یازدهمین روز اعتصاب کارگران پالایشگاه‌های نفت و گاز و پتروشیمی


۵۱کانون اعتصاب در ۲۱شهر و منطقه

روز سه‌شنبه ۲۱مرداد۹۹ اعتصاب سراسری کارگران پالایشگاه‌های و نیروگاهها در ۵۱کانون کارگری در ۲۱ شهر از ۱۲استان ادامه یافت. این اعتصاب در اصفهان/ اردبیل / ارومیه / تبریز/ هریس / مهران/ بندرکنگان/ عسلویه/ روستای تنبک/ شیروان/ مشهد / اهواز/ آبادان / هویزه / ماهشهر / دشت آزادگان / لامرد / مهر/ ایرانشهر/ زرندیه / قشم جریان داشت/

در فاز۱۳ علاوه بر شرکت اکسیر صنعت که در اعتصاب هستند، کارگران کمپ امام حسین و شرکت لیدما نیز دست به اعتصاب زدند. کارگران میدان نفتی آزادگان شمالی در هویزه به اعتصاب خود ادامه دادند.

گروه عایق‌کاران مربوط به پالایشگاه پارسیان سپهر در نزدیکی عسلویه نیز دست به اعتصاب زدند.

تلاشها و ترفندهای کارگزاران حکومتی برای شکستن اعتصاب کارگران،‌ تاکنون بی‌نتیجه مانده است و کارگران کماکان بر خواسته‌های خود، پافشاری می‌کنند.
کارگران اعتصابی از شرایط کاری طاقت‌فرسا در گرمای شدید و از سخت‌ترین شرایط معیشتی رنج می‌برند. آنها امنیت شغلی ندارند. قراردادهایی که به آنها تحمیل کرده‌اند، قراردادهای موقت است، مشمول بیمه درمانی و بازنشستگی نیستند. و کارفرما هر زمان که بخواهد می‌تواند آنها را اخراج کند. حقوق آنها چند برابر کمتر از خط فقر است و همین حقوق ناچیز هم چند ماه است که به آنها پرداخت نشده است.