اعتراف نماینده مجلس ارتجاع به پرداخت ۲۰-۳۰ میلیارد دلار از سوی رژیم به سوریه

 
اعتراف نماینده مجلس ارتجاع به پرداخت ۲۰-۳۰ میلیارد دلار از سوی رژیم به سوریه


•    ارقام واقعی هزینه های رژیم از جیب مردم ایران در سوریه بسا بیشتر است
•    خلع ید کامل این رژیم از سوریه و تمام منطقه خواست مردم ایران و ضرورت صلح در منطقه است

حشمت‌الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارتجاع و رییس سابق این کمیسیون، در یک اعتراف بی سابقه گفت رژیم جنایتکار آخوندی تا ۳۰ میلیارد دلار به سوریه پول داده است.
وی در مصاحبه‌ای با سایت حکومتی اعتماد آنلاین که روز ۳۱ اردیبهشت منتشر گردید، گفت: «زمانی که به سوریه رفتم عده‌ای گفتند هزینه درست کردم! ولی باز هم تکرار می‌کنم ما شاید ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار به سوریه پول دادیم و باید از سوریه پس بگیریم». فلاحت‌پیشه در دی ماه ۱۳۹۷ زمانی که رییس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی بود به سوریه سفر کرد و با بشار اسد ملاقات نمود.

ارقام واقعی هزینه های رژیم آخوندی از جیب مردم ایران برای نگاه داشتن بشار اسد در قدرت بسیار بیشتر است. زیرا از یک سو باید پولهای پرداخته شده از سال ۹۷ تا کنون را به این رقم اضافه کرد و از سوی دیگر علاوه بر پولی که به سوریه داده است، باید هزینه های نجومی پاسداران و شبه نظامیان جنایتکار و تسلیحات آنها در سوریه در ۹ سال گذشته که در برخی مقاطع به ۱۰۰ هزار نفر میرسیده را بحساب آورد. به اینها باید نفت مجانی یا فوق العاده ارزانی که در ۴۰ سال گذشته از ایران روانه بنادر سوریه شده است را نیز افزود.
فلاحت پیشه همچنین فاش ساخت «روزی ۲۰۰ میلیارد تومان، میانگین درآمدی است که از گران کردن بنزین و فروش مازاد مصرف به خارج به دست می‌آید- می‌توانیم روزی ۲۰۰ میلیارد به استان‌های مختلف بدهیم که خودشان مشکلات‌شان را رفع کنند».

اظهارات فلاحت پیشه، ضرورت خلع ید از رژیم آخوندی و پاسداران در سوریه و کل منطقه را مضاعف میکند. این هم خواست مردم ایران و هم لازمه صلح و آرامش در منطقه است. این اظهارات همچنین بار دیگر نشان میدهد که هر پولی که بدست رژیم فاسد و قرون وسطایی حاکم بر ایران برسد، یا چپاول میشود و یا در صدورتروریسم و جنگ افروزی به هدر میرود و هیچ تاثیری در وضعیت اقتصادی مردم ایران ندارد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲ خرداد ۱۳۹۹(۲۱ مه ۲۰۲۰)