هشدار نسبت به فاجعه بزرگ در زندانها و ضرورت اقدام فوری برای آزادی زندانیان بویژه زندانیان سیاسی

 
رژیم ضد بشری آخوندی در بحبوحه اپیدمی کرونا همچنان از آزادی زندانیان بویژه زندانیان سیاسی خوداری میکند.

آقای محمدحسین سپهری معلم زندانی در مشهد بنا به گزارش برادرش به کرونا مبتلا شده است. اما دژخیمان از آزادی وی خوداری میکنند. هفته گذشته قضاییه جنایتکار آخوندها او را به ۶ سال حبس قطعی محکوم کرد. خانم رجوی با اعتراض به حکم سنگین این معلم زندانی خواهان آزادی وی و دیگر زندانیان سیاسی در مشهد که در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند به ویژه آقای هاشم خواستار شده بود.

شمار زندانیانی که در زندان سپیدار اهواز روز ۱۱فروردین، در اثر شلیک پاسداران جان باختند دست کم به ۱۰ نفر میرسد. فیض الله مختاری، سجاد پیشداد (ماهرویی)، علیرضا حاجیوند، محمد تامولی، محمد لفته، محمد سلامات، علی خفاجی، مجید زبیدی، شاهین زهیری و سیدرضا خرسانی (مغینمی). در شورش زندان شیبان در ۱۲ فروردین دست کم دو زندانی بنامهای مجید قیطاسی و اسماعیل قلاوند به شهادت رسیدند. در جواز دفن فیض الله مختاری که براثر اصابت گلوله به سرش به شهادت رسیده بود علت مرگ را خفگی ذکر کرده‌اند. اطلاعات اهواز بستگان جانباختگان زندانهای شیبان و سپیدار را تهدید کرده است‌که نباید علت فوت عزیزانشان را اعلام کنند. برای جلوگیری از انتشار اخبار سرکوب وحشیانه زندانیان، تلفنهای زندان را قطع کرده و به خانواده های آنها هیچ پاسخی نمی‌دهند. روز یکشنبه ۱۷ فروردین، شمار زیادی از بستگان زندانیان در مقابل بیدادگاه رژیم در اهواز دست به تجمع زدند.

شمار زیادی از زندانیان در زندانهای مختلف کشور از جمله زندان بزرگ تهران (فشافویه)، قزلحصار، اوین، ارومیه و... به کرونا مبتلا شده و برخی جان باخته اند. در زندانها که چند برابر ظرفیت زندانی دارند و از حداقل امکانات بهداشتی و درمانی برخوردار نیستند، ویروس کرونا بسرعت شیوع پیدا میکند.

قضاییه آخوندی که مشتی قاتل و جنایتکار تحت عنوان قاضی و دادستان و ... در آن جمع شده اند، یک مافیای دزدی و کلاشی در زندانها براه انداخته اند که با بیگاری کشیدن از زندانیان، قاچاق مواد مخدر به درون زندان، اخاذی از زندانیان بی پناه و خانواده های آنها و سرقت از جیره غذایی آنها، مبالغ کلانی به جیب میزنند. بنگاه تعاون زندانها که بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه در زندانها دارد، با باج گیری از زندانیان و فروش اجناس مورد نیاز آنان به چندین برابر قیمت واقعی، یک منبع در آمد کلان برای قضاییه آخوندی است.

خانم مریم رجوی بار دیگر نسبت به جنایت علیه بشریت در زندانها هشدار داد و برای جلوگیری از جان باختن هزاران زندانی خواستار اقدام فوری دبیرکل، شورای امنیت، شورای حقوق بشر و کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و همچنین اتحادیه اروپا برای آزادی همه زندانیان بویژه زندانیان سیاسی گردید.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۰ فروردین ۱۳۹۹ (۸ آوریل ۲۰۲۰)