آمار قربانیان کرونا در ۳۳۰ شهر از ۵۰ هزار و ۹۰۰ نفر بیشتر است


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:تعداد مبتلایان روند صعودی دارد. شیب موارد بستری‌بسیار در حال افزایش است باید برای وضعیت بحرانی خودمان را آماده کنیم

رئیس کل سازمان نظام پرستاری: در بحران کرونا بالغ بر ۷ هزار پرستار در کشور به این بیماری مبتلا شدند.
بیش از ۱۵۰ تن از کادر درمان بزرگ‌ترین بیمارستان سپاه به کرونا مبتلا شده‌اند
کمیته اپیدمیولوژی‌ وزارت بهداشت: بالاترین میزان شیوع ویروس در استان‌های آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، قزوین و قم است. بسیاری از استان‌ها به شرایط بغرنج‌تری نسبت به اردیبهشت رسیده‌اند و ممکن است به‌زودی موج دوم بیماری کووید ۱۹ در ایران آغاز شود

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۳۰ شهر ایران از ۵۰ هزار و ۹۰۰ نفر بیشتر شده است. شمار جانباختگان در اصفهان به ۲۵۹۰ نفر، در خوزستان به ۴۱۳۰ نفر، در سیستان و بلوچستان ۱۸۵۵ نفر، در قم به ۳۶۴۰ نفر، در کردستان به ۱۰۲۰ نفر، در کرمانشاه به ۱۲۴۰ نفر و در هرمزگان ۳۳۷ نفر رسیده است.

گزارش کمیته اپیدمیولوژی‌ وزارت بهداشت تصریح می‌کند: «میزان شیوع این ویروس در بسیاری از استان‌های ایران رو به افزایش است...درحال‌حاضر بالاترین میزان شیوع ویروس کرونا در استان‌های آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، قزوین و قم است... بررسی این معیار نشان می‌دهد که حالا بسیاری از استان‌های ایران به شرایط بغرنج‌تری نسبت به اردیبهشت رسیده‌اند و ممکن است به‌زودی موج دوم بیماری کووید ۱۹ در ایران آغاز شود» (شرق ۲۲ خرداد).

در تهران علیرضا زالی رئیس ستاد کرونا با اشاره به افزایش میزان مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌های تهران گفت: «اگر در تحلیل های آماری به آغاز موج‌های جدید کرونا برسیم در باز گشایی‌ها بازنگری می‌کنیم» (شبکه خبر رژیم ۲۲ خرداد).

درهرمزگان دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: «طی ۲۴ ساعت اخیر ۳۵۱ مبتلای جدید به کرونا در استان شناسایی شده است که شمار مبتلایان را به ۶۶۲۵ نفر رساند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۱ خرداد). جهانبخش نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها خطاب به روحانی گفت: «استان هرمزگان وضعیت نسبتاً مطلوبی داشت اما اظهارنظر با عجله و غیرکارشناسی در اعلام وضعیت عادی و سفید شرایطی ایجاد کرد که امروز در بحرانی‌ترین شرایط و در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد...آمار مبتلایان و فوت شدگان در این استان بسیار نگران‌کننده است چرا که این موضوع حاصل بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی است».

درکرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: «آمار مبتلایان بستری نسبت به ماه گذشته بیش از ۲ برابر افزایش یافته و همین طور تعداد فوتی‌ها بر اثر کرونا نیز طی یکی دو هفته گذشته افزایش داشته است. تعداد بیماران بدحال نیز هر روز بیشتر می شود.» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۱ خرداد).

در کردستان خبرگزاری نیروی تروریستی قدس با تأکید بر اینکه در بخش کرونای بیمارستان توحید سنندج «جای سوزن انداختن هم نیست» نوشت: «این روزها علاوه بر اینکه آمار بستری‌ها صعودی و چند برابری شده و مدافعان سلامت هم خسته شده اند... یکی از پرستاران گفت واقعاً این روزها پرسنل و کادر درمان خسته و کمبود نیرو داشته و تعداد بیماران بسیار بسیار زیاده شده است... براساس مشاهدات عینی، روزانه تعداد بیماران به حدی زیاد است که دیگر ظرفیت تخت ها و بیمارستان جوابگو نیست... آمار نگران کننده شمار مبتلایان ویروس کرونا در استان کردستان امروز رکورد جدیدی زد که در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۲ نفر دیگر به شمار مبتلایان به ویروس کرونا اضافه شده است... قطعاً در روزهای آینده بحران کرونا در استان کردستان به ویژه شهر سنندج وخیم تر و جبران ناپذیرتر بوده و در این مسیر شکست سختی خواهیم (خورد)» (تسنیم خبرگزای نیروی تروریستی قدس ۲۱ خرداد).

در ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در حوزه تحت پوشش دانشگاه پزشکی ایلام روند صعودی دارد و شیب موارد بستری‌شده بسیار در حال افزایش است باید برای وضعیت بحرانی خودمان را آماده کنیم و کرونا هر لحظه ممکن است قدرتمندتر از قبل بازگردد» (همشهری ۲۲ خرداد).

در خوزستان، روابط عمومی دانشگاه پزشکی اهواز اعلام کرد: «از امروز پنجشنبه ٢٢ خردادماه ٩٩، بنا به دستور شورای عالی اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت؛ مقرر گردید که آمار روزانه کرونا در استان‌ها، تنها از طریق شورای عالی اطلاع‌رسانی فوق‌الذکر بوده و توسط سخنگوی وزارت بهداشت به صورت روزانه اعلام شود» (ایسنا ۲۲ خرداد). متعاقباً یک رسانه حکومتی نوشت: «به نظر می‌رسد که مسئولان تنها راه مقابله با ویروس کرونا را در سانسور آمار یافته‌اند و گمان می‌کنند با عدم شفافیت در این خصوص و بی اطلاع نگه داشتن مردم از آمار روزانه هر استان، می‌توانند از شیوع این ویروس مرگبار در کشور جلوگیری کنند» ( آفتاب یزد ۲۲ خرداد).

محمدمیرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: «در بحران کرونا بالغ بر ۷ هزار پرستار در کشور به این بیماری مبتلا شدند» (ایسنا ۲۱ خرداد). تاکنون بیش از ۱۵۰ تن از کادر درمان بیمارستان بقیه‌الله، بزرگ‌ترین بیمارستان سپاه، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند (میزان ۲۱ خرداد).

 دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ (۱۱ ژوئن ۲۰۲۰)