آمار قربانیان کرونا در ۳۴۲ شهر کشور بیش از ۶۸ هزار و ۱۰۰ نفر است


 در شیراز در هفت روز گذشته دست کم ۳۵۰ نفر بیمار کرونایی جان باختند

وزارت بهداشت شمار قربانیان در ۲۴ ساعت گذشته را با یک جهش بی‌سابقه ۲۲۱ نفر اعلام کرد
وزیر بهداشت: گزارش‌های امنیتی برای ما می‌آید. این‌که دوستان از فقر و تهیدستی به سمت طغیان می‌روند، جدی است. رئیس جمهور و نیروهای امنیتی باید به معیشت و عدم شکل‌گیری طغیان فکر کنند
وزیر بهداشت: من مدت‌ها جلوی دوربین نیامدم؛ چون هم قهر بودم، هم دل‌شکسته. وزیر بهداشت که فقط باید به سلامت می‌پرداخت، باید به معیشت بیش از سلامت می‌پرداخت. باید به پرسنل می‌گفت که پروتکل بنویسید که چگونه بازگشایی انجام بدهیم
وزیر بهداشت: مجبورم حرف‌هایی را بزنم که فراتر از ظرفیت برخی اندیشه‌هاست
دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: ممکن است آمار‌های واقعی ۱۰ برابر آمار‌های رسمی باشند
کرونا بمبی ساعتی در تهران است که به زودی منفجر می شود
رئیس بیمارستان خمینی: تعداد بیماران بدحال نیازمند آی سی یو نسبت به بیماران بستری بیشتر شده و بیش از ۴۰ درصد است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۱۹تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۴۲ شهر ایران بیش از ۶۸ هزار و ۱۰۰ نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۹۳۵ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۴۵۰ نفر، در خراسان رضوی به ۵۰۶۰ نفر، درخوزستان به ۵۱۶۵ نفر، در فارس به ۱۴۷۵ نفر، در کردستان به ۱۳۶۵ نفر، در گلستان به ۱۷۱۰ نفر، در مازنداران به ۳۰۳۰ نفر و در همدان به ۱۶۰۰ نفر رسیده است. به گفته پزشکان در شیراز طی یک هفته گذشته دست کم ۳۵۰ نفر از بیماران کرونایی در استان فارس جان باخته‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم، در آمار مهندسی شده اش، شمار قربانیان در ۲۴ ساعت گذشته را با یک جهش بی‌سابقه ۲۲۱ نفر اعلام کرد. وی شمار بیماران تحت مراقبت ویژه را ۳۳۲۴ نفر ذکر کرد که از ابتدای شیوع کرونا در زمستان گذشته بی سابقه است (ایرنا ۱۹ تیر).

روحانی با قساوت آخوندی موج قربانیان را ناشی از «جدی نگرفتن محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها از سوی مردم به ویژه در گردهمایی‌های دوستانه و محافل گوناگون بویژه عروسی‌ها و عزاها» خواند. اما اراجیف روحانی نمی‌تواند حقیقت را تحت الشعاع قرار دهد بنحوی که شمار فزاینده قربانیان، وحشت از قیام و جنگ گرگها در درون رژیم را شدت بخشیده است (ایرنا ۱۹ تیر). نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: ما از یک میلیارد دلار که خامنه ای مشخص کرده بود «زیر ۳۰ درصد را فقط دریافت کردیم... چرا زبان من به عنوان وزیر بهداشت در برابر یک مرجع عالیرتبه کند بشود، به علت استناد به برخی واژه‌های غیرکارشناسی... من مدت‌ها جلوی دوربین نیامدم؛ چون هم قهر بودم، هم دل‌شکسته... به جای این‌که بگویند تو غصه نخور و دنبال بیماری باش و اقتصاد را ما حمایت می‌کنیم، اینجا در دوگانه معیشت و سلامت، وزیر بهداشت که فقط باید به سلامت می‌پرداخت، باید به معیشت بیش از سلامت می‌پرداخت. باید به پرسنل می‌گفت که پروتکل بنویسید که چگونه بازگشایی انجام بدهیم، به جای این‌که بایستید و چگونه ببندیم.گزارش‌های امنیتی برای ما می‌آید. این‌که دوستان از فقر و تهیدستی به سمت طغیان می‌روند،جدی است. رییس جمهور و نیروهای امنیتی باید به معیشت و عدم شکل‌گیری طغیان فکر کنند». وی تهدید کرد که «یک روزنگار کرونا دارم و اگر عمری باشد منتشر می‌شود» و «اگر روزی قرار باشد زحماتی که عزیزان در این دوران کشیدند به هر دلیل مورد هجمه قرار بگیرد، مجبورم حرف‌هایی را بزنم که فراتر از ظرفیت برخی اندیشه‌هاست» (ایرنا ۱۸ تیر)

مدیرگروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:«ممکن است آمار‌های واقعی ۱۰ برابر آمار‌های رسمی باش.ند... اگر آمار مبتلایان ۲ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام می‌شوند، ممکن است آمار واقعی ۲۰ هزار نفر باشند و شاید از این تعداد ۴۰۰ نفر هم فوت کنند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۸ تیر).

در تهران، زالی گفت: «تاالان ۴۴۰۰ نفر از پرسنل بهداشتی درمانی دانشگاهها در تهران ابتلا پیدا کردند...مشوق‌های مالی توزیع شده تاکنون به‌دلیل مشکلات پرداخت کارانه‌ای و درآمدهای اختصاصی جدی تقلیل یافته...یک نارضایتی پنهان از عدم تحقق و تحصیل مشوقهای مالی در مجموعه محیطی وجود دارد... به‌دلیل یک اشتباه راهبردی تهران هیچوقت قرمز تلقی نشده... باید برای یک هفته تهران به‌طور کامل تعلیق بشود... اگر اینهم کفایت نکرد به‌مدت یک هفته ما لاک دان را در تهران اعمال کنیم» (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۱۸ تیر).

سایت حکومتی خبرفوری نوشت:”کرونا؛ بمبی ساعتی در تهران است که به زودی منفجر می شود...وضعیت کرونا در تهران هر روز بدتر می شود... رئیس مجتمع بیمارستانی خمینی گفت: نکته نگران کننده تر این است که تعداد بیماران بدحال که نیازمند بستری در آی سی یو هستند، نسبت به بیماران بستری بیشتر شده و بیش از ۴۰ درصد است. همچنین تعداد بیمارانی که با کمک دستگاه تنفسی، تنفس می کنند بالا رفته است» (سایت خبر فوری ۱۹ تیر).

در خراسان رضوی، عضو شورای شهر مشهد گفت:«در موج دوم شیوع ویروس کرونا همه رکوردها شکسته شده ... افزایش فوت شهروندان مشهدی زنگ خطر را به صدا درآورده است»(ایرنا ۱۹ تیر). «وضعیت در خراسان رضوی و مشهدمقدس همچنان قرمز است و تمهیدات چندانی برای مقابله با وضعیت مشاهده نمی شود...بنا بر اعلام رسمی ستاد کرونای استان وضعیت در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی قرمز است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۹ تیر).

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت:«تمامی بیمارستان‌ها و کادر بهداشت و درمان استان قم در حالت آماده باش کامل به سر می‌برند... علاوه بر بیمارستان کامکار، بیمارستان فرقانی را برای بار دیگر آماده پذیرش بیماران کرونایی کرده ایم» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۸ تیر).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت:«هم اکنون ظرفیت بیمارستان‌های طالقانی و خمینی در ارومیه پر شده و سومین بیمارستان نیز وارد مدار درمان بیماران کرونا شده است. در سایر شهرهای استان ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است و ادامه این روند جای نگرانی دارد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸ تیر).

در گلستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت:«شمار شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در استان گلستان به ۱۲ شهر افزایش یافته و فقط دو شهر علی آباد کتول و مراوه تپه در وضعیت زرد قرار دارند... در برهه ای از زمان، تعداد بیماران بستری به ۱۵۰ نفر رسیده بود اما امروز بیش از ۷۰۰ نفر است» (خبرگزاری حکومتی مهر۱۹ تیر).

در مازندران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت:”شهرهای آمل، بابل، بهشهر، رامسر، محمودآباد، سوادکوه و نوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند... شیوع بیماری کرونا به سرعت افزایش پیدا کرده و اگر این وضعیت را کنترل نکنیم مجبوریم به سمت قرنطینه، برگرداندن محدودیت‌ها و بستن بسیاری از مراکز حرکت کنیم» (ایسنا ۱۹ تیر).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۹ تیر ۱۳۹۹ ( ۹ ژوئیه ۲۰۲۰)