آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۴۷ شهر کشور بیش از ۸۰ هزار و ۱۰۰ نفر است


خامنه ای با وقاحت و بیرحمی از رژیم سلب مسئولیت کرد و گفت عده ای از مردم در کرونا به شدت آسیب دیدند. این را باید مردم جبران کنند، نمی‌توان همه بار را بر دوش دولت و نهادهای شبه‌دولتی گذاشت

زالی: استان و شهر تهران در روزهای اخیر در شرایط قرمز قرار گرفته است؛ کرج نیز مشابه همین شرایط دارد که کار را برای پایتخت سخت تر می‌کند. به دلیل همجواری استان تهران با استان قم، البرز، سمنان و مازندران کنترل اپیدمی سخت‌تر است
فرماندار اسلام شهر: در دوران سخت و طاقت فرسایی برای مقابله با ویروس کرونا قرار داریم و تحمل این شرایط سخت و ادامه کار برای کادر درمان بسیار دشوارتر است
کرونا در فارس، بخصوص در شیراز همچنان قربانی می‌گیرد. وضعیت کارکنان بانک‌ها از همه بدتر است.در دو هفته گذشته ۱۵۷ کارمند بانک در استان به کرونا مبتلا شده اند این آمار به صورت تصاعدی در حال افزایش است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۴۷ شهر ایران به بیش از ۸۰ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است. شمار قربانیان در اردبیل به ۸۹۰ نفر، در تهران به ۱۹۹۵۰ نفر، در خراسان رضوی به ۵۹۹۳ نفر، در سمنان به ۱۰۱۰ نفر، در فارس به ۲۰۷۰ نفر، در قزوین به ۶۴۰ نفر، در کرمان به ۱۱۸۵ نفر، در کرمانشاه به ۱۹۴۵ نفر، در کهکیلویه و بویر احمد به ۴۲۰ نفر، در گیلان به ۳۴۰۵ نفر، در مازندران به ۳۷۱۵ نفر و در هرمزگان به ۱۰۰۵ نفر رسیده است.
 
در حالیکه در اثر سیاستهای جنایتکارانه خامنه ای و روحانی، کرونا هر روز قربانیان بیشتری در میان زحمتکشان و محرومان بجای میگذارد، خامنه ای بعد از مدتها سکوت با بیرحمی و وقاحت با سلب مسئولیت از رژیم گفت: «عده ای از مردم در ماجرای شیوع کرونا به شدت آسیب دیدند و این را باید جبران کرد. این را باید مردم جبران کنند، نمی‌توان همه بار را بر دوش دولت و نهادهای شبه‌دولتی گذاشت، آنها هم وظایفی دارند که باید انجام دهند، اما کافی نیست و خود مردم هم می‌توانند کمک کنند». مقصود خامنه ای از نهادهای شبه دولتی بنیادها و مؤسسات تحت کنترل شخص خود او مانند ستاد اجرایی فرمان خمینی و بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی است که محل انباشت صدها میلیارد دلار اموال و سرمایه های به سرقت رفته مردم ایران است. خامنه‌ای بدینوسیله اعلام می‌کند که بر خلاف همة انتظارات، هیچ کمکی از این منابع به مردم محروم نخواهد کرد.

از سوی دیگر بدنبال اظهارات آیت الله سیستانی در نجف و بسیاری از روحانیون در ایران و کارشناسان و متخصصان خود رژیم مبنی بر خطرات عزاداری محرم در شرایط کرونا، خامنه ای با یک گام عقب‌نشینی از مواضع پیشین که روحانی هم آن را رله کرده بود گفت:
«در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گویند. بنده شخصاً هر آنچه که آنان بگویند را رعایت می‌کنم و توصیه من به همه هیئت‌داران و منبری‌ها این است که به سخنان کادر بهداشتی گوش کنند، کرونا مسئله کوچکی نیست و اگر همین رعایت‌ها هم انجام نشود آن وقت ممکن است به فاجعه‌ای ختم شود که آن سرش ناپیدا باشد». اما فاجعه در اثر سیاست‌های مجرمانه و اجتناب از پرداخت هزینه‌های زحمتکشان و حقوق‌بگیران از محل سرمایه‌ها و دارایی‌های به سرقت رفته مردم ایران،هم‌اکنون در جریان است و آمار قربانیان از ۸۰ هزار فراتر رفته است.

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «استان و شهر تهران در شرایط قرمز قرار گرفته؛ کرج نیز مشابه همین شرایط را دارد که کار را برای پایتخت سخت تر می‌کند...بالاترین میزان ابتلا در مناطق شرقی و جنوب شرقی گزارش شده است... پدیده‌هایی مثل زباله گردی، کودکان کار و مواردی از این قبیل یکی از نقاط برجسته‌ای است که به عنوان آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران مورد توجه است... جمعیت شناور در روزهای اخیر بالغ بر ۱ میلیون نفر گزارش شده است؛ یعنی معادل جمعیت ۱ استان روزها وارد شهر و شب‌ها از شهر خارج می شوند. به دلیل همجواری استان تهران با استان قم، البرز، سمنان و مازندران کنترل اپیدمی سخت تر است»(خبرآنلاین ۱۰ مرداد).

فرماندار اسلامشهر گفت: «تاکنون در سطح شهرستان اسلامشهر بیش از ۳۰۰ بیمار کرونا یی جان خود را از دست داده اند. ما در دوران سخت و طاقت فرسایی قرار داریم و تحمل این شرایط سخت و ادامه کار برای کادر درمان بسیار دشوارتر است»(خبرگزاری س‍پاه پاسداران ۱۰ مرداد).

در مازندران، «ازجمله مسائلی که موجب موجی از نگرانی ها شد افزایش فوتی جوان و همچنین افزایش معنادار ابتلا به ویروس میان کودکان بوده است. این ویروس همچنان با سرعت غیرقابل وصف در استان مازندران می تازد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم اکنون هزار و ۵۸۱ نفر بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۰ مرداد).

در هرمزگان، مدیر روابط عمومی دانشگاه پزشکی هرمزگان گفت: “شمار فوتی‌ها دراستان به ۵۳۲ نفر افزایش یافت .اکنون ۳۵۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری اند که از این شمار ۸۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۳۱ نفر از آن‌ها وخیم است»(ایسنا ۱۰ مرداد).

در فارس، «کرونا بخصوص در شیراز همچنان قربانی می‌گیرد؛ این در حالی است که هنوز مسئولان فارس تصمیمی برای دور‌کاری و یا کم‌کردن روزانه تعداد کارکنان ادارات و سازمان‌های استان در این شرایط بحرانی نگرفته‌اند. در این میان وضعیت کارکنان بانک‌ها از همه بدتر است. رئیس شورای هماهنگی بانک‌های فارس گفت: در دو هفته گذشته ۱۵۷ کارمند بانک در استان به کرونا مبتلا شده اند البته این آمار به صورت تصاعدی در حال افزایش است»(ایلنا ۱۰ مرداد).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ (۳۱ ژوئیه ۲۰۲۰)