سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین در تهران

 

یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین ساعت ۶ صبح چهارشنبه ۶ دقیقه بعد از بلندشدن از باند فرودگاه خمینی ملعون با ۱۸۰سرنشین سقوط کرد و همگی جان باختند.

وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد ۸۲ ایرانی، ۶۳ کانادایی، ۱۱ اوکراینی، ۱۰ سوئدی، چهار افغان، سه شهروند آلمانی و سه شهروند بریتانیایی مسافران کشته شده بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین هستند که صبح چهارشنبه در تهران سقوط کرد.
سفارت اوکراین در ایران علت نقص فنی موتور هواپیما را که توسط رسانه های حکومت آخوندی اعلام شده بود منتفی کرد و همه اظهار نظرهای منتشر شده در این باره را غیررسمی اعلام کرد.
اولیکسی هونچاروک(Oleksiy Honcharuk) نخست وزیر اوکراین گفت اوکراین پرواز در فضای ایران را از ۹ژانویه ممنوع کرده است.
خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشت: اجساد سرنشینان هواپیما تقریبا متلاشی شده‌اند و باتوجه به وضعیت سقوط، امکان شناسایی مسافران و خدمه پرواز بسیار سخت است.
در تهران شایع است که هواپیمای اوکراینی به اشتباه هدف پدافند ترسان سپاه در منطقه فرودگاه قرار گرفته است و تمامی سرنشینان آن به نحو دلخراشی کشته شده اند.
پایگاه اینترنتی دیلی میل انگلستان از قول برخی کارشناسان نوشته است این هواپیما به احتمال زیاد از طرف پدافند هوایی رژیم ایران مورد اصابت موشک قرار گرفته است، کما اینکه فیلمهای رسیده از لحظه سقوط نشان می دهد که هواپیما قبل از سقوط بناگهان در آسمان آتش گرفته است.
خانم رجوی فاجعه سقوط هواپیمای مسافری را که باعث از دست رفتن جان انسانهای بیگناه به ویژه هموطنان‌مان از سالخورده و جوان و کودک شده است،به بازماندگان و بستگان قربانیان تسلیت گفت و برای آنها صبر و شکیبایی آرزو کرد. خانم رجوی افزود که این فاجعه قلوب همه ما را جریحه‌دار میکند.