آتش سوزی در مرکز مونتاژ سانتریفیوژ در نظنز


در پی آتش سوزی در سایت نطنز صالحی رئیس سازمان برای کنترل امور خود را شتابان به نطنز رساند.

کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی به تلویزیون رژیم گفت در بامداد امروز در یکی از سوله های در دست احداث در مجتمع هسته ای حادثه ای داشتیم و این سوله فاقد مواد هسته ای است و آلودگی هم ندارد ولی برخی رسانه های معاند مساله آلودگی را مطرح کردند که صحت ندارد.
از سوی دیگر رمضان علی فردوسی فرماندار نظنز ادعا کرد:یکی از سوله‌های مختص وسایل اسقاطی دچار آتش‌سوزی شده است در حالیکه کمالوندی گفته بود حادثه در یکی از سوله های در دست احداث در سایت نطنز بوده است.
بنا بر گزارش های معتبر و عکسهای ماهواره ای محل «حادثه» مرکز مونتاژ سانتریفوژ در نطنز بوده است.
شایان یادآوری است که علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم دو ماه پیش اعلام کرد به ‌زودی از نسلی جدید از سانتریفیوژها در تأسیسات غنی‌سازی نطنز رونمایی می‌شود.
 نکته قابل توجه دیگر اینکه آتش سوزی در نطنز درست ۶ روز پس از انفجارهای بزرگ در پارچین در محل تولید سرهای جنگی برای موشکهای بالستیک صورت میگیرد. رژیم تلاش کرد آن انفجارهای بزرگ را مخزن گاز جلوه بدهد اما عکسهای ماهواره ای از ناحیه سوخته در خجیر که متعاقباً منتشر شد دروغهای زنجیره ای رژیم را آشکار کرد. این فعل و انفعالات در شرایطی است که شورای حکام در سازمان بین المللی انرژی اتمی خواهان بازدید از سایتهایی است که رژیم هنوز اجازه بازدید از آنها را نداده است. همزمان شورای امنیت ملل متحد به بررسی گزارش دبیرکل در باره نقض برجام توسط رژیم مشغول است. سایت نطنز در ۲۰ مرداد ۱۳۸۱ توسط مجاهدین افشا شد.