آمار قربانیان کرونا در ۳۳۰ شهر از ۵۱ هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر است



در کرمانشاه برای نخستین بار پس از شیوع کرونا تعداد مبتلایان در یک شبانه روز از مرز ۳۰۰ گذشت و به ۳۱۴ مورد رسید

در کردستان تعداد بیماران کرونایی به‌شدت رو به افزایش است. بیمارستان‌های بعثت و کوثر در سنندج پشتیبان دوم و سوم بیمارستان توحید شدند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۳۰ شهر ایران از ۵۱ هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر شده است. شمار جانباختگان در اصفهان به ۲۶۳۵ نفر، در بوشهر به ۴۷۰ نفر، در خراسان شمالی به ۵۷۵ نفر، در خوزستان به ۴۱۵۵ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۸۹۵ نفر، در کرمان به ۶۱۰ نفر، در کرمانشاه به ۱۲۵۵ نفر، در هرمزگان به ۳۵۵ نفر، در همدان به ۱۳۲۵ نفر و در یزد به ۷۳۰ نفر رسیده است.

فتحیان مشاور وزیر بهداشت رژیم و رئیس ستاد قرارگاه مبارزه با کرونا گفت: «خراسان رضوی، بوشهر، هرمزگان، خوزستان و لرستان در وضعیت قرمز است و بحرانی‌ترین وضعیت را در خوزستان داریم» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۲ خرداد).

در کرمانشاه «برای نخستین بار پس از شیوع کرونا تعداد مبتلایان در یک شبانه روز از مرز ۳۰۰ گذشت و بنا به گزارش رییس کمیته اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی ️تعداد موارد مثبت قطعی در استان در شبانه روز گذشته به ۳۱۴ مورد رسید» (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۲۲ خرداد).

در کردستان «به‌دنبال افزایش بی‌شمار آمار مبتلایان به ویروس کرونا و تداوم وضعیت قرمز، بیمارستان توحید سنندج به‌طور کامل به بیماران کرونایی اختصاص یافت. تعداد بیماران کرونایی به‌شدت رو به افزایش قرار دارند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: با توجه به بررسی نمودارهای ابتلا...بیمارستان بعثت و کوثر سنندج نیز به‌عنوان پشتیبان دوم و سوم بیمارستان توحید در نظر گرفته شده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۲ خرداد).

در آذربایجان شرقی معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریزگفت: «شیوع ویروس کرونا در طی چند روز گذشته در استان افزایش یافته و استان ما یکی از استان‌هایی است که در مرز هشدار قرار دارد» (عصر ایران ۲۲ خرداد). بر اساس «آخرین ارزیابی وزارت بهداشت از ۲۱ شهرستان استان آذربایجان شرقی ۹ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۲ خرداد).

در همین حال آخوند علوی وزیر گشتاپوی آخوندها ضمن ابراز وحشت از خیزشهای مردمی برای تسلی دادن مزدوران اطلاعات و پاسداران نظام گفت: «در آغاز شیوع بیماری کرونا دغدغه ای داشتیم که مسائل اقتصادی و اجتماعی و عوارض ناشی از آن موجب چالش امنیتی شود که امروز اعلام می‌کنیم عوارض کرونا در کشور، امنیتی نشد» (خبرگزاری مهر ۲۳خرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۳ خرداد ۱۳۹۹ (۱۲ ژوئن ۲۰۲۰)