آمار قربانیان کرونا در ۳۴۳ شهر کشور بیش از ۷۰ هزار و ۳۰۰ نفر است



•    نمکی وزیر بهداشت رژیم در نامه به خامنه ای از خود سلب مسئولیت کرد و نوشت: موج جدید را بدلیل غفلت های ساده انگارانه پیش بینی کرده و برای شما نوشته بودم

•    حریرچی: بیش از ۷۲ درصد مبتلایان جدید ۲۴ ساعته کارشان به بستری شدن کشیده میشود
•    بیمارستان ولی عصر بیرجند: آمار بیماران بستری کرونایی به نسبت فروردین ۲ برابر و آمار بستری‌های بخش ویژه چهار تا پنج برابر شده است. بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان در مناطق پرخطر و بسیار پرخطر زندگی می‌کنند
•    روزنامه جهان صنعت: طبقه پایین جامعه، راهی ‌جز نشان دادن اعتراض خود در خیابان‌ها ندارد. دیگر طبقه وسطی وجود ندارد بلکه تمام اقشار جامعه نانی برای خوردن ندارند... وضعیت در شهرستان‌ها به مراتب از تهران نامساعد‌تر است و اگر مسئولان به فکر راه علاج نباشند اعتراضاتی رخ می‌دهد که دیگر جلوی مردم را نمی‌توانیم بگیریم
•    دادستان ارتجاع در خلخال: قرار گرفتن شهرستان در حالت بحران دور از انتظار نیست. در چنین شرایطی، چاره‌ای جز افزایش شدت برخورد نیست

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۴۳ شهر ایران بیش از ۷۰ هزار و ۳۰۰ نفر است. شمار قربانیان درآذربایجان شرقی به ۲۰۹۰ نفر، در آذربایجان غربی به ۲۰۹۵ نفر، در ایلام به ۵۱۰ نفر، در بوشهر به ۷۲۵ نفر، در خراسان رضوی به ۵۲۸۰ نفر، در خراسان شمالی به ۸۸۵ نفر، در فارس به ۱۶۴۵ نفر، در کرمانشاه به ۱۷۹۵ نفر، در کهکیلویه و بویراحمد به ۳۷۰ نفر، در لرستان به ۲۵۸۰ نفر، در مرکزی به ۶۹۷ نفر، در هرمزگان به ۷۸۵ نفر و در همدان به ۱۸۲۵ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده شمار قربانیان در ۲۴ ساعت گذشته را ۲۰۳ نفر و شمار بیماران”تحت مراقبت ویژه“ را ۳۳۷۵ نفر اعلام کرد. عوامل رژیم به صراحت می‌گویند که منظور از ”تحت مراقبت ویژه“ مشرف به موت است.

نمکی وزیر بهداشت رژیم در نامه به خامنه ای، در قبال موج فزاینده قربانیان از خود سلب مسئولیت کرد و نوشت:«قبل از این موج جدید بلاخیز پیش بینی ایام را بدلیل غفلت‌های ساده انگارانه به محضرتان تقدیم کرده بودم» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۲ تیر).
حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در بیمارستان بقیه الله سپاه گفت:”طبق آخرین آمار بیش از ۷۲ درصد مبتلایان جدید ۲۴ ساعته کارشان به بستری شدن در بیمارستان کشیده ... ۷۰ تا از پرسنل فقط توی این بیمارستان درگیر شدند» (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۲۲ تیر).

در تهران رئیس بیمارستان بقیه الله سپاه گفت: «در مقطعی تعداد بیماران تا نزدیک به ۳۰-۴۰ ... کاهش پیدا کرد اما الان داره عدد و آمار بیماران بستری روبه افزایش میگذارد و دیگر نزدیک به ۲۰۰ بیمار بستری در بیمارستان داریم »( تلویزیون شبکه خبر رژیم ۲۲ تیر). علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات بیمارستان مسیح دانشوری گفت علت کمبود کیت به “ادعاهایی که قبل‌تر مطرح کردیم برمی‌گردد. ما گفتیم در زمینه کیت تشخیص کرونا تولید داخلی داریم و همین باعث شد سازمان بهداشت جهانی به ایران کیت ندهند و اگر هم نیاز داریم، وزارتخانه باید از شرکت‌های خارجی تهیه کند و دیگر کیت اهدایی به آن صورتی که قبلاً بود، وجود ندارد. به‌هرحال بسیاری از مواد اولیه تولید این کیت‌ها تولید داخلی نیست و وارداتی است» (رسالت ۲۳ تیر).

در اردبیل، دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: «آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان بطور غیر متتظره‌ای بالا رفته و از آغاز شیوع این بیماری بی‌سابقه است...قرار گرفتن شهرستان در حالت بحران دور از انتظار نیست در چنین شرایطی، چاره‌ای جز افزایش شدت برخورد ... نیست» (ایرنا ۲۳ تیر).

در خراسان جنوبی، رییس بیمارستان ولی عصر بیرجند گفت:«در حال حاضر آمار بستری بیماران کرونایی به نسبت فروردین ۲ برابر و آمار بستری‌های بخش ویژه چهار تا پنج برابر شده است...هیچ کدام از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت سفید نیست ...اکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان در مناطق پرخطر و بسیار پرخطر از نظر شیوع کرونا زندگی می‌کنند» (ایرنا ۲۳ تیر).

در اصفهان، مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان گفت:”۷۰ نفر از پرسنل اورژانس اصفهان به کرونا مبتلا شده اند... ظرفیت بخش های ویژه در حال تکمیل شدن است و به این ترتیب خدمات‌رسانی سخت می شود» (سایت خبرفوری رژیم ۲۲ تیر).

در کرمانشاه، رئیس مرکز بهداشت استان گفت:”هنوز تعداد بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در استان بالا است و هنوز در اوج موج کرونا قرار داریم...مجدد تکرار می کنم اوضاع کرونا در کرمانشاه خوب نیست» (ایسنا ۲۳ تیر).

در همین حال نگرانی رژیم از خیزشهای اجتماعی و قیامهای بنیان‌کن هر روز بیشتر میشود. روزنامه حکومتی جهان صنعت امروز نوشت: «مسئولان مردم را ترغیب به زدن ماسک می‌کنند اما تاکنون دولت پنج عدد ماسک به قشر ضعیف جامعه اهدا نکرده است. دولت به خاطر چرخه اقتصادی، ملت را رها کرده، بعد از طغیان گرسنگان می‌ترسد!... طبقه پایین جامعه به دلیل مشکلات زیاد و غیرقابل حل راهی ‌جز نشان دادن اعتراض خود در خیابان‌ها پیدا نمی‌کنند... این روزها با بحران کرونا، بحران جدیدی برای اقشار مختلف جامعه به وجود آمده است. دیگر طبقه وسطی وجود ندارد بلکه تمام اقشار جامعه نان برای خوردن ندارند... وضعیت زندگی مردم در شهرستان‌ها به مراتب از تهران نامساعد‌تر است و به دلیل اینکه احساس می‌کنند صدای آنها به گوش مسئولان نمی‌رسد در این زمینه شتاب بیشتری دارند...اگر مسئولان به فکر راه علاج نباشند در آینده اعتراضاتی رخ می‌دهد که دیگر جلوی مردم را نمی‌توانیم بگیریم».


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۳ تیر ۱۳۹۹ (۱۳ ژوئیه ۲۰۲۰)