دردمند را باید تا آخرین نفر از مزدوران و عوامل رژیم آخوندها پاکسازی کرد.آنها را باید از سوریه بیرون ریخت. این کلید پیروزی است.

    مسعود رجوی- پیام و تبریک به آزادیخواهان و نیروهای دموکراتیک در لبنان: بساط حزب‌الشیطان و مزدوران رژیم حاکم بر ایران را باید از لبنان جمع کرد. ۴۰سال کافیست. رژیم ولایت فقیه و عوامل دست‌نشانده آن باید از لبنان بروند. این کلمه رهایی و راه شکوفایی است.

    مسعود رجوی: بار دیگر باید تأکید کرد: اخراج و پایان رژیم در عراق، در حکم پایان ولایت فقیه است. موتور ژئوپلیتیک روشن شده و آتشفشان قیام، با خمینی و خامنه‌ای و رژیم آخوندی و سرکردگان و دست نشاندگانش سر سازگاری ندارد.

    مسعود رجوی به جوانان دلیر میهن در سراسر کشور: مراکز بسیج و سپاه ضدمردمی باید درهم کوبیده شوند. آخوندها باید گورشان را گم کنند. پاسداران و قوای انتظامی باید تسلیم شوند و سلاح را تحویل بدهند. سلاحها متعلق به خلق و فرزندان رشید میهن است. رژیم سرکوبگر و ایادی و مراکز آنرا خلع‌سلاح کنید.

    مسعود رجوی: هشدار به مأموران و مزدوران اطلاعات و گشتاپوی دینی در داخل و خارج ایران: تمامی پرونده‌ها و ارتباطات و وجوه دریافتی برملا می‌شود. بدون شک در برابر عدالت و قانون قرار می‌گیرید. دست داشتن در خون مجاهدین و فرزندان رشید این میهن کیفری سخت و سنگین دارد. قبل از سرنگونی رژیم تسلیم اراده خلق شوید. از جنایتها و پلیدیهای خود در خدمت به این رژیم علیه مقاومت و انقلاب نوین مردم ایران دست بشویید. از سرنوشت ساواکی‌های شاه عبرت بگیرید. گمان نکنید که با هفت خطی وهفت رنگی می‌توان از کیفر جنایت و شقاوت در امان ماند.

هلاکت قاسم سلیمانی و شماری از سرکردگان سپاه تروریستی قدس

تلویزیون العربیه به‌نقل از تلویزیون رسمی عراق گزارش داد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس رژیم ایران و ابومهدی مهندس معاون شبه‌نظامیان حشدالشعبی در جریان حمله هوایی به ستونی از خودروها در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت قاسم سلیمانی در حمله‌یی در بغداد کشته شد.
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس رژیم ایران کشته شد.
تلویزیون المیادین لبنان نیز گفت قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند.
تلویزیون عراق ـ فرمانده نیروهای قدس ایران و معاون نیروهای شبه نظامی عراق در حمله ای در فرودگاه بغداد کشته شدند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس: «تلویزیون عراق و سه مقام عراقی روز جمعه گفتند ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای نخبه قدس ایران در حمله هوایی در فرودگاه بین‌المللی بغداد کشته شده است.»
تلویزیون دولتی عراق: «یکی از کشته‌شدگان این حمله هوایی سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سرشناس سپاه پاسداران ایران بوده و همچنین به همراه او ابو مهدی المهندس، معاون رهبر حشد الشعبی و محمدرضا الجابری، مدیر روابط عمومی این گروه شیعه هم کشته شده‌اند.»
تلویزیون فاکس نیوز:... اوضاع در عراق با سرعت خیلی زیادی در حال تحول است... تلویزیون عراق همین حالا تأیید کرد که قاسم سلیمانی، یک ژنرال سابق در سپاه پاسداران ایران و فرمانده نیروی قدس در حمله‌یی در نزدیکی فرودگاه بغداد به همراه یک مقام ارشد شبه‌نظامیان شیعی عراق کشته شدند.
رویترز: سخنگوی شبه نظامیان: قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در حمله هوایی آمریکا کشته شدند.
میدان تحریر بغداد: خوشحالی مردم از هلاکت قاتل مردم عراق پاسدار قاسم سلیمانی.

هلاکت قاسم سلیمانی و شماری از سرکردگان سپاه تروریستی قدس


وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله‌ای که بامداد جمعه به کشتن قاسم سلیمانی در عراق منجر شد، به فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهوری  آمریکا بود.
 در بیانیه پنتاگون تاکید شد که قاسم سلیمانی قصد کشتن مقام‌های آمریکایی را داشت.
یک مقام ارشد پنتاگون پیشتر در گفتگو با نیوزویک تایید کرد که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس،‌ معاون فرمانده حشد الشعبی، کشته شده‌اند.

سناتور مارکو روبیو در واکنش به حمله به فرودگاه بغداد که منجر به کشته شدن قاسم سلیمانی و چند مقام ارشد حشدالشعبی شد در توییتر نوشت: در پی حملات متعدد سپاه پاسداران، آمریکا و دونالد ترامپ خویشتن‌داری کردند، خط قرمزهای مشخصی را تعیین کردند و نسبت به پیامدهای عبور از آنها هشدار دادند. نیروی قدس ایران مسیر تشدید تنش را برگزید. مقصر رسیدن این لحظه خطرناک، فقط آنها هستند.

فاکس نیوز: بدنبال کشته شدن قاسم سلیمانی  ارتش، وزارت خارجه و رییس جمهور در آماده باش بالا قرار دارند همه گزینه ها روی میز هستند
فاکس نیوز: همه طرحها برای هر گونه تلاش احتمالی در تلافی جویی از سوی ایران یا نیروهای نیابتی اش و یا توسط گروههای تروریستی مانند حزب الله آماده شده اند.
فاکس نیوز: آنچه که امروز رخ داد یک پیروزی عظیم و سنگین برای قابلیتهای ارتش ما، جامعه اطلاعات خارجی ما است. یک هماهنگی میان تمامی سطوح وزارت خارجه، وزارت دفاع، رییس ستاد و شخص پرزیدنت بود... به رییس جمهور گفته شده بود که زندگی آمریکاییان در آن سفارتخانه در خطر است. یک نفر که در آن اتاق بود و آشنا با موضوع شنید که پرزیدنت گفت نفرات ما حفاظت خواهند شد و این بنغازی نخواهد بود.

بیانیه سناتور کاتن: «قاسم سلیمانی ده‌ها سال مغزمتفکر حکومت ترور و وحشت ایران بود و از آن جمله می‌توان به مرگ صدها آمریکایی توسط او اشاره کرد. امشب او به کیفری که مستحقش بود رسید و همه سربازان آمریکایی که به دست او کشته شدند نیز به آن چه شایسته آن بودند – یعنی عدالت – رسیدند.»
سناتور کاتن گفت: «با مرگ سلیمانی، اکنون آمریکا امن‌تر است.»

شبکه العربیه: سامر عبدالله، مسئول امور عملیات‌های خارجی حزب‌الله لبنان، در حمله آمریکا به خودروی پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران و ابو مهدی المهندس معاون رئیس حشد شعبی کشته شده است.
توئیت مایک پمپئو: عراقیان- بخاطر آزادی در حال رقص در خیابان هستند، متشکر از اینکه ژنرال سلیمانی دیگر حضور ندارد.

بخشی از بیانیه پنتاگون: بدستور پرزیدنت ارتش آمریکا دست به اقدامی قاطع و دفاعی برای حفاظت از پرسنل آمریکا در خارج با کشتن قاسم سلیمانی زد که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران بود، که یک سازمان تروریستی لیست گذاری شده توسط آمریکا بود.
ژنرال سلیمانی بطور فعالی در پی حمله به دیپلمات ها و سربازان آمریکایی در عراق و سراسر منطقه بود .
ژنرال سلیمانی و نیروی قدس او مسئول کشتن صدها آمریکایی و سربازان ائتلاف و مجروح کردن هزاران نفر بود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا سناتور ریچ: «قاسم سلیمانی مسئول مرگ صدها آمریکایی بود و کشته شدن او فرصتی برای عراق است تا بتواند، آزادانه و بدون کنترل ایران، برای آینده خود تصمیم بگیرد. همان‌گونه که من پیش از این به دولت ایران هشدار داده‌ام، آنها نباید خوشتن‌داری منطقی ما در پاسخ دادن به حملات قبلی‌شان را به منزله ناتوانی ما تلقی کنند. ایالات متحده همواره با قدرت از منافع‌ و هم‌پیمانانمان در برابر اقدامات و تحریکات تروریستی دفاع می‌کند.»
سناتور ریچ افزود: «عدالت امروز برای همه مردان و زنان عضو نیروهای مسلح آمریکا، که با بمب‌های کنارجاده‌ای یا راکت‌های ارائه شده توسط ایران طی سال‌های گذشته در عراق کشته یا زخمی شده‌اند، اجرا شده است. سلیمانی مسئول آن برنامه تسلیحاتی بود؛ همان برنامه‌ای که آن تلفات و جراحات، نتیجه استفاده از جنگ‌افزار‌های خائنانه و بزدلانه آن بود.»