آمار قربانیان کرونا در ۳۱۷ شهر از ۴۱ هزار نفر گذشت

 
روند صعودی در لرستان، مازندران، خوزستان، کرمان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و همدان

  • خانم مریم رجوی: برکناری ناگهانی وزیر صنعت و معدن و تجارت از سوی روحانی، نشانگر اوج گیری جنگ گرگها در غارت و دزدی و حاکی از بحران فراگیر حکومتی در بحبوحه کرونا است. غارتگری و چپاول همچون سرکوب و صدور تروریسم، ذاتی این رژیم است.

    سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۱۷ شهر ایران از ۴۱ هزار نفر گذشت. شمار قربانیان در خوزستان به ۲۳۲۰ نفر، در قم به ۳۳۷۰ نفر، در کردستان به ۶۶۰ نفر، در کرمان به ۴۶۰ نفر، درگلستان به ۱۲۸۰ نفر، در لرستان به ۱۰۸۵ نفر، در مازندران به ۲۵۱۰ نفر، در مرکزی به ۵۸۲ نفر و در همدان به ۱۱۴۰ نفر رسیده است.

    به گزارش پزشکان تا کنون فقط در بیمارستان شهدای گمنام تهران بیش از ۱۳۰ نفر و در بیمارستان ضیاییان بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی جان باخته اند.

    کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت اعلام کرده است: «روند صعودی یا شروع پیک در هشت استان شامل لرستان، مازندران، خوزستان، کرمان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و همدان مشاهده میشود» ( ایسنا ۲۳ اردیبهشت).

    در اهواز دبیر شورای سلامت شهر اعلام کرد: «بیش از ۱۸۰۰ زباله‌گرد در شهر اهواز داریم که بدون دستکش و سایر ابزار حفاظتی زباله‌ها را زیر و رو می‌کنند، این افراد خطر بزرگی برای ابتلای خود و خانواده به کرونا و انتقال آن به سایر افراد هستند. آیا ستاد اجرایی فرمان خمینی و بنیاد مستضعفان نمی‌توانند نسبت به ساماندهی و تحت پوشش قرار دادن آنها حداقل برای مدت زمان کوتاهی تا مهار بیماری کمک کنند؟» (اعتماد ۲۳ اردیبهشت).

    در کرمان معاون دانشگاه علوم پزشکی از «افزایش چشمگیر موارد مبتلا به کرونا در استان طی روزهای اخیر» خبر می‌دهد (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳ اردیبهشت).

    در مورد وضعیت خراسان شمالی قوامی نماینده مجلس ارتجاع گفت: «آمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی چند روزی است که افزایش پیدا کرده و نسبت مرگ و میر به مبتلایان هم از متوسط کشوری بالاتر است» (رادیو ۲۲ اردیبهشت).

    همچنین خبرگزاری رسمی رژیم از خراسان شمالی گزارش داد: «در شهرستان فاروج از هفته دوم اردیبهشت کم کم برتعداد بیماران افزوده شده و شهر در وضعیت قرمز قرار گرفته است».

    روزنامه حکومتی جهان صنعت امروز نوشت: «روز‌به‌روز تعداد فوتی‌ها را کمتر اعلام می‌کنند تا برای مردم این شرایط عادی شود. در شهرستان‌ها به تازگی دیگر مبتلایان به کووید۱۹ را به بیمارستان نمی‌برند بلکه آنقدر به آنها رسیدگی نمی‌کنند تا مستقیم به قبرستان بروند».

    نمکی وزیر بهداشت روحانی باردیگر مردم را مقصر این روند فزاینده شناخت و گفت: «من خواهشم از مردم این است که واقعاً رعایت بکنند ببینید در بعضی از استانهایی که رعایت نشد یک مقدار مردم فکر کردند همه چیز عادیست ما داریم ضرر می‌کنیم بزرگترین خطای استراتژیک این هست که فکر کنیم که کرونا تمام شده هر آن ممکن است ما برگردیم به شرایط بد و این واقعاً برای ما یک پدیده خطرناک و مهلکی است». وی همچنین گفت «پیرو توصیه» خامنه ای «یک جمع‌بندی تازه‌ای انجام شد که ما بتوانیم در شبهای قدر بین ساعت ۱۲ شب و دو بامداد این مراسم احیا را داشته باشیم». سپس به مردم هشدار داد که بایستی شرایط را رعایت کنند و «هر گونه افزایشی در مورد بیماری را به حساب تصمیم بنده و همکارانم نگذارند که سعی کردیم مساجد را بر روی مردم باز کنیم» ( تلویزیون رژیم ۲۳ اردیبهشت).

    خجسته نماینده مجلس ارتجاع امروز گفت: «امروز کشور ما درگیر دو نوع ویروس است، ویروس کرونا و ویروس سوء مدیریت اقتصادی و معیشتی... (که) با تورم لجام گسیخته آنچنان معیشت را بر مردم تنگ کرده که تبعات کرونا در قبال آن ناچیز است... رئیس جمهور می‌گوید وزیر صمت را برای عدم کنترل بازار خودرو برکنار کرد. برای افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن و لوازم خانگی و ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی خوراک و پوشاک و عدم افزایش حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان چه کسی را برکنار می کنید»؟ (رادیو فرهنگ ۲۳ اردیبهشت)

    حسینی‌کیا نماینده دیگر مجلس رژیم گفت: در شرایط کرونا «ناکارآمدی دولت پیر و فرتوت بر همگان روشن شد دولت همه هزینه‌ها را به گردن مردم انداخت و حمایتهایی که از آنان سخن گفته شد در عمل جدی اجرا نگردید» (رادیو فرهنگ ۲۳ اردیبهشت).

    خانم مریم رجوی با اشاره به آمار روزافزون کرونا گفت: تمام وعده‌های آخوندها به مردم محروم و مصیبت دیده پوچ و بی ارزش است. تنها راه پایان دادن به فقر و مسکنت و بیکاری پایان دادن به دیکتاتوری سیاه آخوندی و استقرار دمکراسی و حاکمیت مردم ایران است .

    خانم رجوی افزود: برکناری ناگهانی وزیر صنعت و معدن و تجارت از سوی روحانی، نشانگر اوج گیری جنگ گرگها در غارت و دزدی و حاکی از بحران فراگیر حکومتی در بحبوحه کرونا است. غارتگری و چپاول همچون سرکوب و صدور تروریسم، ذاتی این رژیم است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۱۲ مه ۲۰۲۰)