وزارتخارجه آمریکا: در سال ۲۰۱۹ رژیم ایران همچنان بدترین حامی تروریسم در دنیا بوده است

به گزارش سایت وزرات خارجه آمریکا (۱۰ژوئیه ۲۰۲۰بیستم تیر ۹۹) در اجلاس آنلاین دفتر مقابله با تروریسم سازمان ملل با عنوان«چالشهای استراتژیک و عملی مقابله با تروریسم در یک فضای پاندمی جهانی»، نیتان سیلز هماهنگ کننده مقابله با تروریسم در وزارت خارجه‌ آمریکا، گفت: ماه گذشته، وزارت خارجه آمریکا گزارش سالانه کشوری خود در مورد تروریسم را منتشر کرد که به این نتیجه رسید در سال ۲۰۱۹ رژیم ایران همچنان بدترین حامی تروریسم در دنیا بوده است.

در ژوئن ۲۰۱۸، مقامات یک توطئه رژیم ایران برای بمبگذاری در یک گردهمایی سیاسی در نزدیکی پاریس را خنثی کردند و چند عامل را دستگیر کردند که شامل یک مقام اطلاعاتی رژیم ایران بود. کسی که با پوشش دیپلماتیک در اتریش کار میکرد.
رژیم ایران همچنین به پشتیبانی از نیروهای نیابتی تروریست در سراسر جهان ادامه می دهد. در سال گذشته، تروریستهای مورد حمایت رژیم ایران در عراق از جمله کتائب حزب الله دست به حملات مرگبار علیه پرسنل نظامی و تأسیسات آمریکا و عراق زده اند. رژیم ایران برای شورشیان حوثی در یمن تسلیحاتی که آنها برای حمله به فرودگاه ها، زیرساختهای انرژی و سایر تأسیسات مدنی در عربستان سعودی و امارات متحده عربی استفاده کردند، تأمین کرده است. این رژیم کماکان بطور خیلی تنگاتنگ با حزب الله،که یک تهدید تروریستی واقعی جهانی است، کار میکند. ما سپاه پاسداران شامل نیروی قدس آن را بعنوان یک سازمان تروریست خارجی [FTO] لیست گذاری کردیم. این اولین بار بود که یک بخش از یک دولت وارد لیست سازمان های تروریستی خارجی شده است.