مرکز صدور تروریسم رژیم آخوندی در تیرانا به دستور دولت آلبانی تعطیل شد

به دنبال اخراج دو دیپلمات تروریست رژیم توسط آلبانی
بنیاد پوششی صدور ارتجاع و تروریسم رژیم آخوندی در تیرانا
به دستور وزارت آموزش و پروش آلبانی تعطیل شد

آخوند احمد حسینی الست رئیس بنیاد پوششی سعدی شیرازی
و دیپلومات تروریست دیگر رژیم محمد علی ارض پیما نعمتی
روز ۱۵ژانویه (۲۵دیماه۹۸) از آلبانی اخراج شدند


تاپ چنل: نفردوم اخراجی
 در بنیاد سعدی شیرازی بسیارفعال بود
 منابع به تاپ چنل گفتند این افراد درتماس مستقیم
با قاسم سلیمانی بودند که توسط آمریکا کشته شد

تاپ چنل چهارشنبه شب: نفر دوم در بنیاد شیراز که در آلبانی فعالیت می کند، بسیار فعال است و پشتیبانی ویژه ای از طرف رژیم ایران داشته است. منابع بسیار محرمانه به تاپ چنل گفتند که این افراد در تماس مستقیم با فرمانده کل سابق نیروهای قدس، قاسم سلیمانی که توسط ایالات متحده کشته شد، قرار داشته اند.

به‌دنبال اخراج دو دیپلومات تروریست رژیم آخوندی، دولت آلبانی یک مرکز صدور تروریسم و ارتجاع حکومت آخوندی که تحت عنوان بنیاد سعدی و مرکز رایزنی فرهنگی رژیم در آلبانی مشغول توطئه بود را بست.
آلبانین دیلی نیوز نوشت: وزارت آموزش و پرورش آلبانی بنیاد سعدی وابسته به‌رژیم ایران را در تیرانا تعطیل کرد.
تصمیم پایان دادن به فعالیتهای این بنیاد در پایتخت آلبانی در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۰ گرفته و به‌فوریت به‌اجرا گذاشته شد.
البانین دیلی نیوز افزود:‌ اگرچه این مدرسه از سوی بنیاد «سعدی» تامین مالی میشد اما مدیریت آن با یکی از دو دیپلمات اخراجی توسط وزارت خارجه آلبانی در ۱۵ ژانویه بود. دیپلماتهای اخراجی محمد علی ارض پیما نعمتی و آخوند احمد حسینی بودند.

ای.بی.سی نیوز گزارش داد: تصمیم بستن بنیاد سعدی در روزهای اخیر گرفته شده است و امضای وزیر آموزش و پرورش بسا شاهینی Besa Shahini را دارد.
وزارت آموزش و پرورش در تماسی با ای بی سی نیوز توضیح داد از این بنیاد خواسته شده است که فعالیت خود را متوقف کند.
این وزارتخانه در دستور خود مبنی بر تعطیلی بنیاد سعدی، از آن خواسته است تا مبلغ پرداختی دانش آموزان را که مربوط به باقیمانده دوره است، به همه آنان برگرداند و تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در مدارس دیگر و سوابق آنها را در اختیارشان قرار دهد. همچنین دستور داده شده که کمیته ای متشکل از سه نفر مراحل تعطیلی بنیاد را دنبال کند.
تلویزیون تاپ چنل روز ۲۱ژانویه درگزارشی از اخراج دو دیپلمات تروریست رژیم آخوندی درباره نقش آخوند احمد حسینی به نقل از مقامات آلبانی گفت: آخوند سید احمد حسینی، وابسته فرهنگی(اطلاعاتی) رژیم ایران در آلبانی در بنیاد سعدی شیرازی که در آلبانی فعالیت می کند، بسیار فعال بوده و پشتیبانی ویژه ای از طرف رژیم ایران داشته و در ارتباط با نیروهای قدس و قاسم سلیمانی بوده است:

تاپ چنل –آلبانی: ضد ترور در آماده باش نامحدود -۲۱ ژانویه ۲۰۲۰
به دو دیپلمات ایرانی دیگر دستور داده شده است که طی ۷۲ ساعت آلبانی را ترک کنند زیرا تهدیدی جدی برای آلبانی محسوب می شوند. آنها محمد ارض پیما نعمتی، مشاور سفارت ایران در تیرانا و آخوند سید احمد حسینی، وابسته فرهنگی(اطلاعاتی) رژیم ایران در آلبانی هستند، نفر دوم در بنیاد شیراز که در آلبانی فعالیت می کند، بسیار فعال است و پشتیبانی ویژه ای از طرف رژیم ایران داشته است. منابع بسیار محرمانه به تاپ چنل گفتند که این افراد در تماس مستقیم با فرمانده کل سابق نیروهای قدس، قاسم سلیمانی که توسط ایالات متحده کشته شد، قرار داشته اند. سرویس های اطلاعاتی و امنیتی آلبانی در همکاری با کشورهای هم پیمان، شواهدی از دانسته های خود درباره طرح سری منهدم کردن سفارت ایالات متحده در بغداد در حمله سازماندهی شده توسط سلیمانی ارائه داده اند که به نظر می رسد صحت این نگرانی را که منجر به قتل سلیمانی شد تایید می کند.


دولت آلبانی در واکنش به اقدامات تروریستی شکست خورده حکومت آخوندی و مشخصا توطئه بمب گذاری درگردهمایی نوروزی مجاهدین در آغاز سال ۹۷، در ۲۸آذر۹۷ سفیر رژیم ‌آخوندی و رئیس ایستگاه وزارت اطلاعاتی به عنوان«عنصر نامطلوب» و تهدید تروریستی و امنیتی را اخراج کرد.
سازمان مجاهدین خلق ایران قبلاً اعلام کرده بود:غلامحسین محمدنیا سفیر رژیم در آلبانی مشخصاً برای انجام مأموریت علیه مجاهدین به آلبانی آمده و باید همراه سایر دیپلمات تروریستها و جاسوسان از آلبانی اخراج شود.
دیپلمات تروریست اخراجی دیگرمصطفی رودکی است که برای توطئه علیه مجاهدین به مقام دبیراول سفارت رژیم گماشته شده بود و توسط مقاومت ایران افشا شد.
همزمان با اخراج سفیر رژیم آخوندی از البانی، مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد این دو عامل رژیم ایران حملات تروریستی در آلبانی را برنامه ریزی میکردند و کشورهای اروپائی تنها امسال، سه توطئه رژیم ایران را خنثی کردند.

متعاقباً بالکان وب گزارش کرد آلبانی سفیر رژیم ایران و یک مقام دیگر را «عنصر نامطلوب» اعلام کرد و آنها را اخراج میکند.
منابع وزارت اروپا و امور خارجه به بالکان وب گفتند که تصمیم آلبانی برای اخراج سفیر ایران و یک مقام دیگر به عنوان عنصر نامطلوب پس از مشورت با کشورهای متحد بدلیل فعالیت های آنها در آلبانی در نقض با استاتوی دیپلماتیک آنها اتخاذ شده است و ما بخاطر می آوریم که مجاهدین که در کشور ما هستند،‌ غلامحسین محمد نیا سفیر ایران در تیرانا را متهم به اینکه مامور سرویس های مخفی ایران است کرده بودند.

آسوشیتدپرس نیز گزارش کرد: آلبانی محل سکونت بیش از ۲۰۰۰ تن از اعضای گروه اپوزیسیون در تبعید مجاهدین خلق میباشد که از عراق به آنجا منتقل شده اند.