آمار قربانیان کرونا در ۳۱۵ شهر بیش از ۴۰ هزار و ۵۰۰ نفر است



 تعطیل اهواز و ۸ شهر دیگر خوزستان

  •  معاون ستاد کرونا در تهران: روند افزایشی کرونا در پایتخت وبرخی شهرها و اوج گیری فوتی‌ها در هفته های آینده
  • وزیر بهداشت رژیم:ممکن است کرونا و آنفلوآنزا در پاییز ما را غافلگیر کند باید ۴ تا ۶ ماه دیگر صبر کرد تا رفتار ویروس را واقع بینانه‌تر ببینیم
  • اعتراف وحشتناک رئیس جمهور ارتجاع: مبتلا شدن ۱۰۰ نفر از ۱۲۰ زندانی در یک زندان از طریق یک بیمار کرونایی

    سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۱۵ شهر ایران از ۴۰ هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر شده است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۲۳۰ نفر، در تهران به ۶۷۹۰ نفر، در خوزستان به ۲۱۶۵ نفر، در سمنان به ۹۲۵ نفر، در کرمان به ۴۴۶ نفر، در کرمانشاه به ۹۷۵ نفر، در گیلان به ۲۷۲۰ نفر، در لرستان به ۱۰۷۰ نفر و در همدان به ۱۰۶۵ نفر رسیده است.

    خامنه ای پس از چندی غیبت امروز به صحنه آمد و در یک ارتباط ویدئویی با ستاد کرونا، در یک فرار بجلو برای لاپوشانی عملکرد مجرمانة رژیم به لاف و گزاف در باره «توفیق بزرگ» رژیم در برخورد با کرونا پرداخت و با شکلک آخوندی به طلبکاری از غرب روی آورد و بر «شکست توانایی‌های مدیریتی غرب» در برخورد با کرونا و «شکست (غرب) در عرصه نمایش اخلاق عمومی» انگشت گذاشت! خامنه ای بدون اشاره به شمار قربانیان کرونا و بدون پرداختن به مشکلات کمرشکن اقتصادی مردم، «از نیروهای داوطلب جوان، بسیجی و طلبه نیز قدردانی کرد که در عرصه‌های سخت و خطرآفرین از جمله غسل و کفن و دفن ورود کردند». وی ابراز امیدواری کرد در زمینه «پیدا کردن واکسن و داروی مقابله با کرونا...جوانان دانشمند میهن بتوانند هر چه زودتر افتخار بیافرینند»! روز ۱۹ اردیبهشت رویترز اعلام کرد هکرهای رژیم ایران در هفته های اخیر کوشیده اند تا به حساب های کارکنان شرکت داروسازی آمریکایی گیلیاد که در زمینه تولید داروهای موثر در مبتلایان به کرونا فعال است رخنه کنند. رویترز قبلا ۱۴ فروردین نیز از تلاش هکرهای رژیم برای وارد شدن به ایمیلهای سازمان بهداشت جهانی خبر داده بود.

    در همین حال آخوند روحانی شب گذشته به ناگزیر به یک نمونه وحشتناک از وضعیت زندانهای رژیم اعتراف کرد و گفت: «در یکی از زندان‌ها، یک فرد مبتلا وارد شده در این زندان و تا بفهمند، از ۱۲۰ نفر جمعیت آن محوطه، ۱۰۰ نفرشان بر اساس نتایج تست‌گیری، مبتلا شدند».

    نمکی وزیر بهداشت روحانی امروز گفت: «ممکن است همزمانی کرونا و آنفلوآنزا در پاییز ما را غافلگیر کند. باید ۴ تا ۶ ماه دیگر صبر کرد تا رفتار ویروس را یک مقدار واقع بینانه‌تر ببینیم». او که از افشای آمار واقعی قربانیان عصبانی بود با سخافت یک بسیجی گفت: «آماری که ما اعلام می‌کنیم دقیق‌ترین، منظم‌ترین و عالمانه‌ترین نوع آماری است که در دنیا ارائه شده. حتی ۱۰ درصد اختلاف آمار هم میان آمار اعلامی وزارت بهداشت و واقعیت در زمینه فوتی‌ها وجود ندارد». او خاطرنشان کرد از یک میلیارد یورویی که خامنه ای ... موافقت کرد که «به وزارت بهداشت اختصاص یابد»، «اخیرا قرار شد ۳۰۰ هزار یورو از آن به وزارت بهداشت ارائه شود» (اینستاگرام نمکی و خبرگزاریهای رژیم).

    ماهر معاون برنامه‌ریزی ستاد کرونا در تهران امروز «نسبت به روند افزایشی کرونا در برخی شهرها و از جمله پایتخت» و «اوج گیری آمار فوتی‌ها طی هفته های آتی» هشدار داد و گفت: «آمار در بسیاری شهرها در حال بازگشت به نقطه اوج است...به نظر می رسد که باید به سمت شرایط قرنطینه‌ای شدیدتر پیش رویم» (همشهری آنلاین ۲۱ اردیبهشت).

    شریعتی استاندار خوزستان امروز گفت: «شهرهای باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان که شهرهای قرمز اعلام شده اند تا پایان هفته تعطیل اعلام میشوند و محدودیت های رفت و آمدها در مناطق مختلف شهر ایجاد و شرایط به صورتی مدیریت میشود که زنجیره قطع شود» (ایسنا ۲۱ اردیبهشت).

    شکری عضو مجلس ارتجاع فاش کرد، سهام عدالت که روحانی سر و صدای زیادی در مورد آن راه انداخته در خدمت «مدیران و ثروتمندان سهام عدالت» است (خانه ملت ۲۱ اردیبهشت).

    خجسته یک عضو دیگر مجلس رژیم گفت: «علاوه بر ویروس کرونا شاهد کرونای گرانی هستیم و دولت نیز اقدام جدی انجام نمی‌دهد. گرانی های اخیر قدرت خرید مردم را کاهش داده و سفره آنها را هر روز کوچکتر از گذشته می‌کند» (آفتاب ۲۱ اردیبهشت).

    روزنامه حکومتی به نام مستقل امروز نوشت: «در تهران ۱۴۰۰۰ زباله‌گرد مشغول ارتزاق‌اند که ۴۶۰۰ نفر کودک هستند. نیم ملیون کودک کار در ایران وجود دارد که اگر کار نکنند زندگی‌شان دچار بحران عمیق خواهد شد. گرچه برای ”کودکان کار“ دوران پیش از کرونا هم عرصه خطرات بود..، اما در هر حال زندگی طبیعی و زباله‌گردی در برهه‌ای که ”خطر مرگ“ بیش از همیشه احساس می‌شود زنگ خطری برای همه اجزای جامعه است و همچنین زنگ خطری برای دولت».


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۱۰ می ۲۰۲۰)