فوری - شورش و درگیری در زندان عادل آباد شیراز


ساعت ۲۲ یکشنبه شب ۱۰فروردین۱۳۹۹ زندانیان زندان عادل آباد شیراز شورش کردند و با زندانبانان جنایتکار خامنه ای درگیر شدند.

صدای شلیک گلوله تا پاسی از شب شنیده می شد. رژیم بلافاصله نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی خود را بسیج کرد تا با این شورش مقابله کنند و منطقه را هم به محاصره درآوردند. تمامی ارتباطات داخل زندان با بیرون را هم قطع کردند.
براثر شلیک گلوله های ساچمه ای جنایتکاران خامنه ای دست‌کم ۵ زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز جان باختند. اسامی ۴تن از جانباختگان عبارت است از: افشین کاظمی، حسین احمدی، علی رنجبر و مجتبی غلامی
هم‌چنین بیش از ۳۰ زندانی مجروح شده‌اند. ۱۱ تن از این زندانیان براثر اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای بینایی خود را از دست دادند.
شورش زندان عادل آباد شیراز در اعتراض به مخالفت مجرمانه رژیم آخوندی با آزادی زندانیان در اوج شیوع کرونا صورت گرفت. سیاست جنایتکارانه یی که به معنای زنده به گور کردن زندانیان بی دفاع است.

سخنگوی مجاهدین: درود و دست مریزاد، شورش، آزادی، شورش، آزادی
پیام کانونهای شورشی به‌زندانیان در بند و در خطر کرونا: آخوندهای ضدبشر به‌رایگان آزادی نمی‌دهند. «باید برشورید و آن‌را از حلقوم آخوندهای ضد بشر بیرون کشید».


اعتراف دادستان جنایتکار خامنه ای در استان فارس:
اغتشاشات در سه بند زندان رخ داد که توسط یگان ویژه کنترل شد
در بندهایی که زندانیان اقدام به درگیری کرده بودند
 زندانیان مشمول هیچ گونه تسهیلات نمی شوند

دژخیم کاظم موسوی رئیس‌کل دادگستری استان فارس بامداد دوشنبه ۱۱ فروردین با رفتار وحشیانه با زندانیان وشورش آنها اعتراف کرد و گفت: از ساعت ۲۲ مورخ ۱۰ فروردین در دو بند از زندان عادل‌آباد شیراز شاهد ناآرامی بودیم. زندانیان این ۲بند اقدام به شکستن برخی نرده‌ها و دوربین‌های مداربسته کردند. در این دو بندی که زندانیان آن اقدام به درگیری کرده بودند زندانیان ... مشمول هیچ گونه تسهیلات نمی شوند».
دادستان جنایتکار رژیم در شیراز افزود:‌ اغتشاشات در سه بند زندان رخ داد که توسط نیروهای حفاظتی و یگان ویژه کنترل شد
خبرگزاری حکومتی ایسنا در اذعان به شورش زندانیان عادل آباد نوشت:‌ شامگاه یکشنبه (۱۰ فروردین) شماری از زندانیان در زندان مرکزی (عادل‌آباد) شیراز دست به آشوب زدند.