نک دادن رقمهای ۶ هزار و ۱۵هزار تلفات کرونا در تلویزیون رژیم و توجیه وقیحانه فرستادن مردم به قربانگاه


سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: ما دوگانه‌ای به نام جان و مال نداریم. برای مدت طولانی یک جامعه را نمی‌شود زندان کرد

مجری برنامه: ما از جاهای مختلف می‌شنویم که این آمارها صحت ندارد تلفات ما بیش از این هست ولی اعلام نمی‌شود این یعنی چی؟
جهانپور: وقتی ساختار ثبت و شناسایی ثبت داده اعلام آمار ما در دنیا نمی‌شناسیم در این حوزه از این روایتها قصه‌ها بعضاً افسانه‌ها زیاد خواهد بود.
مجری: بحث این است که تعداد فوت‌شدگان پانزده‌هزار نفر هست مثلاً می‌گویند ۶ هزار نفر هست.
جهانپور: بله دقیقاً عرض کردم یا ساختار ثبت را کسی نمی‌شناسد یا این‌که می‌آید می‌گوید آقا من یک اطلاعاتی دارم که شما اعلام نمی‌کنید یعنی می‌خواهد به نوعی برچسب تعدیل یا پردازش یا تغییر یا دستکاری بزند خوب اینجا موضع موضع بیش از این‌که بخواهد موضع فنی باشد موضع سیاسی هست ولی معیار اعلام آمار در همه جای دنیا کامفینت کیس هست کیس قطعی و معیار تشخیص قطعی هم فقط برای بیماری کرونا و کووید۱۹ تست پی سی آر هست ما بدون rt پی سی آر به مریض نمی‌توانیم بگوییم کیس و مورد قطعی ابتلا ، نمی‌گویم ما روز ۳۰ بهمن از آسمان ویروس آمده نه! ما هم که مریض را شناسایی کردیم یک هفته بستری بوده آن مریض یک هفته قبلش گرفته تعارف نداریم ولی آنها خیلی زودتر از ما آمده بود.
ما دوگانه‌ای به نام جان و مال نداریم حتی در کرونا این دو را باید با هم ببینیم سخت است ولی باید با هم ببینیم چاره‌ای نیست. ما نمی‌توانیم یک ماه می‌توانیم به مردم بگوییم آقا در خانه‌ها بشینید یک تفکیکی هم قائل بشویم مال را از جان طلاق بدهیم بگوییم آقا فعلاً جان شما در گرو این است که به هیچ‌وجه در رد مال و شغل و.
مجری: جان فرزند و خانواده‌اش در گرو نان هست دیگر
جهانپور: ولی استمرار این امکان‌پذیر نخواهد بود چون مقدور نیست شما بشر را نمی‌توانید زندانی کنید برای مدت طولانی یک جامعه را نمی‌شود زندان کرد.
تلویزیون شبکه دو آخوندی -۵خرداد