روزنامه فرانسوی لیبراسیون: کشته شدن ۱۹ نظامی ناو کنارک بر اثر شلیک موشک خودی یک فاجعه و شکست برای رژیم ایران


روزنامه فرانسوی لیبراسیون۲۳ اردیبهشت: شلیک یک موشک خودی به یک ناوچه، یک خبر شکست برای رژیم تهران آنهم پس از سرنگون کردن یک هواپیمایی غیرنظامی اوکرینی در ماه ژانویه و در شرایط پر تنش این رژیم با آمریکاست.

نزدیک به ۲۰ ملوان کشته و یک ناوچه که تقریبا کاملا منهدم شده آنهم توسط شلیک یک موشک خودی در منطقه یی پر تنش. این بیلان یک تمرین نظامی است که روز یکشنبه توسط نیروی دریایی ایران صورت گرفته است و یک فاجعه است. بنا به اولین گزارشهای مقامات ناوچه کنارک توسط موشکی که از ناوچه جماران شلیک شده بود مورد اصابت قرار گرفت. این دو ناوچه در حال مانور در حوالی بندر جاسک بودند که دارای یک بندر و فردوگاه نظامی است.

لیبراسیون افزود:‌ بنا به اولین گزارشها کنارک توسط موشکی که از ناو جماران شلیک شده بود مورد اصابت قرار گرفت. این دو در حال مانور در حوالی بندر جاسک بودند که دارای یک بندر و فردوگاه نظامی است. کنارک از هلند خریداری شده و بالکل بازسازی شده و روی آن موشک سوار کرده بودند.
هدف مانور نیز کاملا مبهم است. رسانه های رژیم از آزمایش یک موشک جدید ضد ناو سخن میگویند اما این ادعا هنوز اثبات نشده و برخی منابع دیگر از موشک نور سخن میگویند که ناو جماران به آن مجهز بود. اما بهرحال این یک شکست جدی برای ارتش رژیم ایران محسوب میشود. به این تنها شکست رژیم ایران نیست. سپاه پاسداران یک هواپیمای مسافربری متعلق به کشور اوکراین را در ۱۸دی۹۸ پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران با شلیک موشک سرنگون کرد و تمامی ۱۷۶ مسافر آنرا کشت. بدتر از این پنهانگاری و لاپوشانی رژیم در مورد این حادثه به مدت سه روز بود.

خودزنی دریایی رژیم ولایت با دهها کشته همراه با واکنشهای آشفته و پنهانکاری سرکردگان حکومت آخوندی در این باره، از سوی ناظران بین المللی هم چنان یادآور شلیک موشکی پاسداران ولایت به هواپیمای مسافربری اوکراینی و یک ضربه خورد کننده بر روحیه نیروهای رژیم ارزیابی می شود و باد کنک لاف و گزاف اخیر خامنه ای در مورد پرتاب موشک ماهواره را ترکاتده است.

خامنه‌ای ۱۷ اردیبهشت ۹۹:ما وقتی میتوانیم یک ماهواره‌ّبر با این کیفیّت درست کنیم که بتواند با این سرعت، یعنی ۷۵۰۰ متر بر ثانیه این ماهواره بر حرکت بکند -یعنی در یک ثانیه هفت‌ونیم کیلومتر- وقتی اینکارو میتوانیم انجام بدیم و ماهواره‌ی خودمان را در مدار مورد نظرمان قرار بدهیم، پس باید بتوانیم خیلی از کارهای دیگر را هم انجام بدهیم. تلویزیون شبکه یک رژیم– ۱۷اردیبهشت۹۹