آمار قربانیان کرونا در ۳۴۶ شهر کشور بیش از ۷۲ هزار و ۲۰۰ نفر است

   رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: شمار بیماران فراتر از حد تصور است و باعث تکمیل تخت‌های بیمارستانی و فشار بی‌سابقه به کادر درمان شده است
    همه شهرهای استان گلستان در وضعیت قرمز است. علاوه بر این حدود ۶۰ درصد مبتلایان روستاییان هستند
    دانشگاه علوم پزشکی قم: دوباره تمام بیمارستان‌‌های قم درگیر کرونا شدند و این موضوع جای نگرانی است
    دانشگاه پزشکی اراک خواستار حضور نیروهای داوطلب جهت مقابله با کرونا شد و خاطرنشان کرد بهداشت و درمان در سراسر کشور خسته‌اند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جانباختگان کرونا در۳۴۶ شهر ایران بیش از ۷۲ هزار و ۲۰۰ نفر است. شمار قربانیان در اردبیل به ۷۳۵ نفر، در ایلام به ۵۳۵ نفر، در بوشهر به ۷۵۰ نفر، در خراسان رضوی به ۵۳۷۵ نفر، در خوزستان به ۵۳۹۵ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۲۳۵ نفر، در کردستان به ۱۴۳۵ نفر، در کرمان به ۹۸۵ نفر، در گلستان به ۱۸۵۰ نفر، در گیلان به ۳۲۸۵ نفر، در لرستان به ۲۷۳۰ نفر، در مرکزی به ۷۳۸ نفر و در هرمزگان به ۸۳۰ نفر رسیده است.
مینو محرز، عضوکمیته کرونا گفت: «وضعیت کل ایران قرمز است. همه استان‌ها باید قرمز فرض شوند چرا که وضعیت از امروز به فردا متغیرست» (سایت خبرفوری رژیم ۲۶تیر).

در تهران، فرهادی معاون وزارت بهداشت از اعمال محدودیت‌های جدید و منطقه‌ای در تهران از شنبه (۲۸ تیر) خبر داد و گفت: «برگزاری اجتماعات از روز شنبه ممنوع است. همچنین کارکنان مؤسسات و ادارات دولتی به شکل یک سوم دورکار و دوسوم حاضر در محل کار فعالیت می کنند» (ایسنا۲۷تیر).

در هرمزگان، دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد:«روز گذشته ۱۱ نفر و از ابتدا تاکنون ۴۲۴ نفر بدلیل ابتلای قطعی به کرونا جان باخته اند و اکنون ۴۵۴ نفر بستری هستند که ۸۷ نفر در آی‌سی‌یو هستند و حال ۴۳نفرشان وخیم است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۷تیر).

در سیستان و بلوچستان، «به گفته مسئولان پزشکی آمار مرگ و میر افزایش یافته و در ۲۴ ساعت تا ظهر دیروز ۱۲ نفر جان باختند»(خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۲۷تیر). رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:«شمار مراجعه بیماران به بیمارستانها فراتر از حد تصور است و باعث تکمیل تخت های بیمارستانی و فشار بی سابقه به کادر درمان شده است» (ایرنا۲۶تیر).

در گلستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: «حدود ۶۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در استان، روستاییان هستند. در حال حاضر همه شهرهای استان به علت شیوع دوباره کرونا، قرمز است... در برخی شهرستان‌ها مانند کلاله و مینودشت اوضاع بحرانی است...کادردرمانی دچار فرسودگی شده‌اند» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۶تیر).

در اردبیل، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «وضعیت استان روز به روز وخیم تر می‌شود و با تداوم روند شدید افزایشی مبتلایان به کرونا در مناطق مختلف استان اردبیل رو به رو هستیم» (خبرگزاری نیروی قدس۲۶تیر).

در مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی استان به حضور نیروهای داوطلب جهت مقابله با کرونا فراخوند و خاطرنشان کرد: «کادر بهداشت و درمان نه تنها در استان مرکزی بلکه در سراسر کشور خسته‌اند و همانند روزهای اول بخصوص در این روزهای گرم با پوشش خسته کننده در حال خدمت رسانی هستند ولی انرژی و شادابی لازم را ندارند» (ایسنا۲۷تیر).

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «دوباره تمام بیمارستان‌‌های قم درگیر کرونا شدند. همه بیمارستان‌های استان نیز پذیرش بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا را انجام می‌دهند... این موضوع جای نگرانی است» (انتخاب ۲۷تیر).

در آ‌‌ذربایجان غربی، ستاد کرونا اعلام کرد: «به دلیل تداوم وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا، محدودیت ها برای یک هفته دیگر تمدید شد»(خبرگزاری حکومتی مهر ۲۷ تیر).

سایت حکومتی اعتماد آنلاین رژیم نوشت: «یکی از دلایل مهارنشدن کرونا حرف‌های مبهم و حتی متضاد برخی از مسئولان میان‌رتبه و عالی‌رتبه باشد. اعلام وجود بیماری در ایران دیر صورت گرفت...یکی از دلایلی که مردم کرونا را جدی نگرفتند، گفته های مسئولان بود. حتی در مواردی آنچه رئیس جمهور می‌گفت با آنچه وزیر بهداشت بیان می‌کرد، همخوانی نداشت. اگر به آمار کشورهایی که فوت‌شدگان و مبتلایان کمی دارند، نگاهی بیندازید، خواهید دید که یکی از عوامل مهم مهار کرونا یکدست بودن گفته‌های مسئولان بوده است» (۲۶ تیر).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۷ تیر ۱۳۹۹ (۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰)