آمار قربانیان کرونا در ۳۱۸ شهر بیش از ۴۱ هزار و ۷۰۰ نفر است

 
وزارت بهداشت اعلام کرد شمار مبتلایان در ۲۴ساعت گذشته ۲۱۰۲نفر بوده که بالاترین رقم در۴۰روز گذشته است.

در بحبوحه کرونا در وحشت از بالاگرفتن خیزشهای مردمی، دستگیری و احضار جوانان، دانشجویان و هواداران مجاهدین و خانواده های آنان و صدور زندانهای طولانی مدت برای زندانیان سیاسی ادامه دارد.
خانم رجوی بار دیگر خواستار بازدید هیئتهای بین المللی از زندانها و زندانیان بویژه زندانیان سیاسی در ایران شد.
سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز جمعه ۲۶اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد. آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۱۸ شهر ایران از ۴۱۷۰۰ نفر گذشت. شمار قربانیان در تهران به ۶۹۳۰نفر، در خراسان شمالی به ۴۷۰ نفر، در خوزستان به ۲۴۷۵ نفر، در زنجان به ۴۹۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۲۳۰ نفر، در فارس به ۱۰۲۵نفر، در کرمانشاه به ۹۹۰نفر، در مازندران به ۲۵۹۰ نفر و در هرمزگان به ۱۸۲نفر رسیده است.
با بازگرداندن مردم بر سرکار توسط خامنه ای و روحانی، شمار مبتلایان در دو هفته گذشته روند صعودی پیدا کرده و به فاجعه کرونا ابعاد جدیدی بخشیده است. بنحوی که سخنگوی وزارت بهداشت امروز شمار مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته را ۲۱۰۲ نفر اعلام کرد که بالاترین رقم در ۴۰روز گذشته است.
استاندار خوزستان گفت «موارد بستری کرونا در خوزستان ۶۰ درصد افزایش یافته در حالی که تعداد موارد سرپایی حدود سه برابر افزایش یافته است»(خبرگزاری برنا ۲۶اردیبهشت).
قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان در مجلس ارتجاع گفت: «شرایط خوزستان در ارتباط با ابتلای مردم به ویروس کرونا بسیار بحرانی است. یک چهارم آمار مبتلایان در کشور متعلق به خوزستان است. متأسفانه وزارت بهداشت برای ارائه کمک به خوزستان به وعده و وعیدها بسنده کرده و ما هنوز اقدام عملی خاصی را از سوی وزارتخانه مشاهده نکرده ایم. پارچه برای این کار(تولید ماسک) در اختیار نداریم و دولت هم پارچه در اختیارمان قرار نمی دهد و تا این حد مردم خوزستان در تنگنا به سر می برند». (خبرگزاری پاسداران ۲۵ اردیبهشت)
خبرگزاری مهر امروز نوشت «خوزستان از قعر جدول اپیدمی کرونا امروزه به جایگاه دوم صعود کرده ..گویا خیز بلندی هم برای تصاحب جایگاه اولی برداشته است.... در استان خوزستان کمبود آب مزید بر علت شده » است.
علاوه بر خوزستان وضعیت بحرانی در سایر استانها ادامه دارد. محمود رضا معموری، فرماندار شهرستان مانه و سملقان از خراسان شمالی گفت «ما فقط ۳۲ تخت بیمارستانی داریم و بسیاری از امکانات در آن وجود ندارد... بیش از یک‌سوم یعنی ۲۴ کادر درمان بیمارستان پور سینا مبتلا شده اند... یکی از مشکلات ما نبود مراکز درمانی مناسب برای این موضوع است». روح الله حسین پور فرماندار شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی گفت در این شهرستان بیمارستان نیست و مسعود صادق، فرماندار شهرستان فاروج «از ابتلای بخش اعظمی از کارکنان شهرداری به کرونا» و مبتلا شدن ۷ نفر از یک خانواده در یک روستا خبر داد( خبرگزاری پاسداران ۲۶ اردیبهشت).
تسنیم خبرگزاری نیروی تروریستی قدس امروز نوشت: «رئیس دانشگاه‌علوم پزشکی مازندران؛ از بستری شدن ۷۰ بیمار جدید خبر داد ...این در حالی است که بسیاری از مردم، اجاره بها، اقساط بانکی، هزینه‌های تحصیلی، خوراک و پوشاک، چک بانکی و پول آب، برق و گاز را به عنوان مهم‌ترین دلایل حضورشان در اجتماع عنوان می‌کنند».
استاندار لرستان گفت «چند روزی است که تعداد مبتلاها به کرونا افزایش یافته است» و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت «طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۰ نفر به مبتلایان به کرونا در لرستان اضافه شده است»(مهر۲۵ اردیبهشت).
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: «این استان از لحاظ شیوع کرونا همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد»(ایرنا۲۵ اردیبهشت).
فرماندار خاش گفت «وضعیت شیوع کرونا در شهرستان خاش روبه قرمز است ... تعداد کل آمار مثبت کرونا در خاش به ۴۳ رسید که ۷ مورد فوت شده اند(خبرگزاری پاسداران ۲۶ اردیبهشت)
خبرگزاری نیروی تروریستی قدس امروز نوشت: «پس از بازگشایی کسب و کارها... حجم افراد مبتلا به کرونا در هرمزگان رو به فزونی گذاشت و در هفته‌ اخیر میانگین ابتلا ۶۰ نفر در روز بوده است. این زمانی نگران کننده تر می‌شود که ... مدارس نیز بازگشایی و معلمان و مدیران به حضور در مدارس اجبار شده‌اند... اختیاری کردن حضور دانش‌آموزان نیز نمی‌تواند خطر ازدیاد مبتلایان را کاهش دهد».
از سوی دیگر به موازات بالاگرفتن بحران کرونا، فاشیسم دینی حاکم در وحشت از خیزشهای مردمی، به دستگیری و احضار دانشجویان، جوانان، زندانیان سابق و هواداران سازمان مجاهدین و اعضای خانواده آنها و صدور زندانهای طولانی مدت برای زندانیان سیاسی ادامه میدهد.
بدنبال فراخوان هفته گذشته(۱۶ اردیبهشت) خانم مریم رجوی، ارگانهای و شخصیتهای مدافع حقوق بشر و نمایندگان پارلمانهای مختلف و ... در یک کارزار گسترده بین المللی خواهان آزادی دانشجویان و همه دستگیرشدگان در یورشهای اخیر اطلاعات و سپاه پاسداران شدند
خانم رجوی روز گذشته بار دیگر از دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه ملل متحد در باره وضعیت حقوق بشر در ایران و دیگر گزارشگران ذیربط، خواستار اعزام هیئتهای حقیقت یاب برای بازدید از زندانهای رژیم آخوندی و دیدار با زندانیان بویژه زندانیان سیاسی گردید.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۱۵می ۲۰۲۰)