بالاگرفتن جنگ گرگها و فراخوان اعضای مجلس ارتجاع به استیضاح و احضار روحانی به مجلس


•    اعتراف ظریف به اینکه درسیاست خارجی تحت رهنمودهای سرتروریست قاسم سلیمانی عمل میکرده است

•    نقدعلی نماینده مجلس ارتجاع: محکمه‌ای باید باشد که نه فقط ظریف بلکه روحانی را به محاکمه بکشند به‌خاطر خیانتهایی که به این مملکت نموده است... امروز جناب آقای قالیباف استیضاح رئیس جمهور را کلید بزن

با بالا گرفتن جنگ گرگها در درون رژیم، شماری از نمایندگان مجلس ارتجاع، در حالیکه ظریف وزیر خارجه آخوندها را احضار کرده بودند، خواهان احضار و حتی استیضاح روحانی رییس جمهور رژیم شدند. موسوی لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس ارتجاع روز یکشنبه اعلام کرد: «طرح سؤال از روحانی تا کنون به امضای ۲۰۰ عضو مجلس رسیده و پیش بینی می‌شود تعداد امضاهای نمایندگان افزایش یابد» (خبرگزاری فارس سپاه پاسداران ۱۵ تیر ۹۹)

در همین روز محمد تقی نقدعلی نماینده مجلس ارتجاع از سده (خمینی شهر) خطاب به ظریف گفت: «هر چند تذکراتی که باید به آقای ظریف داد مثنوی هفتاد من خواهد شد محکمه‌ای باید باشد قاضی عادلی باید باشد و نه فقط آقای ظریف بلکه آقای حسن روحانی را به محاکمه بکشند به‌خاطر خیانتهایی که به این مملکت نموده است... امروز جناب آقای قالیباف من از شما سؤال می‌کنم این روشی که مجلس در پیش گرفته است ره به جایی نمی‌برد این‌که ما بنشینیم و حرفهای صد تا یک غاز بعضی از وزرا را بشنویم هیچ سود و ثمری ندارد ... دلار۲۱ هزار تومانی، سکه از ۱۰میلیون تومان گذشته مرغ ۲۰هزار تومانی دیگر توان پاسخگویی نیست اینها نتیجه سیاستهای هفت ساله روحانی و تیم او ست آقای قالیباف دیگر نشستن و گوش کردن به حرفهای بی‌ثمر وزرای دولت بی‌ثمر است استیضاح رئیس جمهور را کلید بزن.»

در همین حال احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی گفت:‌ «اشکالی ندارد که رئیس جمهور بیاید مجلس و به سئوالات نمایندگان پاسخ منطقی دهد... البته بنده با استیضاح روحانی بیشتر موافق هستم. رئیس‌جمهور در حال نزدیک کردن کشور به لبه پرتگاه است. هر کشوری در دنیا به بحران ارزی می خورد کاهش ارزش پول ملی اش بین ۲۵ تا ۵۰ درصد می شود اما در ایران وضعیت فاجعه است. دولت از ۲۱ فروردین ۹۷ تا اواسط مرداد همان سال ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی را با عنوان تهیه کالاهای و نیازهای اولیه جامعه و ۶۵ تن طلا را با تزریق به بازار بر باد داد...این کار مصداق بارز خیانت بود» (سایت الف).

آخوند ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع خطاب به ظریف گفت: «طرف عرایض من کامل حضرتعالی نیستید!! بخشی از آن به راس دولت برمی‌گردد. نکته اول اینکه ریل‌گذاری و هدف‌گذاری در خصوص سیاست خارجی ما از ابتدا غلط بود در دوران شما، مسیر را کج ریل‌گذاری کردید ...شما وارونه عمل کردید،... چرا ملت را به این خسارت محض رساندید؟ چرا به عنوان مذاکره ۳ سال منطقه را رها کردید».

کرمی نماینده دیگر مجلس ارتجاع به ظریف گفت: ‌«آیا آنچه اتفاق افتاده نتیجه سیاستهای شماست؟ یا تفکر انقلابی مقاومت؟ آیا آنچه شده شما کرده‌اید یا حاج قاسم سلیمانی؟ در کدام حیطه است که تئوریهای دولت آقای روحانی کشور را به عقب نبرده باشد؟».
ظریف در پاسخ اطمینان داد که سیاست خارجی رژیم تماما تحت کنترل خامنه ای و امثال قاسم سلیمانی است و گفت: «سیاست خارجی در قانون اساسی در حوزه اختیارات رهبری است و سیاست‌های کلی نظام در حوزه سیاست خارجی را ایشان تعیین می‌کنند». وی افزود «حاج قاسم سلیمانی و بنده هر هفته با هم نشست داشتیم و هماهنگی می‌کردیم، صحبت‌های منطقه‌ای با هماهنگی یکدیگر بود و آنهایی که ایشان، سیدحسن نصرالله و مقاومت عراق و لبنان و فلسطین را می‌شناسند و با آنها دمخور هستند، می‌دانند که روابط ما چگونه بود».

اوج‌گیری جنگ گرگها در درون رژیم، قبل از هرچیز بحران‌های لاعلاج یک دیکتاتوری نامشروع و ضد مردمی‌ را به نمایش میگذارد که در لبه پرتگاه سرنگونی قرار دارد.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۷ تیر ۱۳۹۹ (۷ ژوئیه ۲۰۲۰)