نیویورک تایمز:حمله در مجموعه هسته‌ای نطنز با استفاده از یک بمب قدرتمند انجام شد


نیویورک تایمز طی مقاله یی به نقل از یک مقام مطلع در خاورمیانه نوشت: حمله در مجموعه هسته‌ای نطنز با استفاده از یک بمب قدرتمند انجام شد.

نیویورک تایمز می افزاید:‌ یک عضو سپاه پاسداران نیز که در این رابطه توجیه شده گفت از مواد انفجاری در این حمله استفاده شده است... اگر ثابت شود که نطنز مورد حمله یک نیروی خارجی قرار گرفته، ضربه‌پذیری رژیم ایران را در شرایطی نشان میدهد که اقتصاد این کشور بخاطر تحریمها به حالت خفگی درآمده و مردم آن به شدت در تنگنای پاندمی کرونا قرار گرفته اند...
نیویورک تایمز می نویسد:‌ رژیم ایران پذیرفت که آتش‌سوزی در سایت اصلی غنی‌سازی ایران در نطنز برنامه اتمی آن را ماهها عقب نگه‌میدارد.
نیویورک تایمز به نقل از عضو سپاه پاسداران افزود: احتمال بیشتر به این داده میشود که مواد منفجره بطور مخفیانه به داخل سایت برده شده است. بهرحال این حمله به خوبی نشاندهنده یک حفره بزرگ در سیستم امنیتی سایت است. وی گفت این حادثه به احتمال زیاد طرح انتقال تأسیسات حساس ایران را به زیرزمین تسریع میکند...

از سوی دیگر حکومت آخوندی پس از گذشت ۳ روز از انفجار مرکز اتمی رژیم در نطنز، به گوشه یی از خسارات وارده اعتراف کرد. بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی آخوندها گفت: تجهیزاتی که در این سالن وجود داشت تجهیزات اندازه گیری و ابزارهای دقیق بودند که در اثر این حادثه بخشی از آن از بین رفته و بخش دیگری نیز خسارت دیدند. بدلیل نوع تجهیزات حتی اگر حادثه ابعاد کوچکتری نیز می داشت دیگر نمی‌توانست قابل استفاده باشد.
وی افزود: مراجع امنیتی میدانند علت حادثه چیست اما بنا به ملاحظات امنیتی بنا ندارند در این باره صحبت کنند.
گزارش هاو عکسهای ماهواره ای از محل «حادثه» در نطنز نشان می دهد که انفجار و آتش سوزی در مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته رژیم واقع شده است.

از این پیشتر شورای عالی امنیت رژیم در یک واکنش هراس آلود اعلام کرده بود علت اصلی حادثه تقریباً روشن شده اما به لحاظ امنیتی نمی‌توانیم اعلام کنیم تا در زمان خودش تصمیم‌گیری شود.
کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت رژیم آخوندها گفت: بررسیهای فنی و امنیتی انجام شده از سوی دستگاههای ذیربط، علت وقوع حادثه به صورت دقیق مشخص کرده، اما بدلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز این حادثه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

درهمین حال، اظهارات ظریف در مجلس ارتجاع از سوی آمریکا به عنوان دلیل روشنی این که این رژیم حامی اصلی تروریسم در جهان است، ارزیابی شد.
لن خودورکوفسکی، مشاور روابط عمومی وزارت خارجه آمریکا گفت: سخنان روز یکشنبه جواد ظریف در مجلس رژیم «یک نمایش رسوا کننده» بود. ظریف دروغگو با اعتراف به دروغ گفتن در مذاکرات تأیید کرد که برجام ریاکاری است. ظریف با اشاره به مشورت با سلیمانی و حسن نصرالله برای تقویت اعتبار حرف خودش بر وضعیت رژیم به‌عنوان اصلی‌ترین تروریست دنیا صحه گذاشت.