وحشت از قیام و تیک تاک سرنگونی در ولایت ارتجاع


روزنامه حکومتی آرمان: وضعیت به‌گونه‌ای است که هر زمان احتمال دارد آتش زیر خاکستر شعله بگیرد. وقایع آبان ماه ۹۸، پرسشها در مورد تعداد جان‌باختگان در حافظه جامعه مطرح خواهد بود.

یک وکیل دادگستری به نام احمدی در روزنامه حکومتی آرمان نوشت: وضعیت به‌گونه‌ای است که هر زمان احتمال دارد این آتش زیر خاکستر شعله بگیرد. وقایع آبان ماه ۹۸، از حافظه تاریخی مردم ایران پاک نخواهد شد. هرچه برخورد با این پدیده سلبی‌تر باشد و مسئولان گامی در راستای شفاف‌سازی و رفع ابهامات برندارند، سؤالات بیشتری در ذهن مردم ایجاد خواهد شد.

روزنامه حکومتی آرمان در مطلب دیگری نوشت: از تعداد جان باختگان گرفته تا نحوه رفتار با بازماندگان اتفاقات آبان۹۸ سؤال‌های متعدد وجود دارد مسأله مهم آن است که پرسش‌های آبان ماه به پرسش‌هایی تاریخی بدل شده و تا زمانی که پاسخ‎هایی مستدل برای آن ارائه نشود، این پرسش‌ها در حافظه تاریخی جامعه ایرانی مطرح خواهد بود.

خامنه‌ای روز دوشنبه در دیدار با عوامل خود در دانشگاه در وحشت از قیام گفت: دشمن از نحوه‌ی اعتراض شما اعتراض به نظام را تلقّی میکند یا القا میکند که این اعتراض به نظام بود؛ این را نگذارید؛ این را جدّاً مانع بشوید و نگذارید که دشمن چنین فرصتی پیدا کند که از مطالبه‌ی شما، از اعتراض شما یک چنین تلقّی‌ای به دست بیاورد یا چنین تلقّی‌ای را بتواند به مخاطب القا کند.