آمار قربانیان کرونا در ۳۲۳ شهر بیش از ۴۸ هزار و ۲۰۰ نفر است


به اذعان وزارت بهداشت و کارگزاران رژیم، استانهای خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، کردستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، مازندران، همدان، کرمان و ایلام در وضعیت قرمز یا هشدار و بحرانی هستند.

۲۰ شهرستان از ۲۸ شهرستان خوزستان، در وضعیت قرمز انتشار کرونا قرار دارند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۲۳ شهر ایران بیش از ۴۸ هزار و ۲۰۰ نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۳۱۰ نفر، در ایلام به ۳۰۲ نفر، در خوزستان به ۳۶۶۵ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۴۸۵ نفر، در کردستان به ۹۲۰ نفر، در لرستان به ۱۴۸۵ نفر و در مازندران به ۲۷۴۵ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده امروزش تعداد قربانیان کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۶۳ نفر و شمار مبتلایان جدید را ۲۵۱۶ نفر اعلام کرد و گفت: «استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند» (ایرنا ۱۱ خرداد).

در تهران معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «بیمارستان پاک نداریم.. نمی توانیم بیمارستان پاک اعلام کنیم، چون دوره کمون ویروس کرونا طولانی است» (ایرنا ۱۰ خرداد).

در خوزستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: «۲۰ شهرستان از ۲۸ شهرستان خوزستان، در وضعیت قرمز انتشار کرونا قرار دارند. موارد ابتلا به کرونا در استان فراوان و بیش از انتظار است، از اوایل اردیبهشت ماه با کاهش محدودیتها روند ابتلا به این بیماری در خوزستان صعودی شده است»(ایرنا ۱۱ خرداد).

مولوی نماینده مجلس ارتجاع از آبادان گفت: «ویروس کرونا در خوزستان بیداد می‌کند، مردم در خوزستان در حال پر پر شدن هستند، آمار روزانه مبتلایان در خوزستان آن را در رتبه اول کشور قرار داده است» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۱ خرداد). در دزفول «آمار مبتلایان همچنان به طورصعودی درحال افزایش است و این سیرصعودی موجی از نگرانی در بین مردم ایجادکرده است. روندصعودی که مردم علت آن را بی‌تدبیری مسئولان می دانند» (خبرگزاری سپاه قدس ۱۱ خرداد).

در اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تا کنون هزار نفر از بیماری کرونا فوت کرده‌اند...کادر درمان همچنان با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند» (خبرگزاری برنا ۱۰ خرداد). وی در مصاحبة دیگری گفت: «یک هزار و ۱۰۰ نفر بیمار مبتلای قطعی و مشکوک به کرونا در اصفهان به جز منطقه کاشان جان خود را از دست داده‌اند... مطالبات پزشکان از فروردین ۹۸ و مطالبات پرستاران از خرداد سال گذشته تاکنون پرداخت نشده است و اولویت ما پرداخت این مطالبات است» (سایت قلم ۱۰ خرداد).

در کردستان یک عضو شورای شهر سنندج گفت: «اوضاع بحرانی است عادی جلوه دادن اوضاع به هر بهانه‌ ای پاک کردن صورت مسئله است... متأسفانه میزان مرگ و میر بر اساس اطلاعات سازمان آرامستان‌ها در اکثر روزها بیشتر از آمار رسمی است به طوری که در این اواخر روزانه پنج و بعضاً شش نفر فوتی و مشکوک به کرونا در بهشت محمدی دفن شده اند (غریب سجادی-ایمنا ۱۰ خرداد). معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: «روند افزایش شیوع ویروس کرونا در سه شهر سنندج، سقز و مریوان بسیار نگران کننده است» (خبرگزاری سپاه قدس ۱۰ خرداد).

در همدان معاون دانشگاه پزشکی ابن سینا اعلام کرد: «مواردی از طغیان های این بیماری درون خانواده ها و در محله های کوچک که دارای ارتباط با هم بوده اند، رخ داده است» ( ایسنا ۱۱ خرداد). در این استان «بیمارستان ها از کمبود تخت آی سی یو برای بیماران غیرکرونایی خبر میدهند. در روزهای گذشته شاهد کمبود تخت آی سی یو در بیمارستان بهشتی و سرگردانی بیماران بد حال بوده ایم» (خبرگزاری نیروی ۱۰ خرداد).

در آذربایجان شرقی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «با توجه به اینکه محدودیت ها برداشته شده است شاهد افزایش بیماری کرونا در سنین پایین‌تر به خصوص بین جوانان هستیم. ۵۰ درصد افراد مبتلا زیر ۵۰ سال سن دارند» (انتخاب ۱۰ خرداد).

در کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: «شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان بحرانی است. ۳۵ درصد افراد مبتلا به کرونا در جنوب استان کرمان از نیروهای اداری و کارمندان هستند در شرایط فعلی باید از هرگونه تجمعی جلوگیری کرد» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۰ خرداد).

در کرمانشاه فرماندار قصرشیرین گفت: «وضعیت این شهرستان از نظر افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا نگران‌کننده است» (ایرنا ۱۱ خرداد).
در ایلام استاندار با اشاره به افزایش بیماران بستری کرونایی در این استان گفت: «افزایش مبتلایان در ایلام زنگ هشدار است و این هشدار را باید جدی گرفت»(خبرگزاری نیروی قدس ۱۱ خرداد).

خبرگزاری رسمی رژیم امروز گزارش کرد مازندران با ۳۰۰ بیمار بستری با «وضعیت حاد تنفسی» در بین ۸ استانی قرار میگیرد که «از لحاظ وضعیت ویروس کرونا به مرز هشدار رسیدند». در قاموس لاپوشانی و لغتنامه بهداشت و درمان رژیم آخوندی «وضعیت حاد تنفسی» به معنی فوت قریب الوقوع است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ (۳۱ می ۲۰۲۰)