نامه انجمن دفاع از آزادی و حقوق بشر در ایران (استرالیا) به کمیسرعالی حقوق بشر


انجمن دفاع از آزادی و حقوق بشر در ایران (استرالیا) در نامه یی به میشل باشله کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد، خواستار اعزام یک هیئت بین المللی برای بازدید از زندانهای ایران شد.

دراین این نامه با اشاره به موج جدید د ستگیریها در تهران، مشهد، نیشابور، کرمانشاه، سبزوار، اراک، کاشان، ماهشهر، بوشهر، مرودشت، آمل، اهواز، اندیمشک، رشت، بهبهان، اصفهان، گرگان، کرج، تبریز و شیراز، آمده است: در شرایط بیماری همه گیر COVID-۱۹، هزاران و هزارایرانی به دلیل پنهانکاری و دروغگویی، ناکارآمدی، و سوء مدیریت حکومت، جان خود را از دست داده اند، اما رژیم حتی در چنین شرایطی هرگز نقض گسترده حقوق بشر را متوقف نکرده است.
ما از دفتر محترم شما خواستاریم تا رژیم ایران را مجبور به آزادی همه زندانیان سیاسی و سایر دستگیرشدگان در ایران کنید که طی روزها و هفته‌های اخیر بازداشت شده‌اند.
جامعه بین الملل - به ویژه دفتر شما – ضروریست دولت استرالیا با اتخاذ یک سیاست قوی رژیم ایران را متوجه کند که رفتارهای غیرقانونی آنها و عدم توقف نقض حقوق‌بشر در قبال مردم ایران برای آنها گران تمام خواهد شد.
ما از شما می خواهیم که بلافاصله یک هیئت بین المللی حقیقت یاب را برای بازدید از زندانهای ایران اعزام کرده تا وضعیت عمومی زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی مورد بررسی قرار دهد.