آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۴۷ شهر کشور بیش از ۷۶ هزار و ۴۰۰ نفر است


    در حالیکه آمار قربانیان بالا و بالاتر میرود، آخوند روحانی دجالانه اعلام کرد: وضعیت قرمز هست، زرد است، هشدار است، هر چی که هست همه جا باید عزاداری امام حسین را انجام بدهیم


    حریرچی: وضعیت مشهد از شرایط قرمز به سمت بحرانی پیش رفته و در یک ماه گذشته، افزایش ۳۰۰درصدی موارد بستری را داشتیم
    در مازندران ۱۹۲۱ بیمار تنها در بیمارستان‌های دانشگاههای پزشکی مازندران و بابل بستری هستند. در ۲۴ ساعت گذشته فقط ۳۱۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه پزشکی مازندران بستری شدند
    دانشگاه علوم پزشکی اراک: اگر این روند ادامه باید بیمارستان صحرایی ایجاد شود، یا داخل حیاط بیمارستان‌ها تخت تعبیه شود
    رئیس شبکه بهداشت کاشان: آی‌سی‌یوهای کاشان در حال پر شدن هستند و این زنگ خطر برای بیماران بدحال است
    دانشگاه علوم پزشکی قم: تعداد بیماران بستری در اثر ابتلا به کرونا در قم نسبت به اوایل خرداد سه برابر افزایش‌یافته است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۴۷ شهر ایران متأسفانه به بیش از ۷۶ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است. شمار قربانیان در اردبیل به ۸۱۰ نفر، در اصفهان به ۳۵۲۸ نفر، در خراسان رضوی به ۵۷۰۵ نفر، در خراسان شمالی به ۱۱۱۵ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۳۹۵ نفر، در کرمانشاه به ۱۸۹۰ نفر، در گلستان به ۱۹۹۸ نفر، در لرستان به ۲۹۹۵ نفر و در مازندران به ۳۴۴۰ نفر رسیده است.

در حالیکه آمار قربانیان به نحو فاجعه‌باری افزایش می‌یابد، و در حالیکه به اذعان وزارت بهداشت روحانی، بیش از ۸۰ درصد کشور در وضعیت بحرانی، قرمز و یا هشدار قرار دارد، رئیس جمهور دین‌فروش رژیم گفت: «همه جا عزاداری امام حسین را باید انجام بدهیم در روستا در شهر آن جاهایی که ما می‌گوییم وضعیت قرمز هست، زرد است، هشدار است، هر چی که هست همه جا باید عزاداری امام حسین را انجام بدهیم». روحانیت با دجالیت افزود: «تراکم نباشد... پروتکل بهداشتی را حتماً باید مراعات بکنیم».

در خراسان رضوی، حریرچی،معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «وضعیت مشهد از نظر شیوع کرونا از شرایط قرمز به سمت بحرانی پیش رفته ... در یک ماه گذشته ما افزایش ۳۰۰درصدی موارد بستری را داشتیم که بسیار خطرناک هست». رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: «وضعیتی که ما الآن در نیشابور داریم از وضعیت اسفند و فروردین گذشته بیشتر شده هم تعداد بستریهایمان در بیمارستان و هم تعداد مرگهایی که اتفاق افتاده»(تلویزیون آستان رضوی ۳ مرداد).

در قزوین، سخنگوی ستاد کرونا گفت: «به دلیل افزایش فوتی‌ها و بیماران مبتلا به کرونا در استان محدودیت فعالیت‌ها تا دو هفته در قزوین تمدید می شود...تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا، نسبت به هفته گذشته تقریباً دو برابر شده و تداوم این روند بسیار نگران کننده است»(خبرگزاری حکومتی مهر ۴ مرداد).

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت:«تعداد بیماران بستری در اثر ابتلا به کرونا در قم نسبت به اوایل خردادماه سه برابر افزایش‌یافته است.»(ایرنا ۴ مرداد). مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: «قم در مرز هشدار پیرامون شیوع مجدد کرونا قرار دارد و اگر تعداد بیماران و فوتی‌ها افزایش یابد مجبور به اعمال مجدد محدودیت‌ها هستیم»(خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ۴مرداد).

در مازندران، «کرونا به صورت افسارگسیخته‌ای در حال افزایش است و روز به روز بر تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان افزوده می‌شود، به طوری که در حال حاضر ۱۹۲۱ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، بستری هستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند»(ایسنا ۴ مرداد).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:”میزان موارد حاد در اصفهان شتاب گرفته است. ۸۸۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانها بستری شده‌اند، که ۱۴۶ نفر بدحال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند »(ایسنا ۴ مرداد).

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشان ضمن اشاره به پیش‌روی کاشان به سمت موج دوم کرونا گفت: «ICUهای کاشان در حال پر شدن هستند و این یک نوع زنگ خطر برای بیماران بدحال محسوب می‌شود. ...ما از اول تیرماه روند افزایشی داریم و آهسته آهسته افزایش موارد مثبت را تجربه می‌کنیم»(خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ۴ مرداد).

در مرکزی، «ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین که از اوایل خرداد به عنوان سانتر کرونا در اراک مشغول بود، در ۳۱ تیرماه پر شد و بر همین اساس بیمارستان خوانساری به عنوان دومین مرکز درمان بیماران کرونا فعال شد که ظرفیت این بیمارستان نیز ظرف ۲۴ ساعت پر شد. رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با پر شدن بیمارستان خوانساری باید بیمارستان سوم در نظر گرفته شود... اگر این روند ادامه یابد یا باید بیمارستان صحرایی ایجاد شود، یا داخل حیاط بیمارستان ها تخت تعبیه شود»(ایسنا ۴ مرداد).

در چهارمحال و بختیاری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت:”۱۴۳ نفر از کادر درمانی و بهداشتی استان درگیر ابتلا به ویروس کرونا هستند. با گذشت ۶ ماه از شیوع کرونا، کارکنان فعال خسته شده‌اند. کارکنان بخش‌های ویژه کرونا ماهها است بی‌وقفه فعال هستند و چون فعالیت در این بخش مستلزم تخصص و تجربه است، نمی‌توان از پرسنل دیگر بخش‌ها استفاده کرد، از همین رو نیاز به نیروهای کمکی متخصص همین حوزه وجود دارد»(ایرنا ۴ مرداد).


 دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۴ مرداد ۱۳۹۹ (۲۵ ژوئیه ۲۰۲۰)