رئیس جمهور آمریکا: تحریمهای جدید علیه رژیم ایران را افزایش داده ایم


دونالد ترامپ:قاسم سلیمانی تروریست خونخوار و عامل کشتار جمعی و مسبب قتل هزاران هزار و حتی صدها هزار تن بود.

دونالد ترامپ قبل از حرکت به اوهایو در کاخ سفید به خبرنگاران گفت:‌ پس از حمله موشکی این هفته رژیم ایران به پایگاههای نظامی آمریکا در عراق، تحریمهای این رژیم را افزایش دادیم. این تصمیم قبلاً انجام شده است ما آنها را افزایش داده‌ایم. تحریمها بسیار شدید بودند، اکنون به‌طور چشمگیری افزایش یافته اند. من چندی پیش آن را تصویب و به خزانه‌داری ابلاغ کردم.
رویتر در گزارش از اعلام تحریمهای جدید توسط ترامپ، نوشت: رئیس جمهور آمریکا پس از آن که رژیم ایران حملات موشکی بدون تلفات به پایگاههایی در عراق انجام داد، قول داد تحریم‌های اضافی تنبیهی علیه رژیم ایران اعمال کند.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در اوهایو درباره دلایل کشتن پاسدار قاسم سلیمانی گفت: قاسم سلیمانی عامل سادیست کشتار جمعی است و حملات علیه اهداف آمریکایی را طراحی و اجرا کرده که منجر به‌کشته شدن و جراحت هزاران نظامی آمریکایی و هزاران هزار و حتی صدها هزار تن دیگر شد. سلیمانی به‌عنوان فرمانده نیروی تروریستی قدس رژیم‌ایران، مرگ و نابودی و کشتار را در سراسر خاورمیانه و بسیار فراتر از آن می‌پراکند. او دستور حمله خشونت‌بار به‌سفارت آمریکا در بغداد را صادر کرد.
ما خیلی زود سر رسیدیم. ما آنچه را رخ می‌داد دیدیم. من خودم آنچه را رخ می‌داد دیدم.

ترامپ افزود: قاسم سلیمانی حملات موشکی اخیر را هدایت کرد که منجر به‌جراحت شدید ۴ نظامی آمریکا شد و یک شهروند آمریکا را به‌قتل رساند. این درست قبل از آن بود که او را بزنیم.
سلیمانی فعالانه در حال طراحی حملات جدید بود و به‌طور جدی سفارتخانه‌های ما را بررسی می‌کرد، نه فقط سفارتمان در بغداد. اما ما او را متوقف کردیم. او را به‌سرعت و برای همیشه متوقف کردیم.
به‌دستور من ارتش ایالات متحده قاسم سلیمانی را نابود کرد و به تاخت و تاز او نه فقط در آن بخش از جهان، بلکه در بخشهای بسیار بزرگتر جهان پایان داد. او یک شرور و یک تروریست خونخوار و عاشق کارگذاشتن بمبهای کنار جاده‌ای بود. او حالا دیگر نیست. او مرده است.