اسماعیل قاآنی، جانشین قاسم سلیمانی، در زمره جنایتکار ترین سرکردگان سپاه و نیروی قدس


 بدنبال به هلاکت رسیدن قاسم سلیمانی، خامنه ای، ولی فقیه ارتجاع، پاسدار اسماعیل قاآنی اکبرنژاد را که سالها جانشین سلیمانی در نیروی تروریستی قدس بود به عنوان فرمانده نیروی تروریستی قدس منصوب کرد.

پاسدار قاآنی در زمره جنایتکارترین فرماندهان سپاه به شمار می رود که در ۴۰ سال گذشته همواره بیشترین نقش را در سرکوب مردم ایران و کشتار در سوریه و عراق و یمن و دیگر کشورهای منطقه داشته است.
۱.    قاآنی (متولد ۱۳۳۶ در بجنورد) از اوایل حکومت آخوندها به عضویت سپاه پاسداران در آمد و از اواسط سال ۵۹ به برای سرکوب مردم کردستان به این منطقه اعزام شد.
۲.    او در سالهای بعد یکی از فرماندهان سپاه در جنگ ضد میهنی بود و شمار زیادی از جوانان و نوجوانان و دانش آموزان را به قربانگاه فرستاد. که خمینی برای استمرار حکومت ننگین خود به آن ادامه میداد.
۳.    همچنانکه در گزارش ستاد فرماندهی ارتش آزادیبخش ملی ایران از عملیات کبیر فروغ جاویدان آمده است، اسماعیل قاآنی به عنوان فرمانده لشکر ۵ نصر به مقابله با رزمندگان آزادی پرداخت. بر اساس همین گزارش قاسم سلیمانی نیز به عنوان سرکرده لشکر ۴۱ضد ثارالله در این عملیات شرکت داشت. ( گزارش ستاد فرماندهی صفحه ۴۹). آنها بسیاری از مجروحان و اسیران مجاهد خلق را در صحنه به شهادت رساندند.
۴.    بعد از اتمام جنگ، قاآنی مدتی فرمانده اطلاعات محور کردستان، ر‌ئیس اداره اطلاعات ستاد مشترک سپاه و فرمانده نیروی هوایی سپاه و مدتی نیز معاون اطلاعات ستاد مشترک سپاه بود.
۵.    در اواسط سال ۱۳۶۸، قاآنی به عنوان فرمانده سپاه انصار منصوب شد که مسئول امور افغانستان و پاکستان بود و در این سمت عملیات های ویژه سپاه در افغانستان را سازماندهی و فرماندهی میکرد.
۶.    درجریان قیام هزاران تن از مردم مشهد، در سال ۱۳۷۱ قاآنی نقش تعیین کننده ای در سرکوب این قیام ایفا کرد.
۷.    در جریان قیام دانشجویان در تیرماه ۱۳۷۸، قاآنی یکی از ۲۴ سرکرده سپاه بود که طی نامه ای به آخوند محمد خاتمی، خواستار سرکوب شدید دانشجویان شده بودند.
۸.    قاآنی یکی از دست اندرکاران صدور جنگ افروزی و تروریسم به عراق است. از فروردین۱۳۹۳ قاآنی به منظور نظارت بر آموزش وسازماندهی شبه نظامیان بطور منظم به عراق سفر می کرد. پس از شروع جنگ از سوی مالکی علیه مردم انبار، پاسدار قاآنی در هیأت چهارنفره نیروی قدس در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۹۳ به عراق رفت. در ماههای بعد همچنانکه در اطلاعیه ۵ دی ۱۳۹۳ دبیرخانه شورای ملی مقاومت آمده است فرماندهان نیروی قدس با فرماندهان ارتش و پلیس مالکی «یک اتاق عملیات مشترک در انبار راه اندازی» کردند. ایرج مسجدی و شمار دیگری از سرکردگان نیروی قدس در عراق مستقر شدند و «پاسدار قاآنی جانشین قاسم سلیمانی، نیز برای نظارت بر وضعیت به طور دوره یی به عراق سفر می کرد».

۹.    کمیسیون امنیت و ضد تروریسم شورای ملی مقاومت در اطلاعیه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ نوشت «در روز ۲۱ تیر ۹۳ سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی، جانشین فرمانده نیروی قدس، در جمع گروهی از فرماندهان این نیرو، دوره جدیدی از عملیات انصارالله را در یمن اعلام کرد. وی گفت ما با این عملیات عربستان سعودی را در وضعیت آسیب پذیری قرار می دهیم. وی همچنین در مصاحبه ای با تلویزیون حکومتی در ۲ خرداد ۹۳ اعتراف کرد شبه‌نظامیان حوثی توسط رژیم آموزش دیده اند. وی گفت: «مدافعان یمن زیر پرچم جمهوری اسلامی تربیت شده‌اند و دشمنان نیز نمی‌توانند با مبارزان یمنی مقابله کنند».
۱۰.    اطلاعیه ۴خرداد ۱۳۹۴دبیرخانه شورای ملی مقاومت تصریح کرد مسئولیت جنگ یمن در نیروی قدس به عهده قاآنی است و جلساتی هم با فرماندهان حوثیها در تهران برگزار کرده است. به تازگی شمار زیادی از فرماندهان و مسئولان حوثی که در جنگ یمن مجروح شده اند در بیمارستان امام رضا در شهر مشهد بستری شده اند. شمار مجروحان به حدی است که بیمارستان امام رضای مشهد از بستری کردن بیماران شهر مشهد خوداری می کند. حوثی های مجروح پس از درمان به هتل قصر طلایی در خیابان امام رضا که متعلق به سپاه پاسداران است منتقل می شوند. در اطلاعیه ۱۲ اردیبهشت نیز آمده بود که «در روز ۳ فروردین (۱۳۹۴)، نیروی قدس ۵۲ تن از مجروحان انصارالله را از طریق هوایی به بیمارستان بقیه الله سپاه تهران منتقل کرد. پاسدار قاآنی شخصاً از آنها عیادت نمود».
۱۱.    قاآنی نقش فعالی در دخالتهای رژیم آخوندی در سوریه و شرکت در کشتار مردم این کشور ایفا نمود. کمیسیون امنیت و ضد تروریسم شورا در اطلاعیه ۹ آذر ۱۳۹۴ اعلام کرد بعد از کشته شدن پاسدار حسین همدانی در ۱۶ مهر ۱۳۹۴ پاسدار قاآنی جانشین قاسم سلیمانی فرماندهی سپاه در جنگ حلب را به عهده گرفت،
۱۲.    قاآنی که از سوی دولت آمریکا درلیست تحریمها قرار داده شده است، یک شبکه گسترده قاچاق را برای رساندن اسلحه و پول به گروههای مزدور تروریستی در کشورهای مختلف منطقه از جمله در افغانستان، لبنان، سوریه و عراق سازمان داده است.

شورای ملی مقاومت ایران
 کمیسیون امنیت و ضد تروریسم
۱۴ دی ۱۳۹۸ (۴ ژانویه ۲۰۲۰)


 اسماعیل قاآنی، جانشین قاسم سلیمانی، در زمره جنایتکار ترین سرکردگان سپاه و نیروی قدس