آمار قربانیان کرونا در ۳۱۹ شهر بیش از ۴۳ هزار و ۳۰۰ است

 
روحانی و وزیر بهداشت او مردم را مقصر اوج گیری مجدد کرونا در برخی استانها می‌دانند

رژیم بخاطر وخامت وضعیت بساط نمایشات مسخره روز قدس را جمع کرد
سخنگوی وزارت بهداشت گفت آنچه تحت عنوان کاروان خودرویی هم بود منتفی شده است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز پنجشنبه اول خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۱۹ شهر ایران به بیش از ۴۳ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۵۲۰ نفر، در خراسان رضوی به ۳۰۶۰ نفر، در خوزستان به ۳۱۲۵ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۳۰ نفر، در کردستان به ۸۱۵ نفر، در لرستان ۱۲۶۵ نفر و در همدان به ۱۲۶۶ نفر رسیده است.

ابعاد فاجعه به حدی است که امروز معاون وزارت بهداشت اذعان کرد: «حدود ۱۰ هزار نفر از کادر پزشکی کشور به کرونا مبتلا شدند» (جان بابایی-ایلنا اول خرداد). از این آمار بخوبی می توان فهمید که آمار رسمی مبتلایان و قربانیان تا چه اندازه دروغ و مهندسی شده است.

در حالیکه شمار مبتلایان حتی طبق آمار مهندسی شده وزارت بهداشت مستمرا بالاتر میرود و امروز به ۲۳۹۲ نفر رسیده است، روحانی روز گذشته «از روند کاهشی شیوع کرونا و رسیدن به آستانه مرحله مهار» داد سخن ‌داد و وقیحانه علت شیوع بیماری در چند استان را «رعایت نکردن کامل دستورالعمل‌ها» از سوی مردم دانست.

نمکی وزیر بهداشت نیز با تاسی به روحانی ضمن ابراز نگرانی در مورد پیک‌های جدید کرونا بار دیگر مردم را مقصر جلوه داد و از جمله گفت: «در خوزستان و برخی دیگر از استان‌ها که شاهد خیزهای جدیدی از بیماری هستیم، این امر کاملاً منطبق بر عدم رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌هاست. از مردم خواهش می‌کنم در تعطیلات عید فطر سفر نروند، سفرهای جدید به‌معنی ابتلاهای جدید است...، اگر اتفاق جدیدی بیفتد و باعث خیز جدید بیماری شود، مهار آن برای بنده و همکارانم بسیار سخت و نفس‌گیر خواهد بود. عزیزانی که برای خوش‌گذرانی به سفر می‌روند برای یک مدت طولانی بیماری را با خود به‌همراه می‌آورند» (خبرگزاری نیروی قدس اول خرداد).

جهانگیری معاول اول روحانی روز گذشته در رابطه با سال تحصیلی آینده گفت «این امکان وجود دارد که وضعیت از این که هست نیز بدتر شود. برخی پزشکان بر این باور هستند که احتمال دارد از پاییز سال جاری شاهد شیوع شدید ویروس کرونا باشیم. برای خوشبینانه‌ترین حالت که این ویروس در حدی مهار شود نیز تصور اینکه شرایط به گذشته باز می‌گردد تصور نادرستی است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۳۱ اردیبهشت).

برخلاف دعاوی روحانی در مورد مهار کرونا، کارگزاران رژیم در استانهای مختلف از شرایط حاد و وضعیت قرمز خبر میدهند.

در لرستان معاون استانداری گفت: «استان اکنون در وضعیت هشدار قرار دارد و در روزهای اخیر ۵ شهرستان خرم آباد، بروجرد، درود، ازنا و چگینی در شرایط حادتر بیماری قرار گرفتند» (ایلنا ۱خرداد).

در بروجرد رییس شبکه بهداشت و درمان گفت: «متاسفانه هر روز بر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و نیز تعداد افراد بستری افزوده می شود... در حال مدیریت این ویروس هستیم و هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم که آن را کنترل کنیم (ایرنا ۱خرداد).

در مشهد روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: «بر اساس تعریف جدید وزارت بهداشت از وضعیت کلان‌شهرها هم اکنون مشهد دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفته است» (خبرگزاری نیروی قدس اول خرداد).

وخامت وضعیت رژیم را وادار کرده است بساط نمایشات مسخره روز قدس را جمع کند. سخنگوی وزارت بهداشت در این باره گفت: «مراسم معمول روز قدس برگزار نخواهد شد. آنچه تحت عنوان کاروان خودرویی هم بود ظاهراً با توجه به مشکلاتی که میتوانست در بر داشته باشد منتفی شده» است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اول خرداد ۱۳۹۹ (۲۱ می ۲۰۲۰)