وقاحت آخوند روحانی برای پرده پوشی آمار بیش از ۱۵۰۰شهید قیام آبان


آخوند روحانی در مصاحبه یی که سه ماه پس قیام آبان و قتل عام وحشیانه قیام کنندگان انجام داد، در رابطه با کتمان عدد و رقم شهیدان قیام زیر ضرب قرار گرفت.

رئیس جمهور ارتجاع با غیظ و سراسیمگی در رابطه با اعلام رقم بیش از هزار پانصد شهید قیام از سوی مجاهدین خلق ایران و انتشار پی در پی آمار و تصاویر شهیدان قیام در اطلاعیه های مقاومت، با وقاحتی حیرت انگیز گفت: «بله، در این حادثه البته رسانه های خارجی اغراق و مبالغه عجیب غریبی کردند، حالا. نمیدونم، عددهای عجیب غریبی را اعلام کردند. البته یک عددی را اول اعلام کردند، بعد بهشون چیزی گفته نشد، همینجور هی بردند بالا هر روز روزانه هی ۱۰۰ نفر ۱۰۰ نفر بردند بالا تا از ۱۰۰۰ هم بهرحال عبور کرد. اینها که کاملاً نادرسته و نا صحیحه، این ارقام. از ابتدا هم من گفته بودم در این زمینه مشخص بشود آنهایی که از نیروهای خودی، چون یک عده از اینهایی که کشته شدند از نیروهای خودی هستن، از نیروهای بسیجند، از نیروهای انتظامی ما هستند، مردم عادی هستند، مردم عابری هست که داشته عبور می کرده مورد هدف قرار گرفته. اینها کاملا مشخص بشود و آنهایی که به هر حال جزو معترضین بودند و تخلف کردند، یعنی تهاجم کردند به یک مرکز نظامی و مرکز نظامی از خودش دفاع کرده، اینها تفکیک بشود و به مردم اعلام بشود. اینکه چند نفر کشته شدند این آمار در اختیار پزشکی قانونی کشور است. و اگر برای پزشکی قانونی همه ابعاد روشن است که قاعدتاً در این مدت باید روشن باشد، آنها می توانند اعلام می کنند این مسأله را و مشکلی نیست. ولی آمار واقعی آنچه تا کنون ما اطلاع داریم و به ما اعلام شده با آماری که در رسانه ها اعلام می شود، خیلی خیلی فاصله زیادی دارد.

درخصوص دعاوی وقیحانه آخوند روحانی باید همان گفته سخنگوی مجاهدین و شعارهای مردم به پاخاسته ایران را به رئیس جمهور شیاد ولایت فقیه خاطر نشان کرد که: بیشرف بیشرف، بروخجالت بکش.
آخوند روحانی دراعتراف به شراکت خامنه ای و سران هرسه قوه رژیم در جنایت بزرگ سرکوب و کشتار در قیام ابان نیز گفت: «در آبان به اعتقاد من یک علامتی داده شد که علامت غلطی بود غروب جمعه یعنی صبح جمعه که بنزین با نرخ جدید به مردم اعلام شد و مردم هم خریدو فروش را انجام میدادند ما هیچ مشکلی صبح جمعه نداشتیم تا ظهر جمعه هم نداشتیم مشکل تا عصر هم نداشتیم، غروب جمعه یک حرکت هایی شروع شد تو فضای مجازی اول علامتش این بود که تو این حرکت توافق همگانی نیست یعنی گویی یک موضوعی هست اختلافی است یعنی یک شکاف حاکمیتی را القاء کردند به نادرست و مردم هم بعضی ها فکر کردند که خب یک عده موافق هستند یک عده مخالف هستند حتی بعضی ها گفتند ما یکشنبه صبح این را بر میگردانیم طرح چند فوریتی میدهیم از این حرفها به هر حال ذهن مردم را مغشوش کرد در حالیکه در موضوع آبان و موضوع حامل های انرژی تصمیم تنها دولت نبود تصمیم کل نظام بود یعنی این تصمیم در شورای عالی هماهنگی اقتصادی اتخاذ شده بود هر سه قوه آنجا حضور دارند هر سه قوه رای داده بودند به اتفاق آراء تصویب شده بود رهبری اون را تایید کرده بود بنابراین چیزی نبود که تنها دولت باشد همه با هم کل نظام در این زمینه یک تصمیمی اتخاذ کرده بودند».

رئیس جمهور ورشکسته ارتجاع در حرفهایش به اینکه دو بار استعفا داده اشاره کرد و ضمن ابراز وحشت از قرار گرفتن رژیم در لیست سیاه اف.ای. تی.اف، درمنتهای ذلت و سخافت به بازار گرمی برای شعبده کساد و مفتضح انتخابات آخوندی پرداخت و گفت: «این لوایحی که دولت تهیه کرده، رهبری با آن مخالف نبوده و گفته من نظر مخالف ندارم. ولی در مجمع به هرحال توی این پیچ و خم گرفتار شده. این تا اینجای قصه. اما اینکه گروه ویژه اقدام مالی چه نظری خواهند داد، چه مشکلاتی پیش می آید، به هرحال ما امیدواریم که همه تلاشمان را انجام می دهیم که ما برنگردیم به لیست سیاه در این اجلاسیه».
حالا البته توی انتخابات مثل همه امور ممکنه از فرایندها ما بطور کامل راضی نباشیم. اشکال نداره، اشکال نداره انتقاد داشته باشیم اما نباید بخاطر انتقاد به فرایندها انتخابات را ترک کنیم، قهر کنیم بریم کنار». نه همه باید بریم پای صندوق انتخابات. انتخابات بسیار مهمه.