آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۶۹ شهر کشور از ۸۳ هزار و ۸۰۰ نفر بیشتر است



سخنگوی وزارت بهداشت: از شش هفته گذشته شاهد روند صعودی نمودار بیماری در قم هستیم و بر خلاف شیب اول شیب کنونی ممتد و صعودی است

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشان: سرعت انتشار کرونا نسبت به اسفند در کاشان ۷ برابر شد شده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل: قدرت سرایت ویروس کرونا ۱۰ برابر بیشتر از گذشته شده است
نظام پزشکی یزد: همکاران ما که بیش از پنج ماه است با از خودگذشتگی و بی‌وقفه در حال خدمت به بیماران کرونایی هستند خسته شده‌اند و اگر این شرایط ادامه پیدا کند، یارای ادامه خدمت به روال گذشته را نخواهند داشت

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در شهر ایران متأسفانه به بیش از ۸۳ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۴۲۵ نفر، در اصفهان به ۳۷۴۸ نفر، در تهران به ۲۰۷۴۰ نفر، در سمنان به ۱۰۵۰ نفر، در فارس به ۲۳۰۰ نفر، در قزوین به ۶۸۰ نفر، در کرمان به ۱۲۵۱، در کرمانشاه به ۲۰۳۰ نفر، در گلستان به ۲۲۷۹ نفر، در گیلان به ۳۵۱۲ نفر، در لرستان به ۳۴۰۵ نفر، در مازندران به ۳۹۲۶ نفر، در مرکزی به ۹۸۸ نفر و در همدان به ۲۱۷۴ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی‌شدة امروز خود، شمار قربانیان در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۷۴ نفر و شمار بیماران ”تحت مراقبت ویژه“ را ۴۱۵۶ نفر اعلام کرد که بالاترین عدد از ابتدای شیوع کروناست. وی مانند روز گذشته ۲۶ استان را در وضعیت قرمز و یا هشدار اعلام کرد. او همچنین گفت: «از فروردین ماه شاهد روند نزولی ویروس در قم بودیم، اما در شش هفته گذشته شاهد روند صعودی بیماری در این استان هستیم و در حال حاضر این شیب ممتد و صعودی بر خلاف شیب اول، در حال امتداد است و باعث شده این استان در وضعیت قرمز قرار گیرد».

در قم، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «وضعیت قم قرمز و فرسودگی شغلی در کادر درمانی و بهداشتی قم چشمگیر است...روند افزایشی و وضعیت قرمز داریم و تعداد بیماران بدحال نیز افزایش داشته است. افزایش تعداد پذیرش و بستری‌ها در قم، یک هشدار است...در حال حاضر احتمال مثبت شدن آزمایشات به ۴۹ درصد رسید»(خبرگزاری نیروی قدس ۱۵ مرداد). همچنین فرماندار قم گفت:«۶ ماه از آغاز کرونا گذشته و همه دستگاه ها و مدیران درگیر مقابله با آن هستند. در این بین کادر درمان و بهداشت و علوم پزشکی، متحمل زحمات زیادی شده اند و باید از خستگی و فرسودگی بیشتر نیروهای درمان جلوگیری کنیم...اگر تا یکشنبه شرایط قم عادی نشود محدودیت هایی اعمال می شود» (ایسنا ۱۵ مرداد).

در هرمزگان، دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۷بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باختند و شمار فوتی‌ها در هرمزگان از ابتدای شیوع کرونا به ۵۷۷ نفر افزایش یافت» (ایسنا ۱۶ مرداد).

در مازندران، «رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از مردم خواست تا برای کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ به مازندران سفر نکنند چرا که قدرت سرایت ویروس کرونا ۱۰ برابر بیشتر از گذشته»است(ایسنا ۱۶مرداد).

در اصفهان، رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشان گفت: «سرعت انتشار کرونا نسبت به اسفند در کاشان ۷ برابر شد شده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۶ مرداد).

در یزد، هیئت مدیره نظام پزشکی در یک بیانیه اعلام کرد: «همکاران ما در بیمارستان‌ها و سایر مراکز تشخیصی و درمانی بیش از پنج ماه است که با از خودگذشتگی و بی‌وقفه در حال خدمت به بیماران کرونایی هستند و طبیعی است که خسته شده‌اند و اگر این شرایط ادامه پیدا کند، یارای ادامه خدمت به روال گذشته را نخواهند داشت»( ایرنا ۱۶ مرداد).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ (۶ اوت ۲۰۲۰)