آمار قربانیان کرونا در ۳۲۷ شهر از ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر است



شمار جان‌باختگان در دو بیمارستان آتیه و میلاد در تهران دست کم ۴۲۵ نفر است

مشاور وزیر بهداشت: تعداد بیماران رو به افزایش است. مردم باید بدانند که یک تا دو سال آینده با اپیدمی کرونا زندگی می‌کنیم
ما در ایران سریعتر از اروپا در بازگشایی‌ها عمل کردیم. فکر می‌کردیم وضعیت در حال عادی شدن است در حالی که این طور نبود...

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۲۷ شهر ایران از ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر شده است. شمار جانباختگان در اصفهان به ۲۵۶۵ نفر، در تهران به ۱۰۵۵۰ نفر، در خوزستان به ۴۰۷۰ نفر، در زنجان به ۵۳۲ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۷۸۵ نفر، در لرستان به ۱۶۸۷ نفر و در هرمزگان به ۳۱۰ نفر رسیده است.
بنا به گزارش پزشکان از اسفند ماه تا کنون در بیمارستان میلاد تهران ۲۶۰ نفر از بیماران کرونایی و در بیمارستان آتیه تهران ۱۶۵ نفر جان باخته اند. سازمان مجاهدین در ۸ و ۱۲ خرداد شمار جان باختگان در ۲۳ بیمارستان دیگر تهران را جمعاً ۵۹۸۰ نفر اعلام کرد. در استان تهران بیماران کرونایی در ۱۳۸ بیمارستان دولتی و خصوصی بستری شده اند. در اکثر بیمارستانها میزان مراجعات در هفته دوم خرداد نسبت به هفته‌های قبل افزایش یافته است. در بیمارستان آتیه در هفته اول خرداد شمار مراجعه کنندگان مشکوک به کرونا روزانه ۴۰ نفر بود اما در هفته دوم به ۹۰ نفر افزایش یافت.
اردکانی مشاور وزیر بهداشت به وخامت اوضاع اعتراف کرد و گفت: «تعداد بیماران شناسایی شده رو به افزایش است ... مردم باید بدانند که یک تا دو سال آینده با اپیدمی کرونا زندگی می‌کنیم... ما در ایران سریعتر از اروپا در بازگشایی‌ها عمل کردیم. فکر می‌کردیم وضعیت در حال عادی شدن است در حالی که این طور نبود... هر تست کرونا حدود ۴۰۰ هزار تومان برای دولت تمام می شود... مطمئن هستم اگر وضعیت بدتر شود قطعاً محدودیت‌ها بر می‌گردد و باید این اتفاق بیفتد».(ایرنا۲۰ خرداد).
از سوی دیگر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت رژیم، از دور خارج شده و برکنار گردید. سخنگوی جدید امروز اعلام کرد: «آمار مبتلایان کرونا در استانهای کردستان، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کرمانشاه رو به افزایش است. در روزهای گذشته به طور کلی آمار مبتلایان کرونا در کشور سیر صعودی داشته است»(ایرنا ۲۰ خرداد).
در تهران زالی رییس ستاد کرونا گفت: «مراجعین به مراکز و بیمارستانها ... بالغ بر سه و نیم درصد رشد را نسبت به ۲۴ساعت قبل خودشان، نشان می‌دهند» (شبکه خبر رژیم ۱۹خرداد).
در خوزستان سخنگوی دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: «در خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۶۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و در آبادان معاون دانشکده علوم پزشکی از تکمیل ظرفیت بیمارستان آیت الله طالقانی خبر داد و گفت: تعدادی از بیماران در بیمارستان خمینی شرکت نفت پذیرش شدند... پیش‌بینی میشود خرداد، ماه سختی باشد و روند صعودی ابتلا تا دو هفته دیگر ادامه داشته باشد» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۹ خرداد).
در هرمزگان عضو شورای به اصطلاح اسلامی بندرعباس گفت: «در این شرایط بحرانی که با گذشت هرساعت وضعیت شهر زخم‌خورده بندرعباس وخیم و وخیم‌تر می‌شود... عدم مدیریت صحیح می‌تواند سبب بروز فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر شود که جان هزاران نفر از شهروندان را با خطر بسیار جدی روبه‌رو می‌کند. مسئولان متولی امر نیز راهکار مناسبی برای کنترل طغیان بیماری کرونا ندارند... گناه مسئولان آنگاه سنگین‌تر می‌شود که انفجار آمار را نتیجه بی‌مبالاتی مردم می‌دانند درحالی‌که هیچ اقدام مؤثری در زمینه مقابله با شیوع بیماری از سوی مسئولان انجام‌ نشده است»( سایت حکومتی بازخبر ۲۰ خرداد۹۹).
در کرمانشاه استاندار گفت: «تعداد مبتلایان روند صعودی دارد. هیچ افق روشنی از این بیماری وجود ندارد. روز گذشته ۶۲۰ تست انجام شد که ۲۱۳ مورد مثبت اعلام شد و این نشان‌دهنده وضعیت هشدار در استان است» (همشهری۱۹خرداد).
در گلستان معاون سیاسی امنیتی استان گفت: «در روزهای اخیر مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به بیمارستان ها بیشتر شده... و امکان شیوع دوباره بیماری وجود دارد. اگر تعداد مبتلایان و بستری ها از یک حدی عبور کند، سریعاً محدودیت‌ها و تصمیمات جدیدی لحاظ خواهد شد» (خبرگزاری نیروی قدس۱۹خرداد).
در زنجان رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «بیماری کرونا در این استان روند افزایشی به خود گرفته است. ایجرود و سلطانیه به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت سفید قرار داشتند اما اکنون ایجرود به مرحله قرمز رسیده است»(ایرنا ۲۰ خرداد).
محجوب عضو کمیته پیشگیری از کرونا گفت: «سوء مدیریت دولتی و فقدان نظارت و کنترل...از جمله دلایل اوج گیری بیماری در کانون های قبلی و بسیاری از مناطق پاک کشور (است)... اولویت دادن به معیشت مردم با سیاست گذاری ایمنی جمعی یا ایمنی گله‌ای کشور را به نقطه ای رسانده ...که کرونا امروز در کشور اوج گرفته است و بیماری در کشور مهار و مدیریت و کنترل نشده است »(سایت حکومتی راهبرد معاصر ۱۹ خرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ (۹ ژوئن ۲۰۲۰)