ویرانیهای زلزله و بی پناهی مردم درخوی وسلماس زلزله در راور کرمان


درحالیکه هموطنانمان در خوی و سلماس و نقاط دیگر آذربایجان غربی با ویرانیهای گسترده زلزله مواجهند، ساعت ۴ بامداد دوشنبه زمین لرزه ای به قدرت ۴ و ۹دهم ریشتر راور کرمان را لرزاند.

این زمین لرزه درعمق ۱۰کیلومتری زمین رخ داد و باعث ترس و نگرانی مردم شد.
آخرین گزارشها از دو زمین لرزه درخوی و سلماس حاکی از تخریب۵۰ تا ۱۰۰درصدی بیش از ۳۵۰۰واحد مسکونی در بیش از ۱۰۰ روستا است.

به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم روستای «مخین» که دارای حدود یکهزار و ۳۰۰ نفر جمعیت است و بیشترین خسارت در زلزله روز گذشته را داشت با زلزله دوم با تخریب صد در صد روبرو شد.
خبرگزاری رسمی رژیم همچنین نوشت:‌ مردم کوتان‌آباد از قلم افتاده‌اند و همچنان در انتظار امدادگران هلال احمر هستند.بیش از ۸۰ درصد از خانه‌های این روستا که حدود ۱۳۰ خانوار جمعیت دارد، کاهگلی و با سقف چوبی بوده و تخریب شده‌است. ۱۰۴ تن از هموطنانمان در دو زمین لرزه روز یکشنبه در آذربایجان غربی مصدوم شده اند.

مردم زلزله زده یکی از روستاهای آذربایجان غربی که روز یکشنبه با دو زمین لرزه شدید خانه و کاشانه خود را از دست دادند در اعتراض به رژیم آخوندی به یک هیات هلال احمر رژیم تهاجم کردند.
خبرگزاری رسمی رژیم گزارش داد: پس از وقوع زلزله ۱۰ نفر از نیروهای امدادی هلال‌احمر به یک روستای زلزله‌زده اعزام شدند تا اطلاعات کافی از برآورد میزان خسارت را گزارش دهند اما تعدادی از اهالی خسارت‌دیده روستا در این منطقه با نیروهای امدادی درگیر و یکی از آنان را به دلیل همراه نداشتن اقلام امدادی مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.

خانم مریم رجوی با تاکید براینکه رژیم در موردخسارتهای زلزله آذربایجان غربی هم پنهانکاری میکند، هموطنان را به همیاری و کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله به‌ویژه در مناطق خوی و سلماس و به ‌آمادگی و هوشیاری در برابر پس لرزه‌ها و لرزه‌ها در این مناطق فراخواند.