اذعان رسانه های حکومتی به افزایش بی‌سابقه بیماران کرونا در کشور


تلویزیون حکومتی: افزایش بی‌سابقه آمار مبتلایان به کرونا در استان لرستان

مجری: کرونا هم‌چنان در استان می‌تازد، شناسایی ۱۴۹بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۴۹بیمار جدید در استان شناسایی شد که مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ به ۵۵۱۲نفر رسید. ۵۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
با توجه به افزایش بی‌سابقه آمار مبتلایان به کرونا در استان به‌ویژه در چند روز اخیر می‌طلبد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مسئولان نیز اعمال محدودیتها را برای مدیریت کرونا تشدید کنند.

تلویزیون حکومتی:شیوع کرونا شهر سنندج را در وضعیت قرمز قرار داد. زنگ خطر کرونا در چند استان از جمله کردستان به صدا در آمده است
مجری: زنگ خطر کرونا در چند استان از جمله کردستان بصدا در آمده است.
شیوع کرونا شهر سنندج را در وضعیت قرمز قرار دارد تا جایی که معاون درمان وزیر بهداشت که به کردستان رفته هشدار داد اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند اوضاع بدتر می‌شود.
یک پرستار: مریض هایمان خیلی زیاد شده خیلی خیلی زیاد شده و خیلی بدحال‌تر شدند.
یک پرستار: درست است که ما وظیفه مان هست ولی واقعاً تحمل این لباس‌ها خیلی سخت است برایمان
استاندار کردستان: به‌هرحال استان کردستان با کمبود امکانات و محدودیتهایی که در بحث اعتباری و آن مسائل داشته من درخواستم این است که انشاالله استان کردستان مورد توجه ویژه قرار بگیرد در این شرایط
گزارشگر: شهر سنندج با افزایش تعداد مبتلایانش به ویروس کرونا طی چند روز گذشته در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

خبرگزاری صدا و سیما- بیمارستان توحید - سنندج: در چند هفته گذشته فقط همین ساختمان یعنی ۴ بخش درگیر بیماران کرونایی بود اما اکنون به‌دلیل افزایش بیماران هشت بخش دیگر به این چهار بخش اضافه شده یعنی الآن ۱۲ بخش و به‌طور کلی شرق بیمارستان توحید درگیر بیماران کرونایی است.

تلویزیون رژیم:آذربایجان شرقی یکی از استانهای با شیوع بالاست از هفته گذشته موارد بیماری و حتی موارد بستریهای بخشهای ویژه رو به افزایش است.
مجری: با توجه به این‌که آذربایجان شرقی از نظر شیوع کرونا در وضع هشدار قرار گرفته احتمال بازگشت محدودیتهای اجتماعی بعید به‌نظر نمی‌رسد ارتباط تلفنی برقرار کردیم با معاون بهداشتی علوم پزشکی استان آقای دکتر درستی سلام بفرمایید با توجه به وضع هشدار استان نظر شما در زمینه اعمال محدودیتهای اجتماعی چیست.

دکتر درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی: استحضار دارید که استان ما یکی از استانهای با شیوع بالا هست در روزهای اخیر تقریباً از هفته گذشته تعداد موارد بیماری ما رو به افزایش هست و حتی تعداد موارد بدحال و بستریهای بخشهای ویژه رو به افزایش هست و این نگران‌کننده هست اگر واقعاً به همین شکل روال ادامه پیدا بکند چاره‌ای غیر از برگشت محدودیتها و اعمال مجدد محدودیتهای اجتماعی اقتصادی واقعاً وجود ندارد.. واقعا جای نگرانی هست که ممکن است محدودیتها مجدد برگردد و هیچ بعید نیست که این روزها واقعاً مسئولان ارشد استانی چنین تصمیمی را گرفته باشند.