جان سپردن یک زندانی بی‌پناه در زندان فشافویه براثر کرونا


در زندان فشافویه، زندان بزرگ تهران، یک زندانی ۴۴ ساله که مشکوک به ابتلا به کرونا بود، جان سپرد.

گزارشها حاکیست، کارگزاران جنایتکار رژیم در این زندان در درمان این بیمار و اعزام او به بیمارستان خودداری کردند. این زندانی پس از علائم مشابه کرونا در اثر سرفه‌های شدید جان سپرد. در زمینه ابتلا و درگذشت زندانیان حکومت آخوندی به شدت پنهانکاری و شیادی می کند.
در زندان گوهردشت کرج کرونا شیوع پیدا کرده و زندانیان که در وضعیت بهداشتی فاجعه‌باری به‌سر می‌برند، ممنوع الملاقات شده‌اند. زندانیان و خانواده‌های آنها به شدت نگران هستند.

وضعیت نگران کننده زندانها همراه با پرده پوشیها و اقدامات نمایشی و فریبکارانه رژیم، ضرورت مداخله بین المللی و سازمان جهانی بهداشت را ایجاب می کند.
خانم مریم رجوی، روز چهارشنبه هشدار داد شیوع ویروس کرونا در زندانهای اوین و گوهردشت یک خطر جدی است. از کمیسر عای حقوق‌بشر و شورای عالی حقوق‌بشر می‌خواهم بی‌درنگ برای حفظ جان و سلامت زندانیان دست به کار شوند و از یک فاجعه بزرگ انسانی ممانعت کنند.
دستورالعمل نمایشی آخوند سرجلاد رئیسی درباره مصون کردن زندانها و زندانیان از ابتلا به ویروس کرونا، فریبکاری و سرپوش در این فاجعه است.

زندانهای حکومت آخوندی که با تراکم بالای جمعیت مواجه هستند به خاطر امکانات بسیار اندک بهداشتی و رسیدگیهای نازل پزشکی و تغذیه نامناسب، به شدت در خطر شیوع بیماری کرونا قرار دارند.

اما گزارشها حاکیست که کارگزاران زندانها از درخواست زندانیان برای ایزوله کردن زندانیان مشکوک به کرونا سر باز زده‌اند و به همین خاطر در زندانهای خرم‌آباد و سنندج زندانیان تهدید به اعتصاب غذا کرده‌اند.
یک گزارش از زندان ارومیه حاکیست، مأموران رژیم موجودی ماسکها را از زندان خارج کرده‌اند.

این در حالیست حکومت آخوندی کرونا را دستاویز دستگیری شمار دیگری از هموطنانی که به افشای پنهانکاری رژیم اقدام کرده‌اند، می‌پردازد و بر شمار زندانیان می‌افزاید. از جمله تاکنون ۱۴۲ نفر در این رابطه دستگیر کرده است.
آخوند جلاد ابراهیم رئیسی، در یک دروغپردازی و فریبکاری وقیحانه دیگر ادعا کرد دستور داده تا حد ممکن در حال حاضر از صدور احکام زندان برای متهمان خودداری کنند.

دعاوی دروغ و نمایشی سرجلاد قضائیه ولایت فقیه درحالیست که دستگاه قضایی رژیم دروحشت از اعتراضات مردمی علیه دروغگوییهای رژیم، به تهدید زندانی کردنهای بیشتر متوسل میشوند.
آخوند حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس ارتجاع از حکم سه سال زندان برای کسانی که اخبار و اطلاعاتی مربوط به کرونا را خارج از چارچوبهای رژیم منتشر می‌کند، خبر داد.
وی افزود: انتشار اخبار کذب در مورد بیماری کرونا باعث بروز نگرانی و وحشت مردم شده و زمینه تعطیلی کشور را فراهم کرده است.