ترکیدن حباب غارت و فریب در بازار بورس


به رغم همه نمایشهای تبلیغاتی در مورد رشد شاخصهای بورس تهران، که با حراج همه جانبه دارائیهای دولتی توسط رژیم آخوندی از ابتدای این ماه کلید خورد، کارگزاران رژیم در جنگ گرگها در مورد این کلاهبرداری بزرگ حکومتی در تاریخ ایران هشدار می‌دهند.

قاسم لاشکی در مجلس ارتجاع گفت: پیرامون احساس خطر از رشد غیر موزون بورس قیمت سهام بخشی از بازار سرمایه بدون تردید حبابی بیش نیست و نگرانی جدی جهت آینده سهامداران وجود دارد،. رفتار شاخصهای بورس در بخشی از بازار سرمایه متناسب با علم اقتصاد نیست و ممکن است این حباب به مردم خسارت وارد کند.
پیشتر وزیر اقتصاد رژیم در مورد چنگ اندازی به ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان دارائیهای مردم ایران اعلام آمادگی کرده و گفته بود: «ماشاءالله ارزش دارایی‌های دولت زیاد است و برآورد می‌شود بیش از ۷ هزارهزارمیلیارد تومان دارایی وجود داشته باشد که اگر ۲۰ درصد دارایی‌ها قابل واگذاری باشد ۱۴۰۰ هزارمیلیاردتومان می‌شود».روزنامه حکومتی جوان ۱۵ اردیبهشت ۹۹

آخوند روحانی هم در مورد حراج معدنهای ایران گفته بود: ما معادن بسیار زیادی در کشور داریم این معادن مشخصاتش روشن بشود قیمت‌گذاری بشود بورس بیاید وارد بشود.

اکنون پرده ها از این غارتگری که در ظاهر برای کمک به بخش خصوصی و ارتقاء تولید است کنار رفته و کاملا مشخص شده است که هدف چیزی جز تأمین کسری بودجه در شرایط خفگی اقتصادی نیست.

روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد نوشت: «از نظر مرکز پژوهشهای مجلس، عدم تحقق بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی منابع بودجه، وابستگی ۹۶ هزار میلیارد تومانی بودجه به انتشار اوراق مالی، کاهش چشمگیر قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی نسبت به پیش‌بینی‌های بودجه‌ای و کاهش درآمدهای مالیاتی و افزایش هزینه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا موجب خواهد شد که عدم اتخاذ تصمیم مناسب برای جبران کسری بودجه آثار اقتصادی نامناسبی داشته باشد».

خامنه‌ای نه تنها برای رفع بحران اقتصادی ناشی از کرونا نمی‌خواهد در بنیادهای غارت و چپاولی نظیر بنیاد مستضعفان و آستان قدس و ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون و بنیاد شهید و بنیاد تعاون سپاه و غیره را باز کند بلکه میخواهد در این بزرگترین غارت تاریخ ایران همین بنیادها را فربه‌تر کرده و فقر بیشتری را بر مردم تحمیل کند.

روزنامه حکومتی جهان صنعت زیر عنوان «عاقبت بورس حبابی» به همین بنیادها که تحت عنوان «اقتصاد زیرزمینی» از آن یاد کرده می‌نوسد: «به دلیل اینکه بازار سرمایه ایران همچون دیگر بازارها در انحصار بیش از ۶۰ درصدی اقتصاد زیرزمینی قرار دارد، حضور دلالان و بازیگران غیررسمی در این بازار ریسک از بین رفتن سرمایه‌های مردمی را افزایش می‌دهد».
«این شاخص همچون آب فواره است که تحت تاثیر فشار و زور تا ارتفاع مشخصی بالا می‌رود و بعد از آن دوباره سرازیر می‌شود؛ امیدوارم خدا آخر و عاقبت مردم را با این بورس حبابی به خیر کند!».