خبرگزاری فرانسه: ایران با مرگبارترین شیوع ویروس کرونا خارج از چین مواجه است


در حالی که رژیم ضدبشری آخوندی به پنهانکاری خود در زمینه ابعاد کرونا و تلفات آن ادامه می دهد، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد:‌ ایران با مرگبارترین شیوع ویروس کرونا خارج از چین مواجه است.

خبرگزاری فرانسه:‌ «ویروس کرونا بنظر میرسد در حال گسترش به بخشهای دیگری از ایران میباشد. خبرگزاری رویترز نیز نوشت:‌
کارشناسان بین المللی نگران هستند که آمار و ارقام رسمی ممکن است کمیت شیوع ویروس کرونا در ایران را کم نشان دهد. نگرانی کارشناسان ناشی از تعداد بالای موارد مبتلا به کرونا در افرادی است که از ایران برگشته اند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک خانواده چهار نفره عراقی که از سفر به ایران باز میگشتند مبتلا به ویروس کرونا هستند این چهار نفر در استان کرکوک قرنطینه شده اند.
کشورهای مختلف جهان یکی پس از دیگری ارتباطات خود را با ایران قطع می کنند. تاکنون ۱۱کشور مرزهای خود را به روی ایران بستند یا محدودیتهای شدید برای ورود اتباع ایرانی ایجاد کردند.

امارات متحده عربی روز سه شنبه آخرین کشوری بود که تمامی پروازها به ایران و از ایران را بدلیل کرونا متوقف ساخت.
روز دوشنبه ترکیه مانع از فرود یک هواپیمای ایرانی در فرودگاه استانبول شد. وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد تمام سرنشینان یک پرواز خطوط هوایی ترکیه ازتهران به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند. این پرواز بعد از بستن مرزهای ترکیه با ایران، شهروندان ترکیه را از تهران به آنکارا برگرداند.
مسابقات فوتبال تیم های ایران و عربستان در کویت به دلیل ممانعت کویت از ورود ورزشکاران ایرانی لغو شد.
در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش کرد:‌ سخنگوی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد رفتن هیأتی از جانب این سازمان به ایران در روز سه شنبه به تعویق افتاده است.
در ایتالیا شیوع بیماری کرونا از شمال کشور به مناطق جنوبی گسترش یافته است. مواردی از ابتلا در سیسیل و توسکانی در روز سه شنبه گزارش شده است. تاکنون ۲۳۸ مورد از ابتلا تأیید شده که ۵۰مورد آن مربوط به ۲۴ساعت گذشته است. شمار قربانیان این بیماری ۷نفر است. هنوز هیچ کشور همسایه ایتالیا مرزهای خود را با این کشور نبسته است».
به گزارش خبرگزاری فرانسه اولین مورد از ابتلا به کرونا در منطقه بالکان در کرواسی مشاهده شده است. نخست وزیر کرواسی اعلام کرد فرد مبتلا یک جوان است.