روزنامه ایتالیایی ریمینی تودی:‌ توافق با رژیم آخوندی، توافقی خطرناک برای امنیت ملی ایتالیا


روزنامه ایتالیایی ریمینی تودی تهدیدات سلامتی وامنیتی قرارداد پرواز بین رژیم آخوندی و خطوط هوایی ایر ریمنی را به چالش کشیده است.

این روزنامه می نویسد:‌ پروازها از ایران به ریمینی ( ایتالیا )، مشاور استانداری آقای تالیافری (Tagliaferri ) میگوید ”توافقی خطرناک برای امنیت ملی”

بعد از بحث توافق بین خطوط هوایی ریمینی ( ایر ریمینی ) و ایران ایر در مجلس، موضوع به شورای استان هم کشیده شد.
ویروس کرونا و تروریزم، آیا توافق بین شرکتی که فرودگاه ریمینی را اداره میکند و هواپیمائی ملی ایران سلامتی و امنیت شهروندان استان امیلیا- رُمانیا را به خطر میاندازد؟.
بعد از بحث توافق بین خطوط هوایی ایر ریمینی و ایران ایر در مجلس، موضوع مورد توجه شورای استانی هم قرار میگیرد. سئوال را مشاور استانداری Giancarlo Tagliaferri در مورد این توافق با استیضاح شورا مطرح میکند. به گمان وی با این توافق دو ریسک وجود دارد: بهداشتی و امنیت ملی. دلائل؟ بنظر او در درجه اول تا آنجائی که به پاندمی مربوط میشود ایران هنوز در مرحله اضطراری میباشد و پروازها بین این کشور و چین خارج از هر گونه کنترل و پروتکلی در جریان هستند.
اما در رابطه با امنیت ملی آنچه باعث نگرانیست خطر تروریزم بین المللی از نوع مذهبی آن میباشد که بیشتر از بیست سال است که جامعه بین المللی را به دغدغه انداخته است.
آقای تالیافری Tagliaferri در استیضاح خود قویاً میگوید که یک مسئلهُ امنیتی موجود است. ایران ایر در لیست تحریمهای آمریکا گنجانده شده، ماهان ایر نیز بدلیل روابطش با سپاه پاسداران از طرف اروپا متوقف شده است. کمپانی هواپیمائی ایران میتواند پلی برای انتقال جهادیست های شیعه به سوریه درست کند و فرماندهان سپاه را به اروپا آورده و ریسک توطئه به اهداف حساس تروریستی را افزایش دهد.
به این دلایل شورای استانی تصمیم به تحقیق و اشراف به اینکه"آیا ارزیابیهای لازم بهداشتی در رابطه با خطر سرایت کرونا به سایر نقاط کشور از این استان به عمل آمده و آنها چی هستند؟ بخصوص با در نظر گرفتن تفاوت طرق اتخاذ شده برای محدود کردن و جلو گیری از شیوع کرونا در دو کشور، علاوه بر لزوم دانستن اینکه آیا ارگانهای مربوطه در رابطه با افزایش ریسک تروریزم بدنبال گشایش بیشتر با ایران ایر در جریان قرار گرفته اند؟.
روزنامه اینترنتی ریمینی تودی Riminitody ۲۹ ژوئن