آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۴۷ شهر کشور از ۸۲ هزار نفر گذشت


از ابتدای تیرماه تا ۱۰ مرداد تنها در بیمارستان خمینی تهران ۱۵۰۰ بیمار کرونایی بستری و دست کم ۳۱۰ تن از آنها فوت کردند

در شیراز در ۲۰ روز گذشته روزانه ۱۵ تا ۲۰ نفر جان باخته اند. با فوت‌های ”مشکوک به کرونا“ تعداد جان باختگان دو برابر میشود
مردانی: وضعیت از اسفند و فروردین بسیار بدتر است، تمام بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی پر شده است و پزشکان و پرستاران خسته اند
فرماندار کاشمر: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان مدرس ۱۴ برابر بیشتر شده است
بیمارستان یافت آباد: از اول تیر ماه تخت های بیمارستان پر شده و روزانه ۱۵ مریض در اورژانس داریم که در صف بستری هستند
بابک نگاهداری مشاور قالیباف: در این روزها، علاوه بر ویروس کرونا با ویروس «تیرانا» نیز روبروییم،هر روز در آلبانی پشت رایانه هایشان می‌نشینند و شبکه‌های اجتماعی را با لشکری از دروغ ها و تحریف ها مورد حمله قرار می‌دهند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۴۷ شهر ایران متأسفانه به بیش از ۸۲ هزار نفر رسیده است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۳۹۵ نفر، در آذربایجان غربی به ۲۴۴۷ نفر، در اردبیل به ۹۵۲ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۵۶۱ نفر، در فارس به ۲۲۰۰ نفر، در قم به ۴۲۹۵ نفر، در کردستان به ۱۶۵۰ نفر، در گلستان به ۲۱۹۷ نفر، در گیلان به ۳۴۶۵ نفر، در لرستان به ۳۲۸۵ نفر، در مازندران به ۳۸۲۵ نفر درمرکزی به ۹۲۵ نفر و در هرمزگان به ۱۰۲۰ نفر رسیده است.

نمکی وزیر بهداشت رژیم روز گذشته در مجلس ارتجاع در حالیکه تلاش میکرد مسئولیت بحران را از دوش خود بردارد گفت: «زمانی که مرگ و میر روزانه حدود ۳۰ نفر بود به مقام معظم رهبری نامه نوشتم و مرگ سه رقمی در هفته ها و ماه های آینده را به ایشان گفتم. پیش بینی ها نشان می دهد که در فصل پاییز، احتمال همزمانی آنفلوآنزا و کرونا، بیش از ۸۰ درصد است» (خبرگزاری س‍پاه پاسداران ۱۲ مرداد).

مردانی عضو ستاد علمی کرونا گفت: «در حال حاضر وضعیت ایران از اسفند و فرودین بسیار بدتر است تمام بیمارستان ها از بیماران کرونایی پر شده است و پزشکان و پرستاران خسته اند.... از اواسط ماه می در ویروس کرونا جهش کروموزمی اتفاق افتاد به این صورت که قدرت انتقال بیماری در افراد بین سه تا ۹ برابر افزایش پیدا کرده است»(عصر ایران ۱۲ مرداد) .

بابک نگاهداری مشاور قالیباف و «رئیس حوزه ریاست مجلس» ارتجاع وحشت خود را از افشای ابعاد واقعی فاجعه کرونا ابراز کرد و گفت: «در این روزها، علاوه بر ویروس منحوس کرونا با ویروس منحوس «تیرانا» نیز روبروییم، که هر روز صبح در پایتخت آلبانی پشت رایانه هایشان می‌نشینند و شبکه‌های اجتماعی را با لشکری از دروغ‌ها و تحریف ها مورد حمله قرار میدهند»(خبرگزاری س‍پاه پاسداران ۱۲ مرداد).

در تهران معاون ستاد کرونا گفت: «تمام بیمارستان های دولتی، خصوصی، خیریه و نیمه دولتی در شرایط کنونی درگیر کرونا هستند، حتی برخی بیمارستان های خصوصی مانند بیمارستان ایثار فقط بیمار کرونایی پذیرش می کنند. در تهران نیمی از تخت های آی سی یو بزرگسالان به بیماران کرونایی اختصاص یافته اند، دو سوم بیماران کرونایی در بخش های عادی و یک سوم در بخش های ویژه بستری هستند». رئیس بیمارستان یافت آباد با تاکید بر اینکه از اول تیر ماه تخت های بیمارستان یافت آباد پر شده است، گفت: ما روزانه ۱۵ مریض در اورژانس داریم که در صف بستری هستند (جوان ارگان س‍پاه پاسداران ۱۳ مرداد).رئیس بیمارستان زعیم پاکدشت «روند ابتلا به کرونا در ۱۰ روز گذشته را به صورت افسار گسیخته عنوان کرد و گفت: با تعطیل کردن بخش جراحی و تخصیص کامل بخش آی سی یو و ۷۰ درصد بخش اورژانس به بیماران کرونایی، تقریباً ۸۰ درصد ظرفیت بیمارستان کاملاً به بیماران کرونا یی اختصاص یافته است»(خبرگزاری س‍پاه پاسداران ۱۲ مرداد).

به گزارش پزشکان از ابتدای تیرماه تا ۱۰ مرداد تنها در بیمارستان خمینی تهران ۱۵۰۰ بیمار کرونایی بستری شده که ۳۱۰ تن از آنها فوت کرده اند. دربیمارستان فیاض بخش تهران آمار فوتی‌های کرونا در چند هفته اخیر به ۱۱۰ نفر میرسد. کادر درمانی بسیار خسته و فرسوده شده اند، نیاز به مرخصی دارند ولی به دلیل عدم استخدام افراد جدید و کثرت بیماران امکان پذیر نیست. در بیمارستان امیرالمومنین تهران تمام بخش‌های بیمارستان از بیماران کرونایی پر شده است. ۵۷ نفر از ۲۵۰ پرسنل بیمارستان مبتلا به کرونا شده و برخی از آنها جان باختند. کمبود شدید پرستار وجود دارد. هر پرستار حداقل ۳ بیمار بستری در آی سی یو را مراقبت میکند که بسیار سنگین است. کادر درمان بسیار ناراضی هستند و علیرغم اینکه ساعات کارشان بسیار زیاد شده است اما هیچ افزایش حقوقی نداشته و حقوق معمول آنها نیز به سختی پرداخت میشود.

در دزفول، بنا به گزارش کادر پزشکی در بیمارستان گنجویان تنها در ۶ روز اول مرداد ۴۰ تن از کرونا فوت کردند و شمار قربانیان در این بیمارستان از ابتدای شیوع کرونا از ۴۵۰ تن بیشتر است.

در شیراز، بنا به گزارش پزشکان در ۲۰ روز گذشته روزانه ۱۵ تا ۲۰ نفر در اثر کرونا جان باخته اند و جمع قربانیان دست کم به ۳۵۰ تن می رسد. این شامل کسانی میشود که تست آنها مثبت قطعی است.این آمار با فوتهای ”مشکوک به کرونا“ دست کم دو برابر میشود. گورستان شهر با بحران مواجه است و کارکنان آن دو شیفته کار میکنند. وضع در سایر شهرهای استان فارس مانند کازرون، جهرم، داراب و فسا نیز بحرانی است و میزان جان باختگان بسیار بالا است که در آمار شیراز محسوب نمیشود. بسیاری از مردم قبل از رسیدن به بیمارستان فوت میکنند. در روستاها بسیاری از درگذشتگان در منازل و گورستانهای دور افتاده دفن میشوند و آمارشان در هیچ کجا ثبت نمیشود.

درخراسان رضوی، فرماندار کاشمر گفت:«تعداد بیماران بستری در بیمارستان مدرس، ۱۴ برابر نسبت به گذشته شده است»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲ مرداد).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ (۳ اوت ۲۰۲۰)