آمار قربانیان کرونا در ۳۲۵ شهر بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ نفر است

برغم تعطیلی ۱۰ روزه ادارات و اصناف در اهواز ۵ بیمارستان دیگر مجبور به قبول بیماران کرونایی شدند. آتش‌نشانی اهواز از ابتلا ۵۲ آتش‌نشان به کرونا خبر داد

وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: استان‌های هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان های شرقی و غربی در وضعیت هشدار قرار دارند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۲۵ شهر ایران از ۴۹ هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۶۴۰ نفر، در آذربایجان غربی به ۱۳۶۰ نفر، در بوشهر به ۴۵۰ نفر، در خوزستان به ۳۸۶۰ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۶۳۵ نفر، در قم به ۳۵۸۵ نفر و در لرستان به ۱۶۵۰ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت امروز گفت: «وضعیت خوزستان همچنان قرمز است... استان‌های هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان شرقی و غربی در وضعیت هشدار قرار دارند».

وزیر بهداشت روحانی گفت: «از گوشه‌هایی از این زمین در دقیقه ۹۰ ما گل خواهیم خورد. کرونا تمام نشده کرونا هر لحظه ممکن است دوباره ما را غافلگیر کند» (تلویزیون رژیم ۱۵ خرداد).

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نوشت: «این روزها شاهد شیوع موج دوم کرونا در ۱۰ استان کشور هستیم. خوزستان، آذربایجان شرقی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گیلان، لرستان، کردستان، بوشهر، مازندران، همدان. در روزهای اخیر روند رو به رشد مبتلایان و بستری شدگان در بیمارستان ها را شاهد هستیم».

در خوزستان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مبتلایان جدید به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۷۹۲ نفر اعلام کرد که بالاترین رقم در هفته‌های اخیر است (آفتاب نیوز ۱۵ خرداد). مسئول روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان از اختصاص تمام بخش‌های بیمارستان آیت‌الله طالقانی به بستری کردن بیماران کرونایی خبر داد. سازمان آتش‌نشانی اهواز از ابتلا ۵۲ نفر از آتش‌نشانان این شهر به کرونا خبر داد (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۶ خرداد). یک رسانه حکومتی نوشت: «ظرفیت بیمارستان رازی اهواز به عنوان بیمارستان معین بیماران کرونایی تکمیل و دانشگاه علوم پزشکی اهواز مجبور به پذیرش بیمار در ۵ بیمارستان جدید اهواز شد. خوزستان دارای سومین جمعیت حاشیه نشینی است. مردم حاشیه‌نشین چاره ای جز فرار از قرنطینه و امرار معاش به هر شکل را پیش روی‌شان قرار نداده است. خوزستان طی ۲ هفته گذشته روزانه یک چهارم مبتلایان جدید در کشور را به خود اختصاص داده و به رغم تعطیلی ۱۰ روزه ادارات و نیز صنوف با ریسک خطر بالا، این روند همچنان افزایشی است» (رویداد۲۴- ۱۵ خرداد).

در فارس معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: «طی ۲۴ ساعت گذشته با یک افزایش چشمگیر و بی سابقه روبرو بوده‌ایم... آمار مبتلایان در استان فارس به ۶ هزار و ۳۹۷ مورد رسیده است» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۵ خرداد). دکتر مطلبی متخصص بیماری های عفونی در شیراز گفت: «طی هفته جاری آمار ابتلای روزانه به کرونا در فارس مجدداً وارد کانال صعودی سه رقمی شده است... ما این تعداد بستری در بخش کرونا را فقط در یک دوره و آن هم در زمان اوج بیماری کرونا در کشور در ایام نوروز داشتیم که می توان با جرات گفت مجدداً زنگ خطر جدی به صدا درآمده است.. اوضاع خوبی در انتظار نیست» (ایرنا ۱۵ خرداد).

در کرمانشاه رییس کمیته اطلاع رسانی دانشگاه پزشکی گفت: «با شناسایی ۲۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۵ هزار و ۷۵۲ نفر رسید» (خبرگزاری صدا وسیمای رژیم ۱۵ خرداد).

در سیستان و بلوچستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: «تاصبح امروز آمار بیماران قطعی کووید-۱۹ حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به ۶۳۴ نفر افزایش پیدا کرد. در دلگان روز گذشته ۶ نفر از شهروندان با تست مثبت کرونا جان باختند» (همشهری ۱۵ خرداد).

در هرمزگان معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «با ابتلای ۲۰۶ نفر دیگر به کرونا شمار مبتلایان در استان به ۴ هزار و ۶۸۶ بیمار افزایش یافت. در دو هفته اخیر، شرایط بسیار بحرانی و شکننده‌ایی بوجود آمده است که اگر محدودیت‌ها و رعایت جدی...صورت نگیرد، هفته آینده با چالش بزرگی روبرو می‌شویم» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۵ خرداد).

در آذربایجان غربی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در یک ماه گذشته آمار بیماران کرونایی در مهاباد با شیب صعودی و نگران کننده‌ای در حال افزایش است» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۶ خرداد).

در بوشهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «روند شیوع ویروس و ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر صعودی است. استان بوشهر در وضعیت هشدار جدی قرار دارد (خبرگزاری نیروی قدس ۱۵ خرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۶ خرداد ۱۳۹۹ (۵ ژوئن ۲۰۲۰)